Ekspresy cisnieniowe - potrzebna rada

1. Data: 2001-09-22 19:48:44

Temat: Ekspresy cisnieniowe - potrzebna rada
Od: <h...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Chce sobie kupic ekspres cisnieniowy do kawy (do uzytku w mieszkaniu). Na rynku
jest wiele modeli i nie wiem za bardzo na co zwracac uwage zeby nie kupis
jakiejs kaszany. Znalazlem calkiem fajny ekspresik ale ma tylko 8 barow,
slyszalem ze lepsze sa 15 barowe.

Dziekuje z gory za kazda rade.
Kawosz
h...@2...pl

1. Data: 2001-09-22 20:02:03

Temat: Re: Ekspresy cisnieniowe - potrzebna rada
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiejs kaszany. Znalazlem calkiem fajny ekspresik ale ma tylko 8 barow,

ja nie mam takiego ekspresu, co oznacza "15 barowy"?

pozdrawiam
Mechcia

1. Data: 2001-09-22 20:06:21

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla napisał:

> Użytkownik <h...@2...pl> napisał w wiadomoœci
> rynku

> ja nie mam takiego ekspresu, co oznacza "15 barowy"?
Jednoczesnie obsluguje 15 klientow przy barze ;)

1. Data: 2001-09-22 20:20:26

Temat: Odp: Ekspresy cisnieniowe - potrzebna rada
Od: "Leszek K. TALKO" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiejs kaszany. Znalazlem calkiem fajny ekspresik ale ma tylko 8 barow,

To zdecydowanie prawda. Prawdziwa kawa robi sie tylko pod cisnieniem 15
atmosfer, wiec odradzam wszystkie 4 i 8 barowe.
Z rzeczy na ktore warto zwrocic uwage - wiekszosc ekspresow jest w obudowie
plastikowej. Z metalowymi moze byc klopot bo koroduja i sie robia spiecia. Z
plastikowymi - bo potrafia peknac i przeciekac. Mowie bo obie te rzeczy mi
sie zdarzyly (a wlasciwie moim ekspresom:).
Rada: uwaga z oszczedzaniem bo sie zemsci. lepiej cos znanej firmy z dluga
gwarancja i dobrym serwisem.

1. Data: 2001-09-22 20:54:31

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Na grupie francuskiej ktos bardzo zachwalal Nespresso, ktory potrafi
dociagnac do 19 barow, mozna to kupic na internecie. Ale uwaga : kawe do
tego expresu tez trzeba u nich kupowac (w specjalnych kapsulkach)

na wszelki zas podaje adres : www.nespresso.com

Ewcia

--
Niesz !
1...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-09-22 22:00:36

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiejs kaszany. Znalazlem calkiem fajny ekspresik ale ma tylko 8 barow,

Hejka;-)))

Zdecydowanie nalezy kupic 15 barowy, taka kawka jest pyszna, w pracy mamy 8
i jest nie do porownania;-) W domku mam firmy DeLonghi i jestem bardzo
zadowolona;-))))))) Codziennie robie kilka kawek i nie problemow, cappuccino
tez wychodzi OK;-) Polecam...

Pozdrawiam serdecznie,
Kaliope

Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl
ICQ 73558372

1. Data: 2001-09-23 07:29:10

Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

<ciach>>

> ja nie mam takiego ekspresu, co oznacza "15 barowy"?
>
> pozdrawiam
> Mechcia

Mechciu droga, widac ze z ciebie zaden umysl scisniety. Bart to jednostki
cisnienia. :-))))
Grazyna (ze scisnietym umyslem)
PS. U nas w rodzinie powstal ten podzial na humanistow i tych ze scisnietym,
politechnicznie ksztalconym umyslem.

1. Data: 2001-09-23 08:20:17

Od: "jose rodrigues" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie zasada jest taka, że do pewnej wartości ciśnienia jakość kawy
sie polepsza, (pianka aromat i tak dalej) a powyżej pewnej wartości już nie
koniczenie. Czytałem gdzieś, że najlepsza kawa udaje sie własnie przy
ciśnieniu gdzieś tak w okolicach 15 barów i dlatego większość porządnych
urządzeń wytwarza takie własnie ciśnienie. Jeśli zamierzasz kupić cos
przyzwoitego to musisz się liczyć z wydatkiem co najmniej 600 PLN, ale za to
kupisz już coś porządnego - osobiście radzę zwracać uwage na to, czy ekspres
ma stalowe czy aluminiowe części (boiler, etc.) - te drugie zdecydowanie
odradzam. Godne polecenia sa marki saeco i krups (niektóre modele maja
stalowe części) , - z tego co mi wiadomo wszystkie modele delonghi mają
aluminiowe części. Zaznaczam, że to tylko moje zdanie. Z tym 8 barowym
możesz sobie smiało dac spokój - najtańszy 15 barowy bedzie zapewnie
niewiele droższy a jakość kawy nieporównywalnie wyższa. Sam miałem kiedyś 8
barowy a teraz mam 15 barowy i wiem, co mówie.

Pozdrawiam

Użytkownik <h...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-09-23 11:04:11

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-23 11:24:33

Od: <h...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W domku mam firmy DeLonghi i jestem bardzo
> zadowolona;-))))))) Codziennie robie kilka kawek i nie problemow, cappuccino
> tez wychodzi OK;-) Polecam...

OK Jestem juz pewien ze kupie 15 barowy i nawet mam na oku jeden firmy DeLonghi
za ok 350 PLN. O jakim modelu DeLonghi ty mowisz? W Wawie znalazlem promocje na
15 barowy ekspres Rowenty za 450 PLN. Moze warto ten , a moze nie warto
przeplacac 100 ZL?

Bar(tek) ;-))

..::click::..
Smardze