Electro.pl i reklamacja Monstera

71. Data: 2013-08-25 10:00:08

Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Jan Koval" kv7393$app$...@p...wsisiz.edu.pl

> IMO takie zacieranie się prowadzi do dysfunkcji.
> Język ma swoje funkcje -- także (przede wszystkim?) komunikacyjną.
>
> Cóż z tego, że będziemy wypowiadali się, skoro nasi rozmówcy nas nie
> zrozumieją? ;)

Ale w wypadku "ilości" nie ma żadnych niedomówień i wieloznaczności -
ilość to liczba, i kropka.

72. Data: 2013-08-25 10:02:02

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Trybun" kv715u$9gj$...@u...news.interia.pl

> Bez magii -- ilość dotyczy mąki, wody czy cukru.
> Liczbami zlicza się -- niby można zliczać ziarna
> mąki i cukru oraz krople wody, ale chyba taki
> sposób jest praktykowany rzadko.

Liczbami zlicza się ilości... takie to trudne do zrozumienia?

> Tak.

Ja u siebie musiałem sporo sie z tym natrudzić. Kasa znikała nawet wtedy
gdy usunąłem APN "internet" od karty Orange.

> Mogę także ustawić ,,dane'' na kartę mBanku -- wówczas
> po GPRS mogę mieć dostęp do netu via SIM2.

Nie w tym rzecz, chodzi o podkradanie kasy poprzez nieautoryzowane
połączenia z netem z karty którą miałem ustawiona jako tylko do rozmów i
SMSowania.

> Nie używam ani MMSów, ani FAXów, ani dalekopisów.

> Jesteś pierwszą osobą zgłaszającą mi ten problem.
> Muszę się zastanowić nad tym, co mam zrobić... Do
> tej pory były jedynie problemy wtedy, gdy słałem
> posty jednocześnie na co najmniej 4 grupy.

No niestety, postów z anominizerów nie toleruje choćby polski serwer
news.altman.pl

> Przypomnę Ci o żółtej plamce u dołu ekranu i o niedostarczeniu bonu
> wakacyjnego.

Tu akurat sprawa nie budzi żadnych wątpliwości. Oczywiście że masz rację.

> Na opakowaniu smartfonu jest jaskrawy napis:
>
> Działa z
> DARMOWYM
> INTERNETEM
> Aero2

No i działa, obsługuje p[przecież pasmo UMTS 900Mhz, zapomnieli tylko
dodać że skonfigurować musi sam użytkownik.

> Nie umiem wypowiedzieć się w tej kwestii -- powiedziała, że nie ma
> innej drogi jak serwis czy oczekiwanie samorozładowania akumulatora.

Sprzedawczyniom warto wierzyć tylko w kwiaciarniach, perfumeriach i
sklepach z ciuchami. Natomiast zatrudnianie ich w sklepach z komputerami
czy jakąś inną elektroniką to grube nieporozumienie..

73. Data: 2013-08-25 10:30:32

Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Aug 2013 09:59:45 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
gazami tak samo. Z pieniędzmi tak samo.
rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.
do szafy i gdzie w szafie by stosować zamiennie te dwa słowa.

gde/kuda i zamiana jest traktowana jak duży błąd jezykowy.

> No już nie kombinuj - pytam - czym konkretnie określa się ilości?

Jednostkami objętości, albo masy dla naprzykładu.

> Czyjeś
> słowo "dużo", 'mało", "trochę" itd. g*no znaczy i mnie jest żadnym
> konkretem. Jakiej niby ilości nie można podliczyć liczbami?

Teoretycznie każdą, praktycznie bardzo rzadko ma to sens. Pilicz może
liczbę ziarenek w 100 ton piasku.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

74. Data: 2013-08-25 11:18:57

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Aug 2013 10:30:32 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
gazami tak samo. Z pieniędzmi tak samo.
rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.
> Jednostkami objętości, albo masy dla naprzykładu.

Liczbami tych jednostek :-)

Juz sie zatarlo. O ile nie mozesz powiedziec "liczba wody", to "ilosc
APN" juz nie razi.

J.

75. Data: 2013-08-25 11:38:56

Od: "JoteR" <u...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Koval" napisał:

> Różnica jest taka sama jak w angielskim między `much' a `many'.
> Liczę dajesz tam gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
> Możesz powiedzieć liczba godzin ale nie liczbę czasu tylko ilośc.

Żeby nie był zupełny OT - liczba, czy ilość telefonów w promocji? ;->
http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1856

JoteR

76. Data: 2013-08-25 11:54:14

Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Aug 2013 11:18:57 +0200, J.F. napisał(a):

gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
gazami tak samo. Z pieniędzmi tak samo.
rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.

> Liczbami tych jednostek :-)

Skrót myślowy.

> Juz sie zatarlo. O ile nie mozesz powiedziec "liczba wody", to "ilosc
> APN" juz nie razi.

Ano nie tak bardzo jak kiedyś.

77. Data: 2013-08-25 16:36:58

Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-25 11:18, J.F. pisze:

gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
gazami tak samo. Z pieniędzmi tak samo.
rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.

> Liczbami tych jednostek :-)

To niczego nie zmienia.

> Juz sie zatarlo.

Nic się nie zatarło.

> O ile nie mozesz powiedziec "liczba wody", to "ilosc
> APN" juz nie razi.

Razi. Może mniej niż 10 lat temu, niemniej razi.

78. Data: 2013-08-25 23:10:54

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 25 Aug 2013 16:36:58 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
> To niczego nie zmienia.

> Nic się nie zatarło.

> Razi. Może mniej niż 10 lat temu, niemniej razi.

Musiales miec jakas zasadnicza nauczycielke.
Ona bila po lapach, ja wczesniej bili po lapach, to was razi.

Mnie widac jak nieuk uczyl, bo wcale mnie nie razi :-)

J.

79. Data: 2013-08-26 02:28:08

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" kvcdl7$ic1$...@u...news.interia.pl

> Liczbami zlicza się ilości... takie to trudne do zrozumienia?

Możesz uczynić z moimi wyjaśnieniami to, co uważasz za stosowne.
Ja Twoich (tego typu) nie chcę.

konta operatora którego kartę masz do rozmów?

Ciągam sporo -- choćby mapy, ale nie tylko.
Na koncie mBankowym stale to samo, bo sięgnąłem
tam po dodatkowe/darmowe minuty -- 6,66 pln.

> Ja u siebie musiałem sporo sie z tym natrudzić. Kasa znikała nawet wtedy gdy
usunąłem APN "internet" od karty Orange.

I jak wybrnąłeś?

> Nie w tym rzecz, chodzi o podkradanie kasy poprzez nieautoryzowane połączenia z
netem z karty którą miałem ustawiona jako tylko do
> rozmów i SMSowania.

U mnie tego problemu nie ma.

> No niestety, postów z anominizerów nie toleruje choćby polski serwer news.altman.pl

Ale archiwalny toleruje wszystko?

> Tu akurat sprawa nie budzi żadnych wątpliwości. Oczywiście że masz rację.

Mam nadzieję, że duchowni modlą ;) się, prosząc o to, aby mi
żółta plamka (myśląc o prawym oku) zniknęła zupełnie, co Bóg
przełoży na samoreperację ;) smartfonu.

> No i działa, obsługuje p[przecież pasmo UMTS 900Mhz, zapomnieli tylko dodać że
skonfigurować musi sam użytkownik.

Chcieli za dobrze. Nie można mieć pretensji do tych, którzy konfigurowali.

> Sprzedawczyniom warto wierzyć tylko w kwiaciarniach, perfumeriach i sklepach z
ciuchami. Natomiast zatrudnianie ich w sklepach z
> komputerami czy jakąś inną elektroniką to grube nieporozumienie..

Być może.Słyszałeś o tej:

Condoleezza Rice

pani?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

80. Data: 2013-08-26 08:30:26

Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-25 23:10, J.F. pisze:

> Musiales miec jakas zasadnicza nauczycielke.
> Ona bila po lapach, ja wczesniej bili po lapach, to was razi.

Biorąc po uwagę, że edukacji nie zakończyłem na 6 klasie
szkoły podstawowej i nie byłem za to bity po łapach, to
raczej spudłowałeś :)

> Mnie widac jak nieuk uczyl, bo wcale mnie nie razi :-)

Mniednica pochodzi od mniedzi - taki też mi był znany, ale
to słabe wytłumaczenie. Ja rozumiem, że język podlega ewolucji,
ale pewnych zasad jednak trzymać się należy. O ile wiele
ewidentnych błędów przechodzi na newsach bez echa to jednak
nie powinny być one przenoszone do materiałów prezentowanych
publicznie. Brak dbania o język doprowadził do śmietnika w mediach,
różnych materiałach itd. Nieuctwo i 'olewactwo' się niestety
szerzy - w tym z racji powszechnego dostępu do internetu :>

Instalacja na działce przeróbka pomoc
solar "plug & save"?
Panele Krono Original - vintage classic
Wylewka