Elektryczna zagwozdka :/

11. Data: 2007-01-07 05:52:34

Temat: Re: Elektryczna zagwozdka :/
Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wprost proporcjonalnie ;)

czyli ile ??

12. Data: 2007-01-07 12:11:49

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> czyli ile ??

spodziewasz sie, ze ktos zmierzy? :)

Sierp

13. Data: 2007-01-07 12:35:35

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> spodziewasz sie, ze ktos zmierzy? :)
spodziewałem się od ciebie że pisząc takie głupoty jak:

>Pomijajac fakt, ze swietlowki energooszczedne za 3pln sa tak
>samo energooszczedne, jak piec elektryczny..

masz na to jakiekolwiek dowód, np: zmierzyłeś skuteczność świetlną i dla
świetlówek za 3 zł wyszło ci 8 lm/W, podczas gdy dla świetlówek za 30 zł
wyszło ci 80 lm/W, a tymczasem okazało się że masz o tym tak samo blade
pojęcie jak o piecach elektrycznych. Zrehabilituj się i łaski swojej i
poczytaj trochę o energooszczędnych źródłach światła zanim zaczniesz
wygłaszać prawdy objawione.

14. Data: 2007-01-07 13:02:31

Od: " zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niezależnie od ceny świetlówki, jakie by nie były, pobierają duży prąd przy
załączaniu, bo taki potrzebny jest do zapłonu, stąd pewnie cały problem z
uruchamianiem się piwnicznych zabezpieczeń.
Przypominam że P /czyli że moc elektryczna w tym wypadku/ = U x I /napięcie x
natężenie/.
Zdaje się że to właśnie na tym forum ktoś wyliczał w ramach podejścia
oszczędnościowego, że nie opłaca się na krótko wyłączać świetlówki, bo zapłon
pociąga koszty kilkuminutowego świecenia.

15. Data: 2007-01-07 13:33:56

Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:enqr17$rts$1@inews.gazeta.pl
użytkownik * zora* napisał(a):

> Niezależnie od ceny świetlówki, jakie by nie były, pobierają duży
> prąd przy załączaniu, bo taki potrzebny jest do zapłonu, stąd pewnie
> cały problem z uruchamianiem się piwnicznych zabezpieczeń.

Jeśli to miałoby być powodem, to zostanę przy dwóch żarówkach 100W.
Chciałem się przyłożyć do chociaż małej oszczędności, ale jeśli z tego
powodu mam mieć jakieś trudności, a żadnych korzyści, to w imię czego?

> Przypominam że P /czyli że moc elektryczna w tym wypadku/ = U x I
> /napięcie x natężenie/.

x cos fi ;)

--
Big Jack
//////

16. Data: 2007-01-07 14:04:11

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> [...]
> świetlówek za 3 zł wyszło ci 8 lm/W, podczas gdy dla świetlówek za 30 zł
> wyszło ci 80 lm/W, a tymczasem okazało się że masz o tym tak samo blade

problem polega na tym, ze nie moge znalezc producentow tych swietlowek
po 4pln - masz jakies _wiarygodne_ dane dotyczace emisji swiatla?

Sierp

17. Data: 2007-01-07 14:30:51

Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

* zora* wdusil[a] nastepujace knefle:

| Zdaje się że to właśnie na tym forum ktoś wyliczał w ramach podejścia
| oszczędnościowego, że nie opłaca się na krótko wyłączać świetlówki, bo zapłon
| pociąga koszty kilkuminutowego świecenia.

Taa akurat, przed chwila wlasnie sprawdzilem 2 9w tandetne swietlowki za 3zeta
(nippon) i 2 filipsowe z chin, i zadna z nich w momencie zaplonu nie przekroczyla
na hold-mierniku 86mA ok~0.1s. Czyli ledwo 2krotna wartosc pradu nominalnego.

18. Data: 2007-01-07 19:18:06

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> problem polega na tym, ze nie moge znalezc producentow tych swietlowek

problem w tym że podajesz niesprawdzone, niczym nie poparte dane jak prawdę
objawioną

19. Data: 2007-01-07 19:22:19

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałem się przyłożyć do chociaż małej oszczędności,

http://www.halolamp.pl/par20_230v_40led.htm

moc 4W a strumień świetlny jak 40W żarówki, wydajność porównywalna z
świetlówką, 5 takich powinno zastąpić 2 x 100 watowe żarówki

20. Data: 2007-01-07 20:34:44

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> problem w tym że podajesz niesprawdzone, niczym nie poparte dane jak prawdę
> objawioną

ale moglbys mi podac jakis kontrargument w postaci odpowiedniej
wiarygodnej tabeli do porownania dla takiej taniej swietlowki?

Sierp

Lodówka do zabudowy
zalanie mieszkania ściekami
przeźroczysta mata lub wykładzina