Re: Elewacja zewnetrzna, ocieplenie...

From: "Rex" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Elewacja zewnetrzna, ocieplenie...
Date: Fri, 21 Oct 2005 05:26:19 +0000 (UTC)

Witam,

> W pewnym sensie nawet lepiej nie gładzić ani równać, bedzie (jesli juz to
> korzystna) wentylacja warstwy styropianu
> przeciw kondensacji pary wodnej dyfundujacej z wewnątrz.

To ja sobie pozwolę podpiąć się pod tą odpowiedź.
Słuchałem ostatnio wykładu, w którym przedstawiciel firmy produkującej
materiały do tego typu ociepleń twierdził, że wentylacja pod styropianem to
jakieś nieporozumienie.
Każda płyta styropianu powinna mieć nakładany klej po jej obwodzie (od strony
klejenia przy krawędzi), tak aby po jej dociśnięciu zrobiła się zamknięta
komora. Za klejenie na tzw. "placki" powinni karać.

Ponieważ nie znam się na tym temacie, proszę o wyjaśnienie czy to była próba
zrobienia mi wody z mózgu? Czy może coś jednak w tym jest?
Tak na logikę robienie wentylacji pod styropianem wydaje mi się trochę
dziwne. Jak ma on ocieplać mieszkanie jeśli między ścianą a płytą
przemieszcza się zewnętrzne (zimne) powietrze??
Dla przykładu w stropie wentylowanym ocieplenie leży bezpośrednio na stropie.
Wentylacja odbywa się dopiero powyżej.

Pozdrawiam
Rex