Re: Emocje a mutacje genetyczne, choroby, starzenie się i umieranie.

1. Data: 2014-09-22 06:22:10

Temat: Re: Emocje a mutacje genetyczne, choroby, starzenie się i umieranie.
Od: LeoTar <l...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Imputujesz że porąbany stosunek do seksu jaki jest lansowany przez religię
> chrześcijańską od zaledwie jakichś 1500 lat odcisnął się w naszym genomie?
> I wiesz oczywiście że do dziś funkcjonują społeczności nie podlegające temu
> tabu?

Ten zakaz nie obowiązuje od jakich 1500 lat lecz znacznie dawniej. Zakaz
inicjacji seksualnej dzieci w trójkącie ojciec-matka-dziecko funkcjonuje
we wszystkich społecznościach, również w tych gdzie seks nie jest tabu.
Jest to jedyny uniwersalny zakaz obowiązujący nie tylko w
społecznościach ludzkich lecz również zwierzęcych. Jedyną znaną mi,
choć nieudolną, próbą wyłamania się z tego tabu stanowi dla mnie bonobo.
Twierdzę, że ten zakaz dokonał przez wieki tak daleko idących zmian w
strukturze informacyjnej człowieka, że aż zapisał się trwale w naszym
genomie.

Władek Tarnawski
LeoTar

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-09-22 08:03:20

Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Sep 2014 06:22:10 +0200, LeoTar napisał(a):

> Ten zakaz nie obowiązuje od jakich 1500 lat lecz znacznie dawniej. Zakaz
> inicjacji seksualnej dzieci w trójkącie ojciec-matka-dziecko funkcjonuje
> we wszystkich społecznościach, również w tych gdzie seks nie jest tabu.
Poczytaj o obyczajach Inuitów czy dawnych społeczności Oceanii. A jakieś
5-6 tys. lat temu wszyscy się tak prowadziliśmy :)

> Jest to jedyny uniwersalny zakaz obowiązujący nie tylko w
> społecznościach ludzkich lecz również zwierzęcych.
Chyba przegiąłeś. To zakaz kulturowy a zwierzęta nie mają kultury. Z
wyjątkiem prymatów (i innych nielicznych gatunków) które wychowuja
potomstwo dłużej, młode nie maja okazji obserwować zachowań seksualnych
rodziców i w rezultacie wykazują zachowania wrodzone.

--
Jacek

3. Data: 2014-09-22 12:14:24

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-09-22 06:22, LeoTar pisze:

> [...]
> Twierdzę, że ten zakaz dokonał przez wieki tak daleko idących zmian w
> strukturze informacyjnej człowieka, że aż zapisał się trwale w naszym

Czy to nie Ty pisywałeś kiedyś, że współżyjesz z dziećmi i żoną, czyli
wszyscy razem?
Nawet zdjęcia swojej rodziny na jakiejś stronie pokazywałeś.

--
animka

4. Data: 2014-09-22 18:44:57

Od: rewers <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.09.2014 o 06:22, LeoTar pisze:

> [...]
> Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
> ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Chów wsobny jest zawsze szkodliwy. Te organizmy, które go praktykowały
nie przekazały tej skłonności następnym pokoleniom bo grzecznie wymarły.
Ten zakaz może po prostu obowiązywać od początków życia na Ziemi.

5. Data: 2014-09-22 22:26:25

Od: "LeoTar" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rewers" <r...@m...ru> napisał w wiadomości

> Chów wsobny jest zawsze szkodliwy. Te organizmy, które go praktykowały nie
> przekazały tej skłonności następnym pokoleniom bo grzecznie wymarły. Ten
> zakaz może po prostu obowiązywać od początków życia na Ziemi.

Celem inicjacji seksualnej nie jest płodzenie lecz w drodze emocjonalnego
doświadczenia:

1. nabycie przez dziecko wzorców zachowań seksualnych męskich i żeńskich,
2. pokonanie lęku przed pierwszym razem w otoczeniu bezpiecznym i wolnym od
wszelkich zagrożeń,
3. zrównanie się dziecka z rodzicem tej samej płci dzięki dzięki temu, przez
co dziecko staje się równe swemu stworcy i powoduje zniknięcie kompleksu
Edypa/Elektry,
4. stworzenie podwalin pod wszechpotrzebne zaufanie,
5. uwolnienie dzieci od rodziców.

Fakt emocjonalnego zrównania sie dziecka z rodzicem tej samej płci eliminuje
potrzebę rywalizacji i dominacji czyli potrzebę sprawowania władzy.
Występująca u nas potrzeba rywalizacji jest dążeniem dziecka do wykazania
się przed rodzicem, że dziecko jest godne rodzicielskiego uznania i
zaufania. Ta potrzeba rywalizacji i dominacji występująca na naszym globie
jest własnie pochodną omawianego zakazu i prowadzi do w skrajnym przypadku
do wojny i zabijania na masową skalę.

Jeżeli chodzi natomiast o chów wsobny to jest on szkodliwy w sytuacji gdy
nie ma inicjacji według proponowanego przeze mnie wzoru. Brak inicjacji
oznacza uzależnienie dzieci od rodziców poprzez niezaspokojenie
emocjonalnych potrzeb dziecka w sferze najbardziej podstawowej dla trwania
gatunku i życia. Te niezaspokojone emocje stanowią szum biologiczny w
organizmie, który uniemożliwia doskonałe powielanie sie kolejnych pokoleń i
stopniowy dryft genetyczny, który z upływem pokoleń prowadzi do niepłodności
i wymierania. Nie będzie dryftu jeżeli wyeliminujemy szum wywołany strachem
przed ujawnieniem dziecięcych pragnień seksualnych i wszystkimi innymi
następstwam,i zakazu inicjacji w rodzicinie.

Zakaz tworzy błędne koło przemocy emocjonalnej, której doskonałymi
aplikatorami sa kobiety. To one perfekcyjnie manipulują dziećmi i
mężczyznami po to by ci ostatni zrozumieli dlaczego spotyka ich ta przemoc
kobiet. Kobiety stosują tę przemoc podświadomie ale na tyle przyzwyczaiły
sie do sprawowania władzy nad męzczyznami i dziećmi, że próba pozbawienia
ich tej dominującej pozycji wywołuje agresję z ich strony.

Wladek Tarnawski
LeoTar
Rozmowy z LeoTar'em @ http://leotar.friko.pl/fall_2014/

6. Data: 2014-09-22 22:36:20

Od: "LeoTar" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Poczytaj o obyczajach Inuitów czy dawnych społeczności Oceanii. A jakieś
> 5-6 tys. lat temu wszyscy się tak prowadziliśmy :)

Znacznie bardziej przydatne niż czytanie jest doświadczanie z dziećmi.
Jeżeli coś zostało zakazane i wszyscy uważaja, że tak ma być gdyż tak
nakazuje tradycja to można coś dostrzec tylko wówczas gdy wsłuchasz sie w
odgłosy tych, którzy - ze względu na swój wiek - jeszcze nie zostali
dogłebnie przeżarci przez tradycyjne zakazy "czarnej pedagogiki", czyli gdy
otworzysz sie i zaczniesz słuchać dzieci. Mnie to moje dzieci podpowiedziały
czego oczekuja od nas, ich rodziców. I tylko dlatego, że je szanowałem.
Jeżeli tego nie doświadczyłeś to próżne moje do Ciebie gadanie.

> [...]
> potomstwo dłużej, młode nie maja okazji obserwować zachowań seksualnych
> rodziców i w rezultacie wykazują zachowania wrodzone.

A ja myślę, że zwierzęta mają swoja kulturę tylko my nie potrafimy sie znimi
komunikować gdyż mamy zablokowane i zafałszowane emocje. Zafałszowane
przekonaniem o naszej wyższości nad naszymi braćmi mniejszymi. A wyjatki
wśród zwierząt dowodzą tylko tego, że się co do nich mylimy.

7. Data: 2014-09-23 17:14:40

Od: rewers <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.09.2014 o 22:26, LeoTar pisze:
> Celem inicjacji seksualnej nie jest płodzenie lecz w drodze
> emocjonalnego doświadczenia:

Historia życia na Ziemi to kilka miliardów lat. Przez ten czas nie było
świadomego życia, środków antykoncepcyjnych i świadomego rodzicielstwa.
Podejmowanie współżycia seksualnego w rodzinie kończyło się wydaniem na
świat potomstwa. Potomstwo takie poprzez większe prawdopodobieństwo
sparowania się wadliwych genów w chromosomach miało częściej wady
rozwojowe i było bardziej podatne na choroby. Gatunki, które nie miały
blokady antykazirodczej wymarły. I to poczynając od organizmów
jednokomórkowych o ile przyjąć za pewnik darwinowską wizję ewolucji.

> [...]
> kompleksu Edypa/Elektry,
> 4. stworzenie podwalin pod wszechpotrzebne zaufanie,

Myślę, że najlepszą formą inicjacji seksualnej jest poznawanie tej sfery
życia z rówieśnikiem płci przeciwnej. Z własnego doświadczenia.:)

> [...]
Występująca u nas potrzeba rywalizacji jest dążeniem dziecka do
> wykazania się przed rodzicem, że dziecko jest godne rodzicielskiego

Rywalizacja córki z matką o ojca to nic innego jak rywalizacja o samca a
nie potrzeba zyskania uznania. Zakłamanie tego tematu jest stare jak
europejska kultura. "Porządnym" w głowie się nie mieści, że córeczka
może być napalona na tatusia a synek na mamusię i stąd rywalizacja z
drugim rodzicem. Freud się kłania w pas.;)

Ta potrzeba rywalizacji i dominacji występująca na
> naszym globie jest własnie pochodną omawianego zakazu i prowadzi do w
> skrajnym przypadku do wojny i zabijania na masową skalę.

Kwestia rywalizacji i dominacji niekoniecznie musi być związana z płcią.

> [...]
> jeżeli wyeliminujemy szum wywołany strachem przed ujawnieniem
> dziecięcych pragnień seksualnych i wszystkimi innymi następstwam,i

Współcześnie człowiek dużo wcześniej dojrzewa płciowo niż społecznie.
Wiele napięć bierze się stąd, że podejmowanie życia płciowego w latach
największych potrzeb seksualnych jest objęte kulturowych zakazem.
Człowiek jest dojrzały płciowo ale nie jest gotowy do wychowania
potomstwa. Podejrzewam, że w archaicznym społeczeństwie łowców -
zbieraczy seks jako powszechnie dostępny i nie objęty tabu nie stanowi
źródła żadnych napięć ani problemów.

> [...]
> przyzwyczaiły sie do sprawowania władzy nad męzczyznami i dziećmi, że
> próba pozbawienia ich tej dominującej pozycji wywołuje agresję z ich

Tutaj będę feministą. Kobiety manipulują mężczyznami i dziećmi tylko i
wyłącznie dla dobra dzieci. I chwała im za to.
Można im wypominać, że te ich manipulacje nie mają ogranicznika i bywają
przesadne. Widać w tym przypadku ewolucja sprzyjała jak największemu
natężeniu tej cechy.

Pozdrawiam: Jaskiniowy.

8. Data: 2014-09-23 21:45:51

Od: "LeoTar" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> blokady antykazirodczej wymarły. I to poczynając od organizmów
> jednokomórkowych o ile przyjąć za pewnik darwinowską wizję ewolucji.

Wyjasniałem już gdzies przy okazji, że w świecie obowiązujacej wszędzie
manipulacji, której celem jest podporządkowanie sobie partnera seksualnego,
w związkach bliskich krewnych ta manipulacja jest najbardziej wysublimowana
a zarazem bardzo potężna. Takie organizmy rodzicielskie są najbardziej
"zaszumione" a zatem najbardziej narażone na wyprodukowanie potomstwa u
którego prawdopodobieństwo mutacji informacji genetycznej jest bardzo duże.
Chodzi w tym wszystkim o to, że organizm matki blisko spokrewnionej z ojcem
dziecka jest bardziej narażony na stres wywolany podświadomą obawą przed
ujawnieniem manipulacji przez ojca dziecka aniżeli u matki której
pokrewieństwo z ojcem jest bardzo odległe. Jeżeli uda sie wyeliminowac szum
występujący w organizmie matki wywołany przez stres to zniknie czynnik
zakłócający prawidłowy podział komórki jajowej w pierwszych i
najwazniejszych momentach po zapłodnieniu.

> Myślę, że najlepszą formą inicjacji seksualnej jest poznawanie tej sfery
> życia z rówieśnikiem płci przeciwnej. Z własnego doświadczenia.:)

Pierwszy partner/ka seksualny dziecka musi być doskonałym dla niego wzorem.
Takim wzorem jest rodzic płci przeciwnej i dążenie przez dziecko do takiego
aktu nie jest moim wymysłem - zaobserwowali to psycholodzy znacznie
wczesniej ode mnie. Waznym jest aby równoczesnie na taki akt zgodził się
drugi rodzic, rodzic tej samej płci co dziecko. Taki akt emocjonalnego
zrównania sie dziecka z tym właśnie rodzicem daje gwarancję tego, że dziecko
zaufa własnym siłom gdyz stało się równe swojemu rodzicowi. A chodzi o sfere
najwazniejszą z punktu widzenia trwania (podtrzymania) gatunku. Ponadto
"pierwszy raz" dziecka ze swiadomymi celu inicjacji rodzicami gwarantuje, że
akt ten nie będzie aktem przypadkowym nie dającym dziecku ani poczucia
bezpieczeństwa ani nie uwalniającego go od strachu przed nieznanym. Akt
inicjacji jest tak wielowartościowy (wielowątkowy, wielopłaszczyznowy) że aż
trudno wyliczyć w krótkiej notatce jego istotność dla dalszego życia
dziecka.

> [...]
> europejska kultura. "Porządnym" w głowie się nie mieści, że córeczka może
> być napalona na tatusia a synek na mamusię i stąd rywalizacja z drugim

I trzeba tę potrzebę dziecka obojga płci zaspokoić by nie ugrzęzło ono w
kompleksie Edypa/Elektry. Pierwszym następstwem nierozwiązania problemu
edukacji seksualnej dziecka od kołyski jest nierozwiązany kompleks, którego
pierwszym przejawem jest rywalizacja między synem i ojcem o matkę oraz córki
z matką o ojca. Gdy dzieci zaczynają sie spotykać z innymi dziećmi pojawia
sie rywalizacja w grupie rówieśniczej a następnie w szkole aż po fizyczną
dorosłość, która nie oznacza jednak dojrzałości emocjonlanej gdyż dzieci
pozostają emocjonalnioe związane ze swoimi rodzicami zamiast być od nich
emocjonalnie niezależnymi. Emocjonalna niezależność nie oznacza lekceważenia
czy braku szacunku dla rodziców, ale nie jest to przymus z jakim mamy do
czynieniaw obecnej rodzinie, w której obowiazuje zakaz wychowania
seksualnego dzieci przez rodziców aż po inicjację seksualną, czyli pierwszy
akt seksualny dziecka. Pierwszy i ostatni akt z rodzicami. Po tym akcie
dzieci będą absolutnie wolne emocjonalnie niezależne od rodziców.

> Kwestia rywalizacji i dominacji niekoniecznie musi być związana z płcią.

Początek rywalizacji to seksualny zakaz, który dziecko chce pokonać. Nie
jest ono jednak w stanie pokonać tego zakazu samodzielnie bez zgody obojga
rodziców. By jednak uwolnili dziecko opd siebie muszą być świadomi potrzeb
dziecka. I dziecko na tę potrzebę wskazuje wyłącznie swoim zachowaniem gdyż
nie zdaje sobie sprawy czego oczekuje od rodziców. Podpowiada im swoim
zachowaniem ale nie jest w stanie wyartykułować tego w mowie gdyż obowiązuje
zakaz doswiadczeń seksualnych dziecka z rodzicami. To rodzic musi odgadnąć
potrzebę dziecka, rodzic, który jest nastawiony na sluchanie dziecka a nie
na upominanie go i zakazywanie mu.

> [...]
> największych potrzeb seksualnych jest objęte kulturowych zakazem. Człowiek
> jest dojrzały płciowo ale nie jest gotowy do wychowania potomstwa.

Zakaz był potrzebny aby wydźwignąć cywilizację na obecny poziom, ale ten sam
zakaz stanowi zagrożenie dla dalszego trwania ludzkości, gdyż zaawansowana
manipulacja (dążenie do władzy za wszelka cenę) prowadzi do totalnego
konfliktu. Tylko wyeliminowanie przyczyny manipulacji jako konsekwencji
zakazu może ocalić rodzaj ludzki. Zakaz wychowania seksualnego dzieci od A
do Z w rodzinie powoduje, że pomimo osiąganej coraz wcześniej dojrzałości
fizycznej duże dzieci są niedojrzałe nawet woczas gdy maja juz swoje dzieci,
które wychowują z zakazem przechodzącym z pokolenia na pokolenie. Zakaz jest
własnie esencją "czarnej pedagogiki".

> Podejrzewam, że w archaicznym społeczeństwie łowców - zbieraczy seks jako
> powszechnie dostępny i nie objęty tabu nie stanowi źródła żadnych napięć
> ani problemów.

Ale nie było świadomej współpracy obojga rodziców w temacie wychowania
dziecka do zycia seksualnego. Pojęcie ojca nie istniało gdyż ani kobieta ani
mężczyzna nie byli świadomi tego, iż nie tylko kobieta stwarza nowe życie.
Taki stan rzeczy obowiazuje do tej pory pomimo naukowego udowodnienia, że
mężczyzna na równi z kobietą uczestniczy w prokreacji.

> [...]
> Można im wypominać, że te ich manipulacje nie mają ogranicznika i bywają
> przesadne. Widać w tym przypadku ewolucja sprzyjała jak największemu

Powtórzę jeszcze raz, że przemoc emocjonalna kobiety prowadzi do przemocy
emocjonalnej mężczyzny w stosunku do niej. Ale nie tylko w stosunku do
kobiety; mężczyźni walczą między sobą o wszystko. Na śmierc i zycie a
wszystki dyryguje kobieta niczym w przysłowiu, że "głowa rodziny jest
mężczyzna, ale głową tą kreci kobieta.

badania do przeszczepu
Mrożone cytryny?
ezdrowie.gov.pl