Estetycznie podawane potrawy

1. Data: 2002-09-29 13:13:17

Temat: Estetycznie podawane potrawy
Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry Wszystkim!

Mam na imie Maja, mam 25 lat. Czytam juz przez pewien czas "kuchnie" i
panuje tutaj przyjazna atmosfera. Sporo osob dba i trzyma tu porzadek :-))
Zgadzam sie z osoba, ktora pisala pare dni temu o tym, ze ktos, kto prosi o
przepis powinien potem podzielic sie z opinia, jak dana potrawa smakowala.

Nie mniej jednak bardzo duzo frajdy sprawia sposob podania jedzenia. Nawet
jesli jest to bardzo prosty posilek, mozna cos ciekawego wymyslec, zeby
bardziej smakowal. Np. w innym naczyniu niz kazdego dnia, zrobiona serwetka
sciagnieta z gazety etc.

Gdy bylam mala czesto mama wymyslala rozne male "glupotki". Pamietam, ze
pomarancze po rozdzieleniu na czastki, ukladala na talerzyku w formie
kwiatuszka (platkow) a w srodek kawalek skorki z pomarancza jako srodek
kwiatka. To taki maly drobiazg a cieszyl.

Na codzien przewaznie nie ma czasu na wymyslanie, ale od czasu do czasu
mozna sprawic drugiej osobie mala przyjemnosc :-)

Pozdrawiam,
Maja

1. Data: 2002-09-29 15:47:18

Temat: Re: Estetycznie podawane potrawy
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Mea wrote:

> [...]
>
> Na codzien przewaznie nie ma czasu na wymyslanie, ale od czasu do czasu
> mozna sprawic drugiej osobie mala przyjemnosc :-)

Moja Mama robila na sniadanie "muchomorki" z jajek i pomidorow:
pomidora przeciac na pol, ugotowane na twardo jajko sciac, zeby byla
rowna podstawa, ustawic jajko na lisciu salaty, przykryc czapeczka z
polowy pomidora, posiekac sciety koniec jajka na male kawalki i posypac
nimi pomidora. Slicznie to wygladalo.

Inna dekoracje jedzenia, ktora bardzo lubie, to gruszki w sosie
waniliowym i malinowym. Na talerzyku ustawia sie po przekatnej waski
pasek tekturki na sztorc (trzyma sie reka, zeby sie nie przewrocil,) po
jednej stronie rozlewa sie sos waniliowy, po drugiej malinowy. Wyjmuje
sie tekturke i za pomoca noza "przeciaga" sie troche sosu waniliowego w
malinowy i odwrotnie. Tworzy to cos w rodzaju znaku yin/yang. Na to
ustawia sie gruszke z syropu i posypuje sie tarta czekolada. Mozna dodac
lisc miety przy ogonku gruszki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-09-30 06:32:02

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mea" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> Na codzien przewaznie nie ma czasu na wymyslanie, ale od czasu do czasu
> mozna sprawic drugiej osobie mala przyjemnosc :-)
> Pozdrawiam,
> Maja

To prawda, ze jemy rowniez oczami.
Ja czesto podaje na talerzu ryz w formie "babki z foremki". Do wybranej
malej miseczki lub kubeczka nakladam ryz, lekko przyciskam lyzka i naczynie
do gory nogami i na talerz obok miesa typu kotlet.Wierzch dekoruje albo
czyms zielonym- listek pietruszki albo czerwona, marynowana paprtyka. O
barwieniu tegoz ryzu kurkuma albo szafranem nie wspomne.
Mam tez zwyczaj nie podawac surowek na tym samym talerzu co mieso z
ziemniakami czy ryzem, gdyz nie lubie rozciapkania np. ziemniakow smietana z
salatki pomidorowej. Surowki sa zawsze na dodatkowym talerzyku lub miseczce.
Troche wiecej zmywania - ale warto.
Do mies i ryb w galarecie marynuje mocno czerwona papryke specjalnie w
malych sloiczkach.Paski takiej, naprzemiennie z zielenia listkow pietruszki
rewelacyjnie dekoruja taki polmisek z galareta Tuz pod powierzchnia- a nie
na dnie, wtedy dokladnie widac dekoracje. Rewelacyjnie wyglada!

Witaj w kuchni, Maju :))

Jola L-L

1. Data: 2002-10-01 09:56:53

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rewelacyjnie dekoruja taki polmisek z galareta Tuz pod powierzchnia- a nie
> na dnie, wtedy dokladnie widac dekoracje. Rewelacyjnie wyglada!

Dzieki za powitanie :-D

My też często jemy ryz wylozony z filizanki na talerz. Ja jak mam czas to
lubie ladnie udekorowac potrawe na talarzu. Fakt oczy tez musza sie nakarmic
:-))
Lubie tez ladnie nakryty stol. Ostatnio zrobilysmy serwetki z lnu kwadratowe
(40x40) o jest na nich obramowka. Podpatrzylam od Ali i bardzo mi sie ten
sposob spodobal. Kupie jeszcze takie obraczki do serwetek (nie wiem jak to
nazywaja) albo podpatrze gdzies jakie sa sposoby skladania serwetek.

Pozdrowka,
Maja

1. Data: 2002-10-01 09:58:45

Od: "Mea" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> [...]
> malinowy i odwrotnie. Tworzy to cos w rodzaju znaku yin/yang. Na to
> ustawia sie gruszke z syropu i posypuje sie tarta czekolada. Mozna dodac

Bardzo ladnie to musi wygladać! Ja uwielbiam gruszki wiec zrobie to, poki
gruszki sa.
Dzieki :-))
Pozdrowka,
Maja

1. Data: 2002-10-01 10:11:04

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mea wrote:

> Ja jak mam czas to
> lubie ladnie udekorowac potrawe na talarzu. Fakt oczy tez musza sie nakarmic
> :-))

Dlaczego jak masz czas? IMHO ladne podanie potrawy zajmuje tyle samo co
nalozenie byle jak na talerze, nie wymaga specjalnych nakladów czasu. Z
reguly obiad jest kilkukolorowy, wystarczy to estetycznie i fantazyjnie
rozlozyc i juz efekt wizualny jest necacy dla oka.
Jakies listki, czy paseczki z ogórka, grzybków czy papryki, badz
szlaczek dookola talerza z pólplasterków ogórka/pomidora/rzodkiewki,
ziemniaki, makaron , kasze czy ryz na liciu salaty zamiast paciaji na
talerzu, mieso tak samo, salatka czy surówka np. w lodeczce z cykorii
albo w oddzielnej miseczce, sos ladnie polany albo w salaterce zamiast
go wylac po prostu na talerz. Takie drobiazgi. Plus ladny obrus,
serwetki na stole, zastawa jednolita zamiast od Sasa do Lasa: jeden
talerzyk od mamusi, drugi wyszczerbiony jeszcze po babci, kubek
czerwony, filizanka czarna... - i juz cieszy oko a naprawde nie jest
niczym specjalnym w przygotowaniu.
Oprócz obraczek do serwetek zerknij na podporki pod sztucce- czasem
bywaja prawdziwe cacka a jak to ladnie wyglada na stole..i jakie
wygodne, zeby nie brudzic obrusa.
pzdr
agi

1. Data: 2002-10-01 13:08:31

Od: "DanaB" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rewelacyjnie dekoruja taki polmisek z galareta Tuz pod powierzchnia- a nie
> na dnie, wtedy dokladnie widac dekoracje. Rewelacyjnie wyglada!

Marynuje ladne grona niewielkich winogron zielonych i czarnych (moj Tata
takie hoduje). Sa przepiekna ozdoba mies w galarecie albo pasztetów. Zwykła
sałatke jarzynowa mozna ozdobic ponacinana cwiartka jablka w skorce, a z
jajek pokrojonych w osemki ukladam "sloneczko" (na salatce z ziemniakow,
kukurydzy, jajek, cebuli,szczypiorku i majonezu - moje dzieci taka
uwielbiaja).
--
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2002-10-01 17:57:52

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Oprócz obraczek do serwetek zerknij na podporki pod sztucce- czasem
> bywaja prawdziwe cacka a jak to ladnie wyglada na stole..i jakie

No tak, teraz mi wstyd..........
Poprawie sie :-))
Pozdrawiam,
Maja

1. Data: 2002-10-01 17:59:32

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DanaB" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> DanaB
> www.kuchnia.com.pl
> "Och, gdyby ktoś chciał zjeść to co ugotuję..."

I prosze, ile pomyslow.
Bardzo mnie to cieszy!

Pozdrawiam,
Maja

1. Data: 2002-10-01 19:25:15

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

DanaB wrote:
> [...]
> jajek pokrojonych w osemki ukladam "sloneczko" (na salatce z ziemniakow,
> kukurydzy, jajek, cebuli,szczypiorku i majonezu - moje dzieci taka

Z rzodkiewek ponacinanych w male polkola mozna zrobic ladne rozyczki,
jak i z platow marchwi cienko pokrojonych obieraczka do warzyw,
zwinietych spiralnie. Zwykly plasterek cytryny do ryby mozna naciac
nozem (tylko promien, nie przez cala srednice) i skrecic o 180° -
wyglada bardziej ozdobnie niz zwykly plasterek czy osemka.
MB

Re: cholerna aronia
mikrofala, wiem, przepraszam!
Proszę o szybką odpowiedź !!!!!!!!!!!!!!
gifs erotics hentai
Re: Robil kto takie cos?