Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: F.Mahora
Date: Thu, 17 Feb 2005 17:33:15 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 44
Message-ID: <cv2i02$996$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <cuv0ht$slp$1@news.onet.pl> <cv1cqm$cdf$1@nemesis.news.tpi.pl>
<cv22rv$11p$1@news.onet.pl> <cv25hd$nq6$1@nemesis.news.tpi.pl>
<cv2f2b$74k$1@opal.futuro.pl>
NNTP-Posting-Host: att18.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1108659010 9510 83.27.1.18 (17 Feb 2005 16:50:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Feb 2005 16:50:10 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.uroda:105458
Ukryj nagłówki
Użytkownik "news.futuro.pl" <e...@t...com.pl> napisał w
wiadomości news:cv2f2b$74k$1@opal.futuro.pl...
> Czy mozesz się podzielić wiedza , jak skorzystać z tej drogi nabycia
> kosmetyków?
> Ja ostatnio po raz trzeci próbowałam skorzystać z "truskawki" i niestety
nie
> udało mi się.Zwrócili mi pieniadze na kartę kredytową , nie wiem nawet
> dlaczego , bo nie odpowiedzieli mi nawet na mojego maila.
Szczerze mówiąc nie wiem, skąd te problemy, choć np. moja przyjaciółka też
miała taki przypadek z truskawką. Najpierw skasowali pieniądze, nie
przysłali żadnego potwierdzenia wysyłki (ja zawsze otrzymuję następnego
dnia) i po około tygodniu zwrócili pieniądze. Na maila z prośbą o
wyjasnienie nie odpowiedzieli. Potem zrobiła jeszcze jedno zamówienie (ta
sama karta, podała innego maila) i się udało. Nie wiem od czego to zależy.
Przyjaciółka podejrzewała, że powodem była niedostępność towaru, który
zamówiła. Wybrała coś z 'Purchase special', a następnego dnia już to znikło
z listy. Może się skończyło, zanim ona zamówiła.... Tak czy inaczej mogliby
wysłać jakieś wyjaśnienie.
Ja kupowałam już kilkanaście razy i poza pierwszą wpadką z cłem (zrobiłam za
duże zamówienie, ale to przecież nie wina sklepu) wszystko dochodzi
błyskawicznie. Używam e-karty z mBanku.
Natomiast jeśli chodzi o sklep perfumebay.com (ten gdzie jest ta tania
Mahora), to również nie mam tam żadnych problemów. Także kupuję na mBankową
e-kartę. Oni piszą w regulaminie, że jeśli billing address i shipping
address są różne, to trzeba wysłać im faxem ksero karty płatniczej oraz
pisemne oświadczenie, że wyraża się zgodę na wysyłkę pod inny adres niż ten
podany w banku, który wydał kartę. W praktyce nigdy mi się nie zdarzyło,
żeby tego wymagali, a paczkę wysyłają do moich znajomych w USA, którzy mi
perfumy przy okazji przywożą do Polski. Ten sklep również może wysłać
bezpośrednio do Polski, ale to drogo wychodzi i urząd celny przyczepi się z
tym swoim vatem i akcyzą z dużym prawdopodobieństwem. Daltego wybieram opcję
wysyłki do znajomych w Stanach. Ale na truskawie to nie ma sensu, gdyż
pojedyńcze kosmetyki spokojnie przechodzą odprawę celną bez dodatkowych
opłat.
--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]
joanna (at) niedzielka (dot) com
|