Data: 2010-08-31 14:10:05
Temat: Re: Fajna rozmowa o wychowaniu i rodzinie [crosspost]
Od: gazebo <g...@c...net>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik Odmieniony Druch napisał:
>>> Dziecko pyta i dostaje odpowiedz. Ono chce wiedziec.
>>> Dopiero potem (nascie lat) tworzy sie swiatopoglad.
>>
>> no wlasnie, dajmy mu dojrzec aby moglo wybrac
>
> MZ to blad. Dziecko chce znac rzeczywistosc i daje mu to poczucie
> bezpieczenstwa.
> Dziecko chce znac dobro i zlo - wersje rodzica, bo samo nie umie sie w tym
> poruszac.
> A jesli ktos stosuje strategie do dziecka "samo musisz wybrac dobro i zlo,
> bo nie chce Tobie nic narzuca", bo moge
> "zaklocic jego swiatopoglad" - wtedy robi sie krzywde dziecku.
chodzi wlasnie o to zeby dziecku przewodniczyc, a wiara w wieku kilku
lat jest niespecjalnym rozwiazaniem skoro rozwoj dziecka nie pozwala na
zrozumienie wielu pojec, to jest jak leczenie objawow - odnoszac sie do
twojej przykladowej babci
>
> To troche tak jakby nie zakazywac mu przewracania wazonu tylko dlatego
> ze byc moze jak dorosnie to uzna ze przewracanie wazonu jest jednak dobre?
a bierzesz pod uwage, ze to faktycznie moze byc dobre, potrafisz sobie
wyobrazic dlaczego? :) chociazby po to aby sprawdzic wytrzymalosc
samochodu na uderzenia
>
> Taka zasade "nie narzucania" przyjmuja czesto rodzice, ktorzy
> byli w dziecinstwie poddani zbyt silnej presji i przez to sami nie
> potrafia dobrze ocenic rzeczywistosci.
> Holdujac na sile zasadzie "nie narzucania".
i dlatego uwazam, ze tak jak broni sie dziecku przewracania wazu tak
samo powinno sie je bronic przed uczestnictwem w praktykach, ktorych nie
rozumie
>
>> wczesniej pisalem, ze sa podobne tylko psyche jest wazniejsza, ale
>> mnie zbyles
>
> Wazon to tez psyche. Ten podzial nie psyche i nie psyche nie ma sensu.
> Zreszta przyklad zmarlej babci i waznu dotycza zypelnie innych sfer
> dziecka (pisalem o tym),
> a nie psychicznej kontra fizycznej jak sugerujesz.
>
nie wypowiadam sie nt. zmarlej babci, to jaki kit wciska sie dziecku aby
sie samemu zadowolic to zupelnie inny temat
--
bla
|