Błonnik z ananasem

31. Data: 2005-12-04 18:38:35

Temat: Re: Błonnik z ananasem
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dmukpo$530$1@inews.gazeta.pl...

> Jak zwykle? Nikogo nie obgaduje "do osob trzecich" (cokolwiek by to mialo
> znaczyc),

A to nie jest obgadywaniem m.in. mnie do osób trzecich, w tym wypadku do are?
- news:dmp1jb$9qf$1@inews.gazeta.pl
I czy już nie stać Cię na mniej ironiczny komentarz niż wzywanie na pomoc
"krasnoludki jelitowe"?

> za to Ty musisz zaczac od personalnych uwag kierowanych do
> konkretnych osob, jednoczesnie zarzucajac to innym. Ciekawe.

Czy ja zaczęłam w tym wątku dyskusję o innych?
http://tiny.pl/xd8c Bo ja widzę, że chętnie podchwyciłeś "odkrywczny,
niepowtarzalny i na wysokim intelektualnym poziomie" personalny komentarz
arusia. I tak jest zawsze. Każdy temat zjeżdża na wycieczki personalne.

> Nie "nadmierny rozrost", tylko prawidlowa funkcja, o ktora przeciez chodzi.

Celowe, notoryczne zapychanie jelit niestrawnym błonnikiem wymusza na ich
mięśniówce pracę PONAD miarę. Dowodem na to jest fakt, że ludzkie jelita
błonnika NIE NAUCZYłY się trawić, zatem wniosek: mniejszą ilość spokojnie
tolerują, a nagminnie występująca dzisiaj nadwrażliwość jelit świadczy o ich
nieprzystosowaniu do przepychania błonnika w obecnie zalecanych ilościach
(u roślinożerców nadwrażliwości jelitowej się nie spotyka, a przynajmniej
ja o tym nie słyszałam).
Do tego dochodzi jeszcze dalsza konsekwencja: słaba wchłanialność tego, co
jest zjadane wraz z tym błonnikiem, co w rezultacie zwiększa zapotrzebowanie
na składniki odżywcze, których część wraz z niestrawnym błonnikiem za każdym
razem ląduje w muszli jeszcze bardziej zwiększając tym samym na nie
zapotrzebowanie. A jeszcze później konsekwencją takiej "polityki odżywiania"
może być tylko niedożywienie.

> Bez odpowiedniej objetosci tresci pokarmowej jelita nie sa w stanie prawidlowo
> funkcjonowac. Negujesz to?

Zgadza się, pytanie tylko, jaka ilość jest tą odpowiednią. Stawianie na
"dużą objętość" nie rozwiązuje problemu nieprawidłowej pracy jelita grubego,
tak jak bezsensownym jest zagonienie człowieka chorego do cięższej pracy,
zamiast do łóżka w celu oszczędzenia mu wydatków energii potrzebnej organizmowi
na zdrowienie. Cytat z rzeczonego linka:
"Jaka jest przyczyna choroby [IBS]? Podejrzanym jest system nerwowy, hormonalny,
a konkretnie jego "rozregulowanie". Skurcze i ruchy robaczkowe jelita są
sterowane przez układ nerwowy i hormony, a także przez wewnętrzny "rozrusznik"
znajdujący się w samych jelitach. Udział układu nerwowego w regulacji pracy
tego organu widać najwyraźniej w czasie stresu, kiedy to burczy nam w brzuchu,
mamy biegunkę lub odczuwamy bolesne skurcze. Te obserwacje nasunęły myśl o
udziale czynników emocjonalnych w powstawaniu zaburzeń chorobowych. Brak
właściwej regulacji bodźców w jelitach? Jednak geneza tej choroby jest znacznie
bardziej skomplikowana. Wiadomo na przykład, że mięśnie okrężnicy u osób
z zespołem jelita drażliwego zaczynają kurczyć się w odpowiedzi na niewielki
bodziec, tymczasem u osób zdrowych nasilenie tego bodźca musi być znacznie
większe, aby wywołać skurcz. Mówimy zatem, że jelito osób z IBS jest
nadreaktywne czyli drażliwe."
I tu jak bumerang wraca temat równowagi w pracy układu wegetatywnego. A do tej
równowagi potrzebne jest prawidłowe odżywianie. I z błonnikiem niewiele ono ma
wspólnego. Tak jak "przechodzenie grypy" przynosi w dalszym okresie życia
nieciekawe konsekwencje człowiekowi, któremu kazałbyś w czasie grypy jeszcze
ciężej pracować, zamiast dać mu L4 http://tiny.pl/xd2x (czego prawdopodobnie
doświadczył również dr Atkins, prawdziwą pierwotną przyczyną jego śmierci było
prawdopodobnie wystąpienie wiele lat wcześniej zapalenia mięśnia sercowego).

Widze tez, ze nie bardzo rozumiesz zaleznosc miedzy
> sila miesni jelit, a iloscia przechodzacego przez nie pokarmu. W przypadku
> przezuwaczy ta sila bedzie MNIEJSZA, poniewaz tresc dobrze wypelnia jelito i
> nie potrzeba wyzwalac mocnych skurczow, by ja przepychac, rowniez ze wzgledu
> na korzystniejszy stosunek sil wywieranych przez tarcie oraz ciazenie. Wyglada
> wiec na to, ze miesnie jelit w celu uzyskania ich namiernego wzrostu cwiczyc
> musza, owszem, ale akurat ci, ktorzy jedza malo. Np. optymalni.

No patrz, a u mnie jakoś jest odwrotnie. Jelita - to nie tylko elastyczna rura
z mięśniówką działającą tylko na bodziec objętości (j.w. w cytacie).

> Wiesz, z glupich zalozen jeszcze nikt nie wyciagnal madrych wnioskow. Nie
> stworzylas w tym temacie zadnego precedensu. Pomijajac twoje niegrzeczne uwagi
> pod moim adresem:

Niegrzeczne uwagi? I kto to mówi... Sam się powstrzymaj, to i ja takich robić
nie będę.

> nic nie wiesz o tym, ile blonnika oraz tluszczu zjadam, wiec
> daruj sobie wrozenie z fusow. Bedac na diecie wegetarianskiej moge zjadac
> mniej blonnika, niz przecietny optymalny (Maf wyliczal kiedys zbilansowana pod
> wzgledem mikro- i makroelementow optydiete, ktora zawierala w sumie prawie pol
> kilograma produktow roslinnych zjadanych w ciagu doby - zapewniam Cie, ze tyle
> ich nie zjadam); moge tez zjadac duzo wiecej tluszczu, niz przecietny
> Kowalski.

No tak... zmiana frontu. To w końcu zdecyduj się, jeśli Twoim zdaniem błonnik
jest taki superextra, to czemu ewentualnie zaniedbujesz w diecie większą jego
ilość i jesz mniej niż jedzą optymalni?
A poza tym te pseudobadania są nic nie warte, to zwykła internetowa ankieta.
Każdy anonim, troll czy ktokolwiek inny mógł napisać co tylko chciał. Taka
metoda badawcza jest niewiarygodna.

I popatrz na paradoks: z jednej strony optymalnym zarzuca się, że jedzą zbyt
mało roślin (tj. witamin, minerałów, błonnika), a Ty twierdzisz że tego
błonnika prawdopodobnie zjadasz jeszcze mniej (?), czyli zjadasz jeszcze mniej
witamin i minerałów?
Poza tym każdy w interpretacji ciągle zapomina o ISTOTNEJ RÓŻNICY między ilością
zjedzoną a ilością wchłoniętą owych składników odżywczych. Liczy się to, co
zostało wchłonięte i to co zostało wydalone. W przeciwnym razie musiano by
uznać, że bulimiczki odżywiają się wystarczająco.

> Nigdzie nie pisalem, ze swoje wyrazy wspolczucia kieruje pod twoim adresem.
> Nie wiem, gdzie wyczytalas u mnie pogarde. Nie wiem tez, w ktorym to
> konkretnie miejscu plotkuje O TOBIE, co tak ochoczo swoim adwersarzom, w tym i
> mnie, zarzucasz. Sama za to od personalnych uwag po prostu nie potrafisz sie
> powstrzymac, co pieknie widac w niniejszym watku. Nie ja zaczalem pisac o
> osobach, zamiast o temacie.

Ok. W takim razie gadaj sobie dalej z are o optymalnych. Ja już Ci przeszkadzać
nie będę, bo i tak nie uznajesz tego za obgadywanie. Taka forma "dyskusji" Ci
odpowiada. Trudno...
A ponieważ mi nie odpowiada, to pozostanie mi Cię ignorować.

> I znow: jakie zalozenia, takie wnioski. Nie wiem doprawdy, kto "zapycha sie
> blonnikiem", skoro oficjalne zalecenia dietetykow mowia AFAIR o 30 GRAMACH NA
> DOBE

A gdzie tak precyzyjnie to określono? Możesz podać jakiś link?

Sama zjadasz jakies dwa razy wiecej weglowodanow. Czy wobec tego mozna
> stwierdzic, ze "zapychasz sie weglowodanami"? Nie widzisz absurdu
> argumentacji, jaka stosujesz?

Czyli wg Ciebie najwięcej błonnika jest w diecie optymalnych???

> Nie wiem tez, do kogo odnosi sie uwaga o odczuwaniu wiecznego glodu, checi na
> slodycze, walce z rosnaca waga i inne. Nie przyjmuje ich do siebie, poniewaz
> niczego takiego nie odczuwam - pomimo tego, ze podobno "zapycham sie
> blonnikiem". I co teraz?

Takie były moje doświadczenia przed DO.
Hmm... Mało błonnika, dużo tłuszczu... A może Ty jesteś na DO i nawet nie
wiesz?... ;)

> Bo tak i juz. Piszesz tak, jakbys pozjadala wszystkie rozumy, mowiac
> kolokwialnie.

Nic na to nie poradzę. Prawidłowej diety (cokolwiek to znaczy) nie da się
niczym zastąpić, żadną tabletką, żadnym suplementem, a nawet żadną terapią
genową. Oczywiście moim zdaniem.

> O "mojej wersji" nie wiesz zbyt wiele, pisalem juz o tym wyzej, wiec z
> pewnoscia nie moglas jej przerabiac.

Jak to "nie wiem"? Wiem, że jest niskobłonnikowa i najzdrowsza na świecie ;)
że jesz wszystko oprócz mięsa, i że nazywa się - wegetarianizm.

> Rowniez dzieki Tobie, Krystyno. Bo wbrew wrazeniu, jakie bardzo starasz sie
> wywolywac u osob sporadycznie Cie czytajacych, te znajace wiekszosc twoich
> wypowiedzi doskonale wiedza, jak wyglada rzeczywistosc.

Jasne. jestem okropna plotkara i ustawicznie gadam o innych... ;[

> Kazdy ma prawo do gloszenia swoich pogladow, jednak powinien to robic bez
> obrazania innych.

Brawo, brawo! Bardzo mi się ta myśl podoba.
Zapiszę ją sobie w kajeciku, na czarną godzinę... ;P

> Czyli nie zrozumialas, choc tak bardzo sie staralem. Ilosc zjadanych kalorii
> koreluje z objetoscia zjadanego pokarmu.

Zależy o jaki pokarm chodzi. Można zjeść dużo objętościowo i jednocześnie mało
kalorycznie. I odwrotnie.

Eskimosi zjadaja duzo kalorii, wiec
> objetosc zjadanego przez nich pokarmu tez jest odpowiednio duza,

Ja nie wiem czy oni jedzą dużo, czy mało objętościowo.

w porownaniu
> z tym, co zjadasz Ty czy ja. Ich jelita pracuja prawidlowo, bo miesnie sa w
> stanie "ogarnac" tresc jelitowa i ja przepychac. U ludzi jedzacych
> objetosciowo mniej moga byc z tym klopoty. Teraz jasniej?

Są w stanie przepchnąć NIE dlatego, że dostają dużą objętość pokarmu, ale
dlatego, że organizm stale dostaje wystarczającą ilość energii i budulca.
I jelita są w dobrej kondycji.

> Tak jak wiekszosc wspolczesnych ludzi mieszkajacych w cywilizowanych krajach.
> Jemy bogate w kalorie pozywienie, ktore ma stosunkowo mala objetosc. I
> statystyki pokazuja narastajace problemy.

Wciąż nie bierzesz pod uwagę takiej ewentualności, że organizm nasycony nie
domaga się dalszego nasycania. U mnie to działa prawidłowo. Warunkiem jest
pilnowanie węglowodanów.

> A ta "celowosc" to z jakiego powodu sie tu pojawia? Przeciez stosujesz inne
> doktrynalne zalecenia, dotyczace ilosci i wzajemnych proporcji tluszczu,
> bialek i weglowodanow. Dlaczego jedne doktrynalne zalecenia uwazasz za lepsze,
> a inne za gorsze?

Bo znam przyczyny dla których te zalecenia ustalono.
A propos przyczyn:
Ostatnio naukowcy odkryli przyczynę że oliwa z oliwek ma zdrowotne działanie.
I bynajmniej nie chodzi tu o gwiazdę wśród tłuszczów - kwasy 1-nienasycone:
tym razem chodzi o... truciznę - fenol: http://tiny.pl/xd8q :)

Mniemam tez, ze nie musze Ci rysowac roznic miedzy

Dobrze mniemasz.

> Nie, nie zaprzeczam sobie. Nie rozumiesz roznicy miedzy statystycznym
> Eskimosem a konkretna osoba, czyli w tym przypadku soba. Pojedyncze przypadki
> nie moga byc podstawa do falsyfikowania twierdzen.

A jeśli info o takich "pojedynczych przypadkach" w mediach będzie coraz więcej?

Doskonale zdajesz sobie
> sprawe, ze wsrod optymalnych da sie znalezc niejedna osobe, ktora ma problemy
> z jelitami. Jak to wytlumaczyc?

Hafsa? Właśnie. Ciekawe co u niej słychać (?)
Wielokrotnie już pisałam, że leczenie dietą wymaga CZASU i konsekwencji.
Nie wspomnę o prawidłowym komponowaniu diety z uwzględnieniem tego schorzenia.
Poza tym obraz przeciętnego optymalnego jawi się jako obraz człowieka
schorowanego, który właśnie z powodu chorób decyduje się na zastosowanie DO.

I ktory przypadek bedzie wazniejszy: twoj,
> osoby bez problemow, czy takiej osoby z problemami?

Ja też miałam problemy z przewodem pokarmowym (i zaparciami).

> Ile to jest "nadmiar blonnika"?

Nadmiar ilustruje IŻŻ http://www.izz.waw.pl/wwzz/piramida.html
Bardziej precyzyjnie jakoś nie chcą określić... (?)

> Dziwne, ze poprzez okreslona chorobe jelita starasz sie udowadniac, ze cos
> jest dla nas ogolnie niezdrowe. Sa choroby, w trakcie ktorych niewskazany jest
> jakikolwiek wysilek fizyczny. Czy jest to dowod na to, ze wysilek fizyczny
> jako taki jest niezdrowy? Sa tez takie, ktore wymagaja drastycznego
> ograniczenia podazy tluszczow w diecie. Czy dowodza one szkodliwosci tluszczow
> w ogole? Pytam retorycznie, jakby co.

Faktem jest, że: Z badań przeprowadzonych wśród mieszkańców Afryki wyciągnięto
BŁĘDNY wniosek, a ten pociągnął za sobą dalsze błędne decyzje i zalecenia, a
dziś mamy "urodzaj" na nadwrażliwe jelito. I powszechnie niemal wszyscy jedzą
według piramidy - tak przynajmniej karmią wszystkie placówki zbiorowego
żywienia (oprócz wegetariańskich przedszkoli oczywiście). W dodatku śmiem
przypuszczać, że wege dzieciom błonnika w diecie nie brakuje.

Krystyna

32. Data: 2005-12-04 19:26:21

Temat: Re: Faktem jest...
Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* napisał(a):

> [...]
> niepowtarzalny i na wysokim intelektualnym poziomie" personalny komentarz
> arusia. I tak jest zawsze. Każdy temat zjeżdża na wycieczki personalne.

Alez Krysiu, a co Ty bys zrobila, gdyby przed Twoja chata codziennie
czekala na ciebie osoba "inteligentna inaczej" i wrzeszczala na glos,
ze tylko kretyn moze wysmiewac faskt istnienia UFOludkow?

> [...]
> żywienia (oprócz wegetariańskich przedszkoli oczywiście). W dodatku śmiem
> przypuszczać, że wege dzieciom błonnika w diecie nie brakuje.

Faktem jest, ze trzeci raz pod rząd nie jestes w stanie zrozumiec tego
artykuliku -- i daltego krytykujesz badania naukowe.

33. Data: 2005-12-04 22:52:31

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 04 Dec 2005 20:26:21 +0100, Are <b...@a...pl> napisał:

> Alez Krysiu, a co Ty bys zrobila, gdyby przed Twoja chata codziennie
> czekala na ciebie osoba "inteligentna inaczej" i wrzeszczala na glos,
> ze tylko kretyn moze wysmiewac faskt istnienia UFOludkow?

Are, ile razy czytam Twój tekst,odnoszę takie wrażenie,
jakbym wysiadając z kabrioletu wlazł lakierkiem w końskie g....
Tobie płaca za tą mordęgę wklepywania głupot i urojen, czy jak???
W zasadzie to bym sie Ciebie nie czepiał, gdybyś
naprzyklad przeszedł poród kleszczowy i wczesne dziecinstwo w inkubatorze.

34. Data: 2005-12-04 23:05:39

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo napisał(a):

> [...]
> W zasadzie to bym sie Ciebie nie czepiał, gdybyś
> naprzyklad przeszedł poród kleszczowy i wczesne dziecinstwo w inkubatorze.

No to powiedz mi, prosze ja Ciebie, jak mam wytlumaczyc Krysi
_pewne_sprawy_ ? Probowalem juz chyba wszystkiego.

35. Data: 2005-12-04 23:34:55

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo napisał(a):

> [...]
> W zasadzie to bym sie Ciebie nie czepiał, gdybyś
> naprzyklad przeszedł poród kleszczowy i wczesne dziecinstwo w inkubatorze.

Aha, juz wiem. Kolega z << Optymalnych >>... W takim razie to byla
taka argumentacja*opty*. Niestety, nie<<Optymlnych>> w ten sposob nie
przekonasz.

36. Data: 2005-12-05 08:18:49

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Dec 2005 00:05:39 +0100, Are <b...@a...pl> napisał:

> No to powiedz mi, prosze ja Ciebie, jak mam wytlumaczyc Krysi
> _pewne_sprawy_ ? Probowalem juz chyba wszystkiego.

A po co chcesz Krysi cokolwiek tlumaczyć? Masz poczucie misji w sobie czy
jak?
Masz, czy też nie,coś do powiedzenia, to zawsze głos zabierasz.Przeważnie
bez sensu.
To wolny kraj i każdemu wolno wygadywać dowolne głupoty,
no, ale bez przesady, sanczo panczu Marcina( pozdrawiam).
Wyluzuj i będzie dobrze...

37. Data: 2005-12-05 08:24:12

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Dec 2005 00:34:55 +0100, Are <b...@a...pl> napisał:

> Aha, juz wiem. Kolega z << Optymalnych >>... W takim razie to byla
> taka argumentacja*opty*. Niestety, nie<<Optymlnych>> w ten sposob nie
> przekonasz.

Rzecz w tym że ja nikogo do niczego przekonywać nie chcę.
Ty też własciwie poza personalnymi atakami niewie wnosisz,
a już najmniej treści merytorycznych.Widać odpowiada Ci rola
krzykliwego jamnika przy owczarku( to taka para która chodzi u
mnie po ulicy i nikt im nie podskoczy...)

38. Data: 2005-12-05 22:12:19

Od: " Gugu" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> krzykliwego jamnika przy owczarku( to taka para która chodzi u
> mnie po ulicy i nikt im nie podskoczy...)

Takiego sposobu prowadzenia dyskusji uczyli cie na WUMLU?
Ta grupa dyskusyjna to nie UB, wiec nie klnebluj tu ludzi, Szariku ;)

39. Data: 2005-12-05 22:28:54

Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Golo <k...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> To wolny kraj i każdemu wolno wygadywać dowolne głupoty,
> no, ale bez przesady, sanczo panczu Marcina( pozdrawiam).

Zadroscisz, ze inni tez maja poczucie misji? To wolny kraj wiec nalezy
informowac ludzi, ze optymalni to niebezpiczna sekta ktora zeruje na niewiedzy
czesto ciezko chorych i starych ludzi.

Najdobitniejszym przykladem waszego nieuctwa, sa teksty wipisywane przez ta
twoja Krysie, ktora jesli sie nie uspokoi to bedzie miala powazne problemy.
Uwazaj Gulo, bo i ty sie mozesz takich problemow nabawic, jesli sie okaze ze
masz Arkadie Pseudozdrowia w ktorej przeprowadzasz nielegalne eksperymenty
medyczne na chorych ludziach.

A teraz do budy, adwokacie Szarik:))))

40. Data: 2005-12-06 09:51:29

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Dec 2005 23:12:19 +0100, Gugu <j...@g...pl>
napisał:

> Takiego sposobu prowadzenia dyskusji uczyli cie na WUMLU?
> Ta grupa dyskusyjna to nie UB, wiec nie klnebluj tu ludzi, Szariku ;)

Rozbawiasz mnie swą nieporadnością w formułowaniu myśli.Nie stresuj aż
tak silnie , trądzik jest wyleczalny albo sam przechodzi tak, jak mutacja
głosu.
Bys coś jednak skorzystał z dyskusji to Ci powiem, ze uczelni typu WUML
jest teraz na pęczki.Wystarczy wpłacic czesne i bywać raz na jakiś czas na
zajęciach, ale to juz niekoniecznie.Dyplom WUML jest tyle sam wart,
co dzisiejszy dyplom Wyższych Szkół Marketingu i Zarządzania z siedzibą
np. w Koźlewicach Podjurnych.

Suck in that gut! This video reminds me of myself.
zdjecia :)
Jak mam przytyc???
dieta
Ta dieta to naprawde jest coś..bzdura!!!