Firmy farmaceutyczne - CD

1. Data: 2004-10-17 20:50:53

Temat: Firmy farmaceutyczne - CD
Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie sklada, ze pracuje jeko przedstawiciel medyczny od 13 miesiecy.
Chetnie Szanownym grupowiczom odpowiedz na kilka pytan (przepraszam, że bez
ładu i składu), adekwatnie do mojej wiedzy ;)

1) W mojej firmie około połowy repów to lekarze, pozaostali to absolwenci
takich kierunków jak chemia, fizjoterapia, weterynaria, biologia. Mamy tez
geodetę, psychologa, logistyka, ekonomów. Nikt nie wstydzi sie swojego
wyksztalcenia i nie ma kompleksow. ...Tak jak w salonie samochodowym nie
pracują kierowcy i mechanicy, tylko osoby o odpowiedniej wiedzy produktowej,
potrafiacy sprzedac/doradzic. Pytanie o DNA i watrobę to ciekawa kwestia: Z
jednej strony glupio tego nie wiedziec ;)) a z drugiej strony rep ma znac
sie na
schorzeniach, w których sa stosowane promowane przezen leki.
2) Zarobki sa bardzo rózne - od 1700 zł (slabsze firmy lub pracownicy
kontraktowi) do kilkunastu tysiecy z premiami (najlepsi przedstawiciele
zajmujacy sie promocja lekow przynoszacych duzy dochód, zazwyczaj w
dzialkach specjalistycznych).
3) Dobry zachodni (a jednak czesciej japonski) samochod jest nie tyle
wynagrodzeniem lub exclusive dodatkiem, co niezawodnym narzedziem pracy (w
moim przypadku trasy po 7000km/mc to normalka). Nie oplaca sie wynajmowac i
eksploatowac starego awaryjnego auta
4) Z bankietami, kolacyjkami i innymi pierdolami to nie wiem.. U mnie nie ma
takich dodatków
5) Oczywiscie, ze firmy zarabiają kasę na sprzedazy leków. W innym wypadku
ich istnienie nie mialoby sensu.
6) Nie uwazam, jakoby promocja lekow sama w sobie byla w jakikolwiek sposob
nieetyczna. Zaden, nawet najlepszy produkt nie istnieje bez reklamy, a
przynajmniej bez zjawiska zwanego "swiadomoscia istnienia marki".
Ponadto lekarze mają prawo wymagac od przedstawiciela udzielania im
informacji z zakresu nowosci w sposobach terapii, dostarczania badan,
artykułów, udzielania rzeczowych informacji.

Jesli ktos mialby ochote o cos zapytac, zapraszam na priv ;) Oczywiscie nie
podaje nazw wlasnych.

2. Data: 2004-10-17 20:51:47

Temat: Re: Firmy farmaceutyczne - CD
Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie a propos sobotniego watku ;-p

3. Data: 2004-10-17 23:19:57

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magister" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> oczywiscie a propos sobotniego watku ;-p

No właśnie, widze że wywiązała się ostra dyskusja i dlatego postanowiłem
sie przyłączyć :)

Po pierwsze nie interesuje mnie kto ile zarabia bo nie o to tutaj chodzi.
Mam jednego znajomego który pracuje w firmie farmaceutycznej od nie dawna,
jest absolwentem ekonomii a jako samochód służbowy dostał na start
corolle - uważam że to już jest dużo i owszem chciałbym być na jego
miejscu.

Po drugie firmy farmaceutyczne wcale nie są takie święte. Podam następujący
autentyczny przykład: przychodzi przedstawiciel firmy do lekarza i
przekonuje go w "jakis tam swój sposób" że jego specyfik dajmy na to
fluoteksyna jest SKUTECZNIEJSZA od innych leków dajmy na to od refundowanej
klopraminy (co wcale nie jest prawdą bo badania wskazują zależność
odwrotną). Lekarz przepisuje fluoteksyne na wiekszosc przypadków i wcale
nie zastanawia się nad tym czy dobrze robi, prawdopodobnie ma wiele innych
"ważniejszych" spraw na głowie.

Po trzecie nie porównujcie handlu farmaceutykami do handlu artykułami
spozywczymi bo taka argumentacja jest po prostu żenująca, tu chodzi o
ludzkie zycie a nie jakiś tam jogurt ze sklepu na rogu.

Po trzecie nie łapcie mnie za słówka i nie prowokujcie żebym podawał
konkretne nazwiska albo nazwy firm bo nawet nie wiem czy podawanie ich do
publicznej wiadomości jest legalne, a nie chce mi sie sprawdzać,
zainteresowani sami powinni sie domyśleć.

Dziękuję za uwagę, pozdrawiam
Marek

4. Data: 2004-10-17 23:29:14

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps. to co napisałem to tylko przykłady z zycia wzięte i wcale nie muszą
świadczyć o całej populacji, tak samo jak wśród politykówa na pewno są
jacyś uczciwi;)

św Marek

5. Data: 2004-10-20 16:20:51

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 6) > Ponadto lekarze mają prawo wymagac od przedstawiciela udzielania im
> informacji z zakresu nowosci w sposobach terapii, dostarczania badan,
> artykułów, udzielania rzeczowych informacji.

Ty w to wierzysz?

Piotr Maksymowicz

6. Data: 2004-10-20 22:47:12

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Magister" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Ty w to wierzysz?

Co masz na myśli. Chętnie odpowiem na pytanie, jesli je sprecyzujesz, bo "Ty
w to wierzysz?" brzmi dla mnie dosc enigmatycznie.
PS. Czytaj dokladniej ;)

Choroba wieńcowa serca i nadciśnienie
seks a dieta
Alergia na cytrusy
NOGA - pomoc!
Początek ciąży - definicja naukowa (medyczna)