Fondue - moj pierwszy raz

1. Data: 2002-02-05 13:23:52

Temat: Fondue - moj pierwszy raz
Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Zrobilem pierwszy raz i mi nie wyszlo :(((
Tzn. nie polaczylo mi sie wino z serem, wyszla kluseczka serowa
plywajaca w winie. Przy bardzo energicznym mieszaniu wydawalo sie, ze
sie polaczylo, ale po chwilo wino sie oddzielalo z powrotem.
Uzylem serow: comte, emmentaler i leerdammer (nie znalazlem nigdzie
gruyera).
Wino: riesling (nie znalazlem Vin de Savoi).
Co moglo byc przyczyna niepowodzenia ??? Czyzby niedokladnosc skladnikow
??? A moze trzeba zastosowac jakis "trick" ???
Ja robilem wg przepisow z www.kuchnia.3miast.pl.
Prosze poradzcie cos bo mam smaka :)))

Pozdrowka
Pawel
--
׶הכביד ×ś× ×”×•×’

1. Data: 2002-02-05 13:35:55

Temat: Re: Fondue - moj pierwszy raz
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Hadam" <P...@c...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Zrobilem pierwszy raz i mi nie wyszlo :(((

a mąki ziemniaczanej dodaleś? Mi za pierwszym razem tez wyszla kluska serowa
w winie a za drugim juz bylo dobrze, dzieki mące ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-05 13:40:15

Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z mojej obserwacji wynika ze klucha robi sie jak za duzo na raz dodasz sera,
lub dasz nowa porcje sera przed DOKLADNYM rozpuszczeniem poprzedniej porcji.
Make dodaj na samym koncu - o ile naprawde bedzie potrzebna. Ja nie dodaje
bo nie ma takiej potrzeby.
Zauwazylem jednak ze czasami ser robi sie troche jakby szary czym to moze
byc spowodowane. Za bardzo rozgrzane wino?

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2002-02-05 14:32:17

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> a mąki ziemniaczanej dodaleś? Mi za pierwszym razem tez wyszla kluska serowa
> w winie a za drugim juz bylo dobrze, dzieki mące ;-)

A nie dodalem, bo w przepisach bylo, zeby dodac jak bedzie za rzadkie. A
u mnie nie bylo rzadkie - bo nie bylo wogole :))) No ale moze sprobuje.

Pawel

1. Data: 2002-02-05 14:33:07

Od: Pawel Hadam <P...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wylociński" wrote:
> Z mojej obserwacji wynika ze klucha robi sie jak za duzo na raz dodasz sera,
> lub dasz nowa porcje sera przed DOKLADNYM rozpuszczeniem poprzedniej porcji.

Ale mi sie ta pierwsza czesc nie rozpuscila do konca, tzn. zrobila sie
od razu kluseczka. Niezbyt twarda, ale jednak oddzielona od wina.

Pawel

1. Data: 2002-02-05 19:47:52

Od: "EliP" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Długo mieszałeś ???
U nas po dobrej godzinie intensywnego mieszania wyszło...
.... a dobre było !
peptor

1. Data: 2002-02-06 15:49:17

Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze za duzo sera na raz. Ser byl utarty czy dawales w kawalku?
Moze to zalezy do gatunku sera - uzywam tylko ementalera i gruyera, czasem
dla zaostrzenia kawaleczek plesniaka.

> Ale mi sie ta pierwsza czesc nie rozpuscila do konca, tzn. zrobila sie
> od razu kluseczka. Niezbyt twarda, ale jednak oddzielona od wina.
>
> Pawel

twarde mielone z indyka
Ajerkoniak(pytanie)
menu dla polonusa co kraj odwiedza potrzebne
do tych co piekli chleb-pilne
Kawa z kardamonem?