Re: Fotergilla plus ambrowiec

Data: 2006-10-24 06:13:32
Temat: Re: Fotergilla plus ambrowiec
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl>

"Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> wrote in
news:ehi7jk$lia$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Mam obydwie wymienione w wątku rośliny ( fotergilla i trzmielina
> oskrzydlona), ale jeśli chodzi o jesienną ozdobę ogrodu, to u mnie
> przebija je hortensja dębolistna. Pięknie się wybarwia i bardzo długo
> trzyma liście podczas gdy trzmielina gubi je po pierwszym przymrozku.
> Za to fotergilla wiosną nie ma sobie równych :-)))).

Trzmielina u mnie jest kolorowa kolo miesiaca, ale faktycznie tylko do
pierwszego przymrozku. Fortegilla jest kolorowa, jak jej sie zechce - w ub.
roku byla swietna, w tym jakas taka zielono-cytrynowo-nijaka. Niezle sie
wybarwia kalina V. opulus, w tym roku jest bardzo ladna brzoza karlowa - ma
listki zupelnie zlote, podobnie jak milorzeby, za to totalnie beznadziejny
jest tulipanowiec - opada na brazowo, bez zadnej sugestii zlotego..
Wniosek: zielsko sie wybarwia jak chce, kiedy chce i jesli chce :-)
Pozdrowienia - Ewa