Re: Garść pytań głupawych

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Garść pytań głupawych
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 17 May 2017 05:28:38 GMT

> Muszą być koniecznie cisy? Patrzę na to, co ma stać się ogrodem -- i tak
> myślę sobie, że to, czego tam na początek potrzeba, to wyznaczenie jakichś
> ram i stałych punktów. Żywopłot wokół, to nie jest zły pomysł. Tu bym raz
> jeszcze zastanowił się nad świerkiem. Pospolitym. To nie jest u nas częsta
> praktyka, ale on naprawdę zadziwiająco dobrze zachowuje się przy gęstym
> sadzeniu i mocnym strzyżeniu. Znajomy tak sobie otoczył ćwierć hektara
> i szybko dorobił się gęstego żywopłotu. Sadzonki kupowane w jakimś leśnym
> [...]

A my samodzielnie wyhodowanymi z nasion świerkami obsadziliśmy ładny
odcinek - drogę od bramy do domu. Co tam, "tylko" 200 metrów. Teraz już
trzeba powoli wycinać, bo po drugiej stronie drogi nasadziliśmy klony i
wszystko to już połączyło się gałęziami nad drogą, ciemnica straszna.
Nie mówiąc o 40 metrach żywopłotu z zielonego oraz złotego żywotnika i
niebieskiego jałowca Skyrocket, kupionych w szkółce jako małe patyczki z
gołym korzeniem, samodzielnie doniczkowanych potem i mikoryzowanych
osobiście - teraz już trzymetrową kolorową gęstą ścianę tworzących w
poprzek działki (podzieliliśmy nasz hektar na trzy części).