Gaz a prąd w kuchni

1. Data: 2003-08-18 20:53:28

Temat: Gaz a prąd w kuchni
Od: "zbychu" <z...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Czy ktoś z Was ma wiedzę na temat porównania kosztów gotowania na gazie
a na nowoczesnej ceramicznej kuchni elektrycznej. Jakieś wady i zalety tej
ostatniej? Z góry dziękuję. Pzdr

1. Data: 2003-08-18 21:28:14

Temat: Re: Gaz a prąd w kuchni
Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbychu" <z...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
gazie
> a na nowoczesnej ceramicznej kuchni elektrycznej. Jakieś wady i zalety tej

A dlaczego nie pytasz o wady i zalety "tej pierwszej" :-)

Poza tym mimo wszystko polecam pogoglowac, czyli poczytac archiwum.

Ja tylko powtorze swoja opinie:
- wielu moich znajomych mialo obawy (mniejsze lub wieksze) przed
"ceramiczna"
- po krotkim okresie uzytkowana nikt nie mysli o powrocie do gazu (podobnie
jak do recznego zmywania :-))

Pozdrawiam,
Karol

1. Data: 2003-08-19 15:00:48

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol <a...@b...poczta.onet.pl> napisał(a):

> - po krotkim okresie uzytkowana nikt nie mysli o powrocie do gazu (podobnie
> jak do recznego zmywania :-))

Nieprawda. Ja używałam w wynajętym mieszkaniu w Niemczech (a było to jakieś
porządne, wypasione, bajeranckie ustrojstwo) i dalej żyję w przekonaniu, że
nie ma to jak gaz.

JoP

1. Data: 2003-08-19 18:49:28

Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
jakieś
> porządne, wypasione, bajeranckie ustrojstwo) i dalej żyję w przekonaniu,

:-)

Ok.
Od dzisiaj bede pisał, że "wielu moich znajomych, z wyjatkiem Joli".

1. Data: 2003-10-17 20:40:51

Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał >
> Pozdrawiam,
> Karol

Na ceramice jest ładnie i wygodnie, a na gazie taniej ;-(

--
Ryhoo
GG#: 2955970

1. Data: 2003-10-18 14:43:19

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rysiek <d...@o...pl> napisał(a):

> Na ceramice jest ładnie i wygodnie,

Na płycie typu gas on glass też jest ładnie i wygodnie.

>a na gazie taniej ;-(

Podobno ok. 2 x.

JoP

1. Data: 2003-10-18 15:37:54

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Oct 2003, Jolanta Pers wrote:

> Na płycie typu gas on glass też jest ładnie i wygodnie.

Ale jednak ogólne zatłuszczenie kuchni wyższe. Natomiast nie przesadzałbym
z tym wygodnie - pewnej bezwładności płyty elektrycznej się nie
przeskoczy.

> Podobno ok. 2 x.

A jeżeli jest ryczałt na gaz, to już w ogóle...

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-10-18 18:54:45

Od: "eva" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno ok. 2 x.

co znaczy dwa razy taniej???
czyżby coś przemnożone przez dwa miało dać wynik 50%?
gratuluję matematyki - na pocieszenie dodam że w TV prawie co drugi dzień
można spotkać ten sam błąd ...

1. Data: 2003-10-19 09:29:42

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

eva <l...@i...pl> napisał(a):

> co znaczy dwa razy taniej???

O połowę taniej. Lepiej? Jesteśmy na pl.sci.matematyka czy czegoś nie
zauważyłam?

Od razu mówię, że osobiście tego nie liczyłam, dowiedziałam się tego od
naszych lokatorów, którzy mają kuchenkę gazowo-elektryczną i z przyczyn
oszczędnościowych (niezamożni studenci) jak i formalnych (parę osób w tzw.
mieszkaniu studenckim, wzajemne rozliczenia) liczą pewne rzeczy dość
obsesyjnie.

> czyżby coś przemnożone przez dwa miało dać wynik 50%?

A gdzie tak napisałam?

> gratuluję matematyki - na pocieszenie dodam że w TV prawie co drugi dzień
> można spotkać ten sam błąd ...

Język potoczny ma swoje prawa, dziewczę lube. Jakoś wszyscy zrozumieli...

JoP

1. Data: 2003-10-19 09:32:06

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz W. Fedorynski <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał(a):

> Ale jednak ogólne zatłuszczenie kuchni wyższe. Natomiast nie przesadzałbym
> z tym wygodnie - pewnej bezwładności płyty elektrycznej się nie
> przeskoczy.

Och, ja zawsze twierdziłam, że gotowanie na prądzie jest niewygodne i żadne
wypasione płyty Miele nie są w stanie mnie przekonać, że nie. Zresztą nie
znam nikogo, kto miałby płytę elektryczną mając dostęp do gazu. Jakoś dziwnie
często o zaletach płyt elektrycznych przekonują osoby, które i tak nie mają
wyboru.

JoP

tynkarze, murarze/Irlandia
[KRK] gdzie ładny prezent na parapetów