Gdzie kupic *prawdziwa* szynke?

1. Data: 2004-11-07 13:40:36

Temat: Gdzie kupic *prawdziwa* szynke?
Od: "Maciej Kosciowski" <k...@g...w.Polsce> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o szynkę bez E, zrobioną tak, że z kilograma mięsa wychodzi 0,8 kg
szynki, a nie 2,5 kg, no i koniecznie niezgodną z normami EUrokołkozu. Gdzie
w Trójmieście lub okolicy można nabyć taką szynkę, a także inne prawdziwe
wędliny?

Pozdrawiam,

MK

1. Data: 2004-11-07 13:51:39

Temat: Re: Gdzie kupic *prawdziwa* szynke?
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Kosciowski" <k...@g...w.Polsce> napisał w wiadomości
> [...]
Gdzie
> w Trójmieście lub okolicy można nabyć taką szynkę, a także inne prawdziwe

Musisz rozejrzeć się po małych sklepikach mięsnych, które zaopatrują się
bezpośrednio u drobnych producentów mięsnych najlepiej z okolic. Duże mięsne
koncerny, transportujące wędliny i mięso na drugi koniec Polski nawet,
zawsze dodają jakieś "E" do swoich wyrobów. Nie jest łatwe znalezienie
takiego sklepu. Ja u siebie we Wrocławiu znalazłam taki właśnie mały mięsny
sklepik, z szynkami tradycyjnie robionymi, po wielu latach prób i błędów w
kupowaniu niestety.
Życzę powodzenia w poszukiwaniach
Ewa

1. Data: 2004-11-07 13:53:10

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdzie. Szukaj masarnika w okolicznych wioskach. Poprostu wsiadz w samochod
i jedz na wioche. ZObaczysz trzezwych ludzi - pytaj. Ludzie na wsi sa chetni
do pomocy, choc nieufni... Wiec nie gadaj prze zokienko, tylko wydz do nich
i bez chamstwa...

W sklepach tego nie sprzedaja bez wzgledu na nazwe "swojska" lub "wiejska".

1. Data: 2004-11-07 18:45:39

Od: "Bleifrei" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w Trójmieście lub okolicy można nabyć taką szynkę, a także inne prawdziwe
> wędliny?
nie wiem czy to co chcę ci polecić jest dokładnie tym czego szukasz, ale...
ostatnio kupiłem "szynkę z beczki" zimno wędzoną, sprzedawca zapewniał, że
robiona wg starego przepisu (na Hali Targowej w Gdyni). Jest też niezła
szyneczka wędzona na zimno w sklepie "Rzeźnik" w kompleksie handlowym na
Brodwinie w Sopocie, nie pamiętam jak się dokładnie nazywa, ale rozpoznasz
bez problemu, takie polskie "prosciutto di Parma" :)))

Bleirei

1. Data: 2004-11-07 18:57:50

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

w-wa na polnej, dostawa w czwartki, malutkie wedzone dupki bez tluszczyku,
nie za mokre --
wlasnie takie jak lubie

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-11-07 18:59:28

Od: slonk0 <s...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> takiego sklepu. Ja u siebie we Wrocławiu znalazłam taki właśnie mały mięsny
> sklepik, z szynkami tradycyjnie robionymi, po wielu latach prób i błędów w
> kupowaniu niestety.

A moglabys uszczknac rabka tajemnicy i zdradzic gdzie ten sklep sie
zanjduje? Ja tez wroclawianka a jak narazie nie udalo mi sie natrafic na
prawdziwie smaczna szynke :)

Pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2004-11-07 21:52:20

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w-wa na polnej, dostawa w czwartki, malutkie wedzone dupki bez tluszczyku,
> nie za mokre --
> wlasnie takie jak lubie

Gdzie konkretnie? Koniecznie pojade w czwartek!

1. Data: 2004-11-08 08:01:11

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonk0" <s...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> A moglabys uszczknac rabka tajemnicy i zdradzic gdzie ten sklep sie
> zanjduje? Ja tez wroclawianka a jak narazie nie udalo mi sie natrafic na
> prawdziwie smaczna szynke :)

Na "targowisku osiedlowym" na Bartoszowicach (jadąc dalej Bacciarellego od
strony Biskupina). Jest tam mała niepozorna budka z mięsem, w której zawsze
jest kolejka. Są tam małe wędzone "kulki" szynki lisieckiej, pyszna lisiecka
kiełbasa, szynka tradycyjnie robiona z liściem i inne. No i świeże mięso -
jeszcze się nie zawiodłam.
Ewa

1. Data: 2004-11-08 09:58:16

Od: barney <barney@[WON]adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Kosciowski wrote:
> [...]
> w Trójmieście lub okolicy można nabyć taką szynkę, a także inne prawdziwe

Nie wiem czy to "prawdziwe wedliny" ale w np. carrefourze sa szynki po
100-120 zl/kg. Jest parmenska i jakies inne, nazw nie pomne.
To w warszawie ale pewnie w innych miastach tez.

barney

1. Data: 2004-11-08 11:09:32

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie konkretnie? Koniecznie pojade w czwartek!

tzw bazar na Polnej (obecnie dwu pietrowy pawilon)
stoisko na dole, po lewej stronie za gazetami

maja tez dobry pasztet !

pozdrawiam WM

Przepis na krewetki
Koper włosli bulwy - fenkuł