Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

111. Data: 2008-09-04 19:27:31

Temat: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Sep 2008 20:51:46 +0200, Szpilka napisał(a):

> A kiedyś to tarcza wystarczyła.

To ja chodziłam do szkoły bardzo wymagającej pod tym względem. Wspomniane
już stroje na wf, zmienne obuwie do szkoły przez cały rok, a nie tylko
sezon jesień/zima, obowiązkowe fartuszki i tarcza, koniecznie przyszyta na
fartuszku i oczywiście kutkach, swetrach itp. O ósmej (równo z dzwonkiem)
drzwi wejściowe były zamykane przez dyżurnych (z opaską), pojawiał się od
razu dyrektor i było wyłapywanie spóźnialskich, zrzucanie koksu do kotłowni
mieli zapewnione.
--
Elżbieta

112. Data: 2008-09-04 19:31:40

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Sep 2008 09:34:11 +0200, chomik napisał(a):

> Tak samo jest bez sensu kupować całkiem inne podręcznik niż ma dziecko
> które chodzi do tej samej klasy co twoje ale do innej szkoły np.
> ( nie wiem czy dobrze wytłumaczyłam to co chce pokazać ).

Ale to porównanie ma się nijak do koloru stroju. Uczeń strój ma, tak samo
jak w Twoim przykładzie ma podręcznik, ale tak jak nikt nie narzuca mu
koloru okładki czy naklejki na ten podręcznik tak samo kolor stroju to
tylko kwestia estetyki.
Pozostaje dogadać się z nauczycielem i rozważyć, czy sprawa jest warta
"zadzierania".
--
Elżbieta

113. Data: 2008-09-04 19:35:05

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Sep 2008 20:19:47 +0200, Szpilka napisał(a):

> No ja spisałam czas przerw z planu lekcji. Ale wiem że pani w klasie Piotrka
> też sama ustala czas pracy i kiedy przerwa.

Ja czas rodzicom też podaję taki jak jest w planie dla całej szkoły, żeby
mieli orientację, o której zaczynają się np. późniejsze lekcje. Jednak sam
czas trwania zajęć reguluję sama, byle zacfzęły się i skończyły o tej co
trzeba.
--
Elżbieta

114. Data: 2008-09-04 19:36:38

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waruga_e" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> [...]
> sezon jesień/zima, obowiązkowe fartuszki i tarcza, koniecznie przyszyta na
> fartuszku i oczywiście kutkach, swetrach itp.

Na początku mojej edukacji (zaczęłam w 83 r) też były obowiązkowe i
fartuszki i tarcze. Przyszyte, a i owszem. I na kurtce tez przyszyte -
pamiętam. Przez kilka lat tak było. Potem jakoś fartuszki zaczęły znikać. Na
zdjęciu z 5 czy 6 klasy część uczniów ma fartuszki część nie. Pamiętam że
nauczyciele pozwalali już bez fartuszków chodzić, ale koniecznie za to w
ciemych ubraniach. Potem zaczęły znikać tarcze z ramion uczniów. Z tych
przyszytych robiły się tarcze na agrafki. Codziennie chodzli dyżurni i
sprawdzali zapięte tarcze i zmienione obuwie. Potem agrafki zamieniały się
na szpilki ;-). By w końy zniknąć całkowicie. Jakoś tak ok 8 klasy (czyli
rok 91)
W liceum już nikt nie zwracał uwagi na kolory ubrań. A tarczy to ja chyba
tam na oczy nie widziałam.

> [...]
> drzwi wejściowe były zamykane przez dyżurnych (z opaską), pojawiał się od
> razu dyrektor i było wyłapywanie spóźnialskich, zrzucanie koksu do

W mojej SP zamykali wejście dla bezpieczeństwa, by nikt obcy nie wszedł.
Woźna pilnowała. Ale spóźnialscy byli wpuszczani. To już nauczyciel dawał
odpwiednią uwagę za spóźnienie, nie musiał dyrektor stać na czatach :-)
(chyba nie miał tez Wasz dyrektor nic innego do roboty ;-P)

Sylwia

115. Data: 2008-09-04 19:37:33

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czas trwania zajęć reguluję sama, byle zacfzęły się i skończyły o tej co

Dokładnie :-)

Sylwia

116. Data: 2008-09-04 19:43:50

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Sep 2008 20:49:01 +0200, Stalker napisał(a):

> Jak ktoś to rozumie... amerykańskie sukcesy w grach zespołowych nie
> biorą się znikąd. Ciekawe czy tam komuś przyszła by do głowy myśl,
> że jednakowe stroje na WF to fanaberia?

Tylko jeśli w szkole jest coraz więcej dzieci dożywianych z opieki
społecznej, parafii, niektórym darmowe bułki daje pani właścicielka
sklepiku, to trochę głupio wymagać wywalenie kasy na dodatkowe spodenki, bo
te, które dziecko ma są innego koloru.
--
Elżbieta

117. Data: 2008-09-04 19:44:44

Od: waruga_e <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 04 Sep 2008 15:58:17 +0200, krys napisał(a):

> No i wiem, że w Młodego klasie zdarzają się kwiatki, że dzieciaki ćwiczą
> w tym, w czym przyszły do szkoły.

A tak to nie, strój musi być.
--
Elżbieta

118. Data: 2008-09-04 21:28:08

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka"
> A co do ołówka czy linijki to też chyba pani nie wymaga by cała klasa
> miała czerwone lub żółte.

Ołówek ma być w dowolnym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny.
Wymaga. Czerwonym ołówkiem (kredką) życzenia pani nie zaspokoisz.

EwaSzy

119. Data: 2008-09-04 21:38:42

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" >
> Tu się mogę zgodzić z wymogiem. Określony kolor koszulki, najbardziej
> widoczny w całym stroju.
A ja nie. Bo nie ma podstawy prawnej, że to musi byc biała koszulka, więc to
czysta fanaberia nauczyciela. I kupe kasy wywaliłam na wyprawkę szkolną, a
białych koszulek nie idzie dostać, i gdy coraz więcej dzieci jest
dożywianych przez opiekę społeczną, a ma być dziecku wygodnie, bo to jest
najważniejsze a nie kolor!
I jeszcze to jest celowe, żeby ludziom zatruć zycie. A ja mam same zielone
koszulki dla dziecka.
ICMTZ? :P

EwaSzy

120. Data: 2008-09-04 21:40:33

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> A kiedyś to tarcza wystarczyła.

Sama tarcza na wf? To podwiewało chyba trochę...

EwaSzy

[W-wa] Gdzie dobra ortodoncja?
Zielona Szkoła- pytania....
Dyzury w przedszkolu