Re: Gentiana punctata by Kokotow...

From: Marta Góra <m...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Gentiana punctata by Kokotow...
Date: Thu, 28 Jun 2007 21:17:59 +0200
Sender: m...@l...pl

Dnia Tue, 26 Jun 2007 09:24:14 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> zielskiem
>
> Armeria pseudarmeria=Armeria maritima:-))))))
>
> Wg mojego prywatnego wywiadu _żadna_ goryczka w tym roku nie okazała się być
> tym, czym miała być, a reklamację na razie podsumowano " mróz wysadził
> doniczki w zimie" :)
> Mnie jeszcze ciekawi, co to może być Dracocephalum wendelboi, ale chyba się
> nie dowiem :-(

A ja w obronie Kokotowa. Kupuję u nich juz piąty sezon, kupuję dużo i
owszem na prawie każdą paczkę trafia się jedna, rzadziej dwie pomylone
rośliny.
Nie wiem, może tylko tyle dlatego że nie mam za sobą tak ekscentrycznych
zakupów jak goryczki. Uważam,że przy tak szerokiej ofercie taka ilość
pomyłek mieści się w granicach błędu. A że drogo? Cóż ceny w ofercie nie są
utajnione, dla wielu ludzi zakup tych bylin jest i tak jest bardziej
opłacalny niż pałętanie się przez pół Polski od szkółki do szkółki.
I często jest to jedyna możliwość nabycia czegoś ciekawszego.
Znam punkty gdzie roślin jest kilkakrotnie mniej a odmiany a pomyłek jest
znacznie więcej - ostatni przykład to Dankowice np albo punkt przy
wrocławakim OB (dicentra exima Alb, gołym okiem było widać że to nie
exima). Dopóki producenci roślin nie będą porządnie oznaczać swojego towaru
i baczniej zwracać uwagi na to co sprzedają to ten stan rzeczy się nie
zmieni.Piętnowanie i znęcanie się nad jedną szkółką uważam za cios poniżej
pasa. Raczej trzeba napisać do szkółki, przedłożyć reklamację i podeprzeć
się aktualnie obowiązującym w Polsce prawem. Nie uznają reklamacji, wtedy
piętnować i przestrzegać innych przed zakupami.
Jak kilka razy wyprosiliśmy tam rabat to nie widziała by ktokolwiek
protestował... Jak nam przywieźli wcześniej zamówione rośliny, mimo że
punkt jeszcze nie ruszył takoż nikt nie miał nic przeciwko kupowaniu
zielska zanim wegetacja zaczęła się na dobre...
Może tak zróbmy ranking znanych kolekcjonerów, którzy sprzedają roślin
rzadkie za niemałe w końcu pieniądze a potem okazuje się że wyrasta z tego
chwast, który nie mieści się juz w żadnym ogrodzie? Albo za ciężkie
pieniądze wysyłają ludziom rarytasy bez korzeni... Na dodatek nie czują się
zobowiązani do wystawienia paragonu, a jak wiadomo tylko na podstawie
paragonu można się domagać reklamacji. Ale tak jak i w e-Komie przymusu
zakupu nie ma. Zawsze mozna sobie zamówić w UK z dwuletnią gwarancją
odmianową i gwarancją RHS po 6 Ł/szt plus koszty wysyłki. Satysfakcja
gwarantowana, prznajmniej tak jedna szkółka reklamuje się na etykietach.

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.nova.man.pl/apel/