Re: Gentiana punctata by Kokotow...

From: Marta Góra <m...@h...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Gentiana punctata by Kokotow...
Date: Mon, 2 Jul 2007 21:29:05 +0200
Sender: m...@l...pl

Dnia Mon, 2 Jul 2007 08:10:35 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> To masz szczescie. Nie mialam jeszcze u nich zakupow, gdzie bylyby
> pomylone _tylko_ dwie rosliny...

Albo Ty pecha:)
Dla jednych szklanka będzie do połowy pełna, dla innych do połowy pusta:)
Na 3 wizyty w Kokotowie i 7 paczek mam 6 pomylonych roślin, być może coś
przeoczyłam albo o czymś zapomniałam ale granica błędu mieści się w normie
polskich punktów sprzedaży. 3 mi padły, ale jedną brałam sama mimo że
wegetacja nie ruszyła, druga z założenia mogła nie przeżyć (nie ta strefa
mrozoodporności) i jedna sadzonka faktycznie była marna.

> Zrobie to, co moge,
> czyli przestane kupowac.

I to jest najlepsze wyjście.
Nie każdy ma pod nosem punkt tak zaopatrzony jak ten pod wrocławskim OB, ba
nie każdy ma pod nosem jakikolwiek punkt. I samochód żeby gdzieś dalej
pojechać.
Dlatego bronię Kokotowa bo jest chyba największym sklepem internetowym z
roślinami w Polsce, większość moich bylin z początku zakładania ogrodu
właśnie stamtąd pochodzi. Kupuje tam zapewne masa ludzi bo po prostu nie
mają gdzie kupować. Nie mają z kim wymieniać ani pozyskiwać roslin w inny
sposób. Dopóki jedyną konkurencją będzie tutaj allegro to podejrzewam
rzetelność nadal będzie pozostawiała wiele do życzenia. Ale wciaz będą
ludzie, jak moja starsza sąsiadka która za festuca glauca płaci po 8 zł na
all, bo innej możliwości nie ma. Za to ma dostęp do netu:) I całkiem ładny
ogródek.
Natomiast reklamację składa się na piśmie, na specjalnym druku z dołączonym
paragonem, można pocztą i niekoniecznie trzeba tam jechać. Trzeba do tego
tylko trochę uporu i mnie szczerze mówiąc nigdy się nie chciało.
To że sprzedawca sobie pisze iż nie bierze odpowiedzialności za zgodność
odmian, cóż jest po prostu nie fair. Twoim świętym prawem klienta jest
otrzymanie towaru za który zapłaciłaś a nie tego co akurat sprzedawcy
zalega w magazynie. I nie ma znaczenia czy towar kosztował 2,5 zł czy 25
zł. I nie ma znaczenia czy jest to sklep internetowy czy tradycyjny, zasady
są takie same.
IMO piętnowanie publiczne do niczego właściwie nie prowadzi, zniechęca
tylko ludzi do kupowania przez sieć i poszukiwania nowych, ciekawych
roślin.
Kupuję przez sieć nie tylko rośliny ale i książki, kosmetyki, płyty, czasem
coś do domu bo na miejscu nie mam takiej możliwości, a do najbliższego
większego miasta mam 50 km - nawet jeśli coś nie wypali to i tak jest to
dla mnie czysty zysk, nie tylko finansowy ale czasowy.
Najwyżej mogę wtedy popsioczyć pod nosem albo wylać żółć na pręgierzu:)

> Z tzw. kolekcjonerow wysylkowo kupowalam tylko u Eweliny i moge z czystym
> sumieniem powiedziec, ze sadzonki warte sa swojej, wysokiej zreszta,
> ceny.
> Jak to sie bedzie mialo do rankingu, to nie wiem :-)

Kupowałam u Eweliny dwa razy, więc trudno mi oceniać - jak dotąd pomyłki
nie było i z zakupów jestem zadowolona.
Chwalę sobie też zakupy u dwóch innych sprzedawców na allegro i niewielkiej
szkółce 'Ogrody o zielonych progach', gdzie kontakt z właścicielem jest
doskonały, pomyłek nie było a rośliny przyszły w dobrym stanie pocztą za
całkiem niewielkie pieniądze.
Natomiast jeśli ktoś, kto opisuje daną odmianę/gatunek lub ilustruje ją do
książki/czasopisma a potem sprzedaje wysyłając klientowi za całkiem spore
pieniądze zupełnie inne zielsko jest dla mnie zwykłym oszustem od którego
więcej nie mam zamiaru kupować. Na dodatek oszustem podwójnym nie płacąc
podatków i nie wystawiając dowodu sprzedaży. Reklamacji nie chce mi się
składać, machnęłam ręką ale nawet najcudowniejsza oferta nie skłoni mnie do
zmiany zdania. Cóż, ryzyko było wliczone.
Wolę dołożyć 10 zł i kupić wymarzeńca u Eweliny albo przywlec z UK, bo
przynajmniej mam prawie 100% gwarancję że kupuję to co sobie zamówiłam.

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.nova.man.pl/apel/