Gęsie cycki

51. Data: 2017-11-15 10:13:18

Temat: Re: Gęsie cycki
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 08:06 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Nie podejrzewam, żeby gdziekolwiek w cukiernictwie w produkcji masowej w
> ogóle używano jeszcze masła. Nie tyle ze względu na cenę, co na jego
> trwałość. I jeśli ktoś się decyduje na spożywanie produktów
> cukierniczych, musi się z tym liczyć.

Wyjątkowo, na dzień św. Marcina, do spożycia w cukierni na miejscu i
oczywiście w Poznaniu - teoretycznie mogłoby się udać.
Ale ekonomicznie nierealne - dlatego w Poznaniu lepsza margaryna :)

Żałować tylko, że zrezygnowano z nadzienia marcepanowego.

--
Trefniś

52. Data: 2017-11-15 10:14:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2017 o 08:03 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Się za bardzo w tym względzie nie staraj, bo zima idzie.

Zwłaszcza, że chudzielcowi zimno...

--
Trefniś

53. Data: 2017-11-15 13:05:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nie podejrzewam, żeby gdziekolwiek w cukiernictwie w produkcji masowej w
> ogóle używano jeszcze masła.

Słuszne podejrzenia.

> Nie tyle ze względu na cenę,

Właśnie ze względu na cenę.

> co na jego
> trwałość. I jeśli ktoś się decyduje na spożywanie produktów
> cukierniczych, musi się z tym liczyć.

Klarowane jest BARDZO trwałe.

--
XL

54. Data: 2017-11-15 13:21:24

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-15 o 13:05, XL pisze:

> Klarowane jest BARDZO trwałe.

Tak, klarowane nasło jest trwałe ale...
Czy wyroby cukiernicze np. ciasta robione na maśle klarowanym są
bardziej trwałe od tych na maśle tradycyjnym robionych? A na maśle
własnoręcznie robionym? Jakaś klasyfikacja?
pozdr
Stefan

55. Data: 2017-11-15 14:58:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.11.2017 o 13:21, stefan pisze:

> Tak, klarowane nasło jest trwałe ale...

...jeszcze droższe od zwykłego masła, czyli mniej prawdopodobne  w
komercyjnej produkcji.
 Poza tym nie spotkałam jeszcze, żeby ktoś piekł cokolwiek z użyciem
masła klarowanego, nawet w domu na własny użytek. Do smażenia i
gotowania to owszem.

Ewa

56. Data: 2017-11-15 16:33:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Tak, klarowane nasło jest trwałe ale...
> Czy wyroby cukiernicze np. ciasta robione na maśle klarowanym są
> bardziej trwałe od tych na maśle tradycyjnym robionych? A na maśle
> własnoręcznie robionym? Jakaś klasyfikacja?

Ja uzywam masła klarowanego - ale cukierni nie prowadzę, więc nie trzymam
ciast miesiącami, bo nie ma szans, żeby się tyle uchowały. Dzień-dwa i po
cieście.
Na pewno masło klarowane jest trwalsze od zwykłego, bo nie pleśnieje (jest
bezwodnym czystym tłuszczem, czyli jest pozbawione zawartości
białkowo-wodnej) i jest odporne na jełczenie. A o to przecież chodzi w
cieście, które ewentualnie miałoby czekać na konsumpcję.
W ciastach cukierniczych stosowane sa jednak TAKIE dodatki konserwujace, że
nawet zwykłe masło może byc stosowane.
A nie jest - nie tylko ze względu na cenę, lecz i z powodu obowiazku tzw.
standaryzacji w produkcji ciast na sprzedaż, bo lepsze są pod tym wzgledem
gotowe płynne i standaryzowane/atestowane (hue hue - o nie nie, tylko pod
wzgledem opakowań, stałosci składu i braku trudności w przechowywaniu) tzw.
tłuszcze cukiernicze.

--
XL

57. Data: 2017-11-15 16:39:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
>  Poza tym nie spotkałam jeszcze, żeby ktoś piekł cokolwiek z użyciem
> masła klarowanego, nawet w domu na własny użytek. Do smażenia i

Ja używam. Stale. Tylko i wyłącznie tego. Wyjatek - nie za bardzo się do
mas tortowych nadaje ze wzgl. na kruchą konsystencję bardzo szybko
przechodzącą w całkiem płynną (łatwiej sie topi, niż zwykłe, bo już w temp.
pokojowej potrafi podchodzić ciekłą frakcją), ale i tak bardzo rzadko robię
ciasta z masami. Jeśli już, to używam wtedy masła ekstra.

--
XL

58. Data: 2017-11-15 16:47:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> gotowe płynne i standaryzowane/atestowane (hue hue - o nie nie, tylko pod
> wzgledem opakowań, stałosci składu i braku trudności w przechowywaniu

i dozowaniu

> tzw.
> tłuszcze cukiernicze.

Ble.
One jełczeją. Miałam watpliwie miłą okazję być poczęstowana kupnym
cykiernianym ciastem z takim czymś. Dwa dni mi się tym odbijało, a dzięki
Bogu naprawdę trudno moją watrobę czymś wykończyć (jak na razie). Mogę jeść
dyszona kapuchę i zagryzać sledziem, a potem poprawić surowymi śliwkami w
ilościach hurtowych (uwielbiam ponad wszystkie owoce) polanymi olejem. Byle
świeżym.

--
XL

59. Data: 2017-11-15 16:49:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> ilościach hurtowych (uwielbiam ponad wszystkie owoce) polanymi olejem. Byle

Za literówki sorry - w telefonie pisanie jest takie sobie.

--
XL

60. Data: 2017-11-15 18:39:11

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Wuzetki też są chyba nie tylko w Warszawie.

W Poznaniu zawsze były. Czy to jest cukierniczy symbol W-wy ?
Pytam o zdanie rodowitych warszawiaków jeżeli tacy uczestniczą w grupie.
Wiki wypowiada się dość enigmatycznie, że powstała w czasach budowy trasy W-Z.

MOIM ZDANIEM lepsze to od rogali marcińskich wałkowanych a raczej rozwałkowanych od
tygodnia przez grupę.

Nie mam ochoty też nikomu się tłumaczyć z moich osobistych wyborów a już na pewno nie
mistrzowi który wszystko wie najlepiej. To tak na marginesie.

Janusz

Kacze cycki
Dynia po raz enty
Efekt...?