Kacze cycki

1. Data: 2017-10-27 22:02:22

Temat: Kacze cycki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam kacze cycki bez skóry. Na razie zamarynowałam.
Jak się z nimi dalej obejść?

Ewa

2. Data: 2017-10-28 14:24:20

Temat: Re: Kacze cycki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:
> Kupiłam kacze cycki bez skóry. Na razie zamarynowałam.
> Jak się z nimi dalej obejść?

Jedno z najbardziej wkurzających pytań ,,kuchennych": ,,Kupiłam to i to - co
mam z tego zrobić? Myślcie!"

Lunatykujesz po sklepach, po czym nagle się budzisz w domu z
nieprzewidzianym zakupem w ręce, czy co?

--
XL

3. Data: 2017-10-28 21:31:40

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-28 o 14:24, XL pisze:

> Jedno z najbardziej wkurzających pytań ,,kuchennych": ,,Kupiłam to i to - co
> mam z tego zrobić? Myślcie!"
>
> Lunatykujesz po sklepach, po czym nagle się budzisz w domu z
> nieprzewidzianym zakupem w ręce, czy co?

A co w tym dziwnego?
Ja jak jestem na jakichś zakupach, to zawsze widząc
kolejne artykuły układam nowe jadłospisy
przesuwając te rzeczy, które były na liście zakupów
na plan kolejny.
Ostatnio przytrafił mi się przypadkowo właśnie zakup
polędwicy z marlina i też nie wiedziałem co z tym zrobić.
Kupiłem, bo ładnie wyglądało i nigdy nie jadłem.
A czasem chciało by się zjeść też to, co się dobrze zna,
ale w jakiś inny sposób podane.

4. Data: 2017-10-28 21:41:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2017 o 21:31, cef pisze:

> [...]
> Kupiłem, bo ładnie wyglądało i nigdy nie jadłem.
> A czasem chciało by się zjeść też to, co się dobrze zna,

Mów mi siostro, bracie! ;)
Zwykle kupuję w sklepie to, co mi się akurat spodoba. I pod tym kątek
układam jadłospis. Oczywiście także planuję, ale nie zawsze to, co
zaplanuję, uda się kupić takiej jakości, jaką akceptuję. Wtedy tym
bardziej idę na spontan.
A sfrustrowane baby niech sobie odhaczają punkciki na swej liście.

Ewa

5. Data: 2017-10-28 21:43:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2017 o 21:41, FEniks pisze:

> [...]
> bardziej idę na spontan.
> A sfrustrowane baby niech sobie odhaczają punkciki na swej liście.

A kaczka skończyła po chińsku mniej więcej tak:
https://www.przepisy.pl/przepis/stir-fry-z-piersia-z
-kaczki?query=pier%C5%9B%20z%20kaczki%20bez%20sk%C3%
B3ry

Ale z ryżowym makaronem. I wyszła wyśmienita. Na pewno do powtórzenia.

Ewa

6. Data: 2017-10-28 23:46:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> A co w tym dziwnego?
> Ja jak jestem na jakichś zakupach, to zawsze widząc
> kolejne artykuły układam nowe jadłospisy
> przesuwając te rzeczy, które były na liście zakupów
> na plan kolejny.

Hint: widząc (...)układam.
Czyli planujesz PODCZAS zakupów, a nie po. Kupujesz z jakąś wizją, co
konkretnie z tego zrobisz. To jeszcze jest dobry moment na zakup. Nie zaś
po zakupie, już w domu, lub pytając po drodze napotkane osoby.

> Ostatnio przytrafił mi się przypadkowo właśnie zakup
> polędwicy z marlina i też nie wiedziałem co z tym zrobić.
> Kupiłem, bo ładnie wyglądało i nigdy nie jadłem.

Też zdarza mi się (bardzo rzadko, że aż prawie wcale) tak robić, ale to ma
wady - ryzykuję, że kupowanie czegoś bez żadnej koncepcji zastosowania
wiązać się może z koniecznością powtórnego pośpiesznego biegania do sklepu
po składniki, których nie sposób było przewidzieć właśnie nie mając owej
koncepcji ,,na wejściu".
No ale jednak pierś kacza to nie stek z żółwia czy merlina.

> A czasem chciało by się zjeść też to, co się dobrze zna,
> ale w jakiś inny sposób podane.

To akurat jest normalne i nie tego dotyczyła moja krytyczna wypowiedź.
Dotyczyła konsekwentnego braku koncepcji od poczatku do ostatniej chwili -
czyli od zakupu do przyniesienia produktu do domu. Mnie się to absolutnie
nie zdarza i nic mnie tak nie wkurza, jak kupowanie od poczatku do końca
bez żadnej koncepcji - a potem pytanie wszystkich wokół ,,no co ja mam z
tego zrobić", nb. często przeze mnie obserwowane u ludzi nie tylko w
zakresie spozywczym, ale i odzieżowym, kosmetycznym, meblowym, ogrodniczym
itp. i niezmiennie mnie dziwiące.
Jak zresztą widać - wszyscy zgodnie olali ,,problem" koleżanki, więc
koleżanka sobie świetnie poradziła, natomiast dopiero po mojej krytyce
wątek nagle ożył, łącznie z imputowaniem mi frustracji przez wcześniej
zbiorowo zignorowaną wątkodawczynię. Może w jakimś sensie i racja - ja się
sfrustrowałam i odpowiedziałam niezgodnie z oczekiwaniami ww., a reszta
spokojnie olała temat :-))
Ma prawo kobita nie wiedzieć, co zrobić z nieprzemyślanym zakupem i to
uzewnętrzniać choćby już na parkingu czy przystanku, ale musi się
przygotować na WSZELKIE tego nudzenia konsekwencje, więc nie tylko na
głaskanie i podawanie na tacy gotowców (które zresztą nie nastąpiło), ale i
głosy krytyczne.
Poradziła sobie z kaczym cyckiem? Poradziła. Po diabła był ten wątek? Wg
mnie miał być takim ,,hello, tu jestem!"
Frustracja?
?

--
XL

7. Data: 2017-10-29 08:18:51

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-28 o 23:46, XL pisze:

> [...]
> konkretnie z tego zrobisz. To jeszcze jest dobry moment na zakup. Nie zaś
> po zakupie, już w domu, lub pytając po drodze napotkane osoby.

No niezupełnie. Planuję przed zakupami, ale czasem działam pod wpływem
impulsu i kupuję coś niespodziewanie.

> [...]
> koncepcji ,,na wejściu".
> No ale jednak pierś kacza to nie stek z żółwia czy merlina.

Merlin to czarodziej ewentualnie mamy księgarnię o tej nazwie
i w innej branży sklep Leroy Merlin. :-)

> [...]
> nie zdarza i nic mnie tak nie wkurza, jak kupowanie od poczatku do końca
> bez żadnej koncepcji - a potem pytanie wszystkich wokół ,,no co ja mam z

Cóż, niektórzy pytają tutaj inni gdzie indziej.
Ja odpalam google i to też pomaga.

> Jak zresztą widać - wszyscy zgodnie olali ,,problem" koleżanki, więc
> koleżanka sobie świetnie poradziła, natomiast dopiero po mojej krytyce
> wątek nagle ożył

Nie ożył specjalnie, bo nie widać innych dyskutantów.
A nawet jeśli się pokażą, to i tak raczej nie pójdzie w kierunku kaczych
cycków
tylko zakupów bez pomysłu.

> Poradziła sobie z kaczym cyckiem? Poradziła. Po diabła był ten wątek? Wg
> mnie miał być takim ,,hello, tu jestem!"
> Frustracja?

Ja bym się chętnie dowiedział co można zrobić z kaczym cyckiem.
Zdarzyło mi się kiedyś kupić, normalnie upieczone nie zauroczyo mnie.

8. Data: 2017-10-29 09:33:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.10.2017 o 08:18, cef pisze:

> Cóż, niektórzy pytają tutaj inni gdzie indziej.
> Ja odpalam google i to też pomaga.

A niektórzy tu i tu.

> Nie ożył specjalnie, bo nie widać innych dyskutantów.
> A nawet jeśli się pokażą, to i tak raczej nie pójdzie w kierunku
> kaczych cycków
> tylko zakupów bez pomysłu.

Bo w ogóle tutaj ostatnio posucha na rozmowy o gotowaniu. Już prędzej
można trafić na politykę lub - najlepszym wypadku - ciszę. Wszelkie
próby ożywienia trupa kończą się zrzędzeniem starej baby.

> Ja bym się chętnie dowiedział co można zrobić z kaczym cyckiem.
> Zdarzyło mi się kiedyś kupić, normalnie upieczone nie zauroczyo mnie.

Spróbuj zrobić chińszczyznę wg tego linka, którego podałam wcześniej. U
mnie okazała się całkiem niezłą odskocznią od codzienności.
BTW Obawiałam się, że kacze mięso wyjdzie suche i twarde, ale o dziwo!
odpowiednio zamarynowane i krótko smażone w wysokiej temperaturze wyszło
kruche i smaczne.

Ewa

9. Data: 2017-10-29 10:13:47

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-29 o 09:33, FEniks pisze:

> [...]
> BTW Obawiałam się, że kacze mięso wyjdzie suche i twarde, ale o dziwo!
> odpowiednio zamarynowane i krótko smażone w wysokiej temperaturze wyszło

Trochę za dużo nietypowych składników,
do tego marchewka, szczypior i ryż, których
nie akceptuje druga połowa (ja lubię)
Poza tym jakoś nie przepadam za azjatyckimi smakami.
Wystarczy mi to co spróbuję gdzieś w restauracji
i jeszcze nie trafiłem na nic co by mnie skłoniło
do przygotowania tego samodzielnie -
a inne kuchnie mnie inspirują do eksperymentów.
Więc nie wiem czy się zdecyduję.

10. Data: 2017-10-29 14:10:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> No niezupełnie. Planuję przed zakupami, ale czasem działam pod wpływem
> impulsu i kupuję coś niespodziewanie.

> Merlin to czarodziej ewentualnie mamy księgarnię o tej nazwie
> i w innej branży sklep Leroy Merlin. :-)

Piszę fonetycznie - jak nie przymierzając keczap czy spagetti. Albo inne
rizotto.

> Cóż, niektórzy pytają tutaj inni gdzie indziej.
> Ja odpalam google i to też pomaga.

Ja też.

> Nie ożył specjalnie, bo nie widać innych dyskutantów.
> A nawet jeśli się pokażą, to i tak raczej nie pójdzie w kierunku kaczych
> cycków
> tylko zakupów bez pomysłu.

Jak widać temat wątku do tej pory nie zasługuje u nikogo na
zainteresowanie.
Kaczy cycek to nie merlin. Gdyby kto o merlina pytał, pewnie już mógłbyś
coś mu podrzucić, bo ciekawe. Sama jestem ciekawa - ZANIM (sic!) kupię.

> Ja bym się chętnie dowiedział co można zrobić z kaczym cyckiem.
> Zdarzyło mi się kiedyś kupić, normalnie upieczone nie zauroczyo mnie.

Sam napisałeś, że guglasz (fon.). Przepisów tysiące. Kiedyś sama też
podawałam tu mój przepis na świetną kaczkę - każdy, nawet średnio wydolny
intelektualnie, znajdzie.

--
XL

Dynia po raz enty
Efekt...?
Kanapka Elvisa.
NIedobra zilona herbata - jak ją zużyć?
Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?