Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?

1. Data: 2017-10-13 15:57:38

Temat: Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?
Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio kupiłem papier ryżowy pewnej firmy i podczas smażenia sajgonek na
głębokim tłuszczu normalnie się rozerwał/rozpuścił i cała zawartość się
rozprowadziła po koszyku frytkownicy. Czy ktoś ma jakiś pomysł co poszło nie
tak?

2. Data: 2017-10-13 18:17:53

Temat: Re: Papier ryżowy się rozpuszcza. Jaka przyczyna?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rageofhonor <w...@w...pl> wrote:
> [...]
> rozprowadziła po koszyku frytkownicy. Czy ktoś ma jakiś pomysł co poszło nie

A) Sajgonki za długo czekały na smażenie - papier namókł za bardzo?
B) Za mało rozgrzany tłuszcz w momencie wkładania sajgonek? - sajgonki
zamiast się smażyć to się gotowały.
C) Za mokry farsz?

Innych powodów nie widzę.

--
XL

3. Data: 2017-10-13 21:48:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> A) Sajgonki za długo czekały na smażenie - papier namókł za bardzo?
> B) Za mało rozgrzany tłuszcz w momencie wkładania sajgonek? - sajgonki
> zamiast się smażyć to się gotowały.
> C) Za mokry farsz?

Papier ryżowy mógł przez to przed smażeniem nie przeschnąć dostatecznie.

> Innych powodów nie widzę.

J.w.

--
XL

4. Data: 2017-10-14 01:00:14

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A) Sajgonki za długo czekały na smażenie - papier namókł za bardzo?
> B) Za mało rozgrzany tłuszcz w momencie wkładania sajgonek? - sajgonki

Dosłownie sekundę moczyłem papier ryżowy. Tak by woda pokryła obie strony
papieru. Czyli raczej to chyba nie to
Robiłem je we frytkownicy ok 175*C, 3 minuty
Farsz też nie był zbyt mokry

Ta sekunda wystarczyła by papier stał się bardzo elastyczny. Może kiepski
papier?
W sumie zrobiłem 6 sztuk. Po zanurzeniu do oleju sajgonki smażyły się i
utworzyły się bańki powietrzne które przekłułem szpikulcem.Potem papier
zaczął się jakby topić i tak powstały dziury.

5. Data: 2017-10-15 00:33:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rageofhonor <w...@w...pl> wrote:

> [...]
> utworzyły się bańki powietrzne które przekłułem szpikulcem.Potem papier
> zaczął się jakby topić i tak powstały dziury.

Jakiś fałszywy ten papier chyba ?
Słyszałam o fałszerstwach ryżu na masową skalę (robią go maszynowo, z
plastikowego pyłu i skrobi ziemniaczanej - nie do odróżnienia przez
przeciętnego konsumenta), to i papier ryżowy czemu by nie...

--
XL

Grzyby do suszenia
Robię sam masło
Pytanie do Krakusów lubiących węgierskie smaki
Grzyby marynowane po ikselsku.
Coś do chleba ze słoika.