Coś do chleba ze słoika.

1. Data: 2017-10-08 22:59:58

Temat: Coś do chleba ze słoika.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po słoikowych hitach - mielonym mięsiwie z galaretką i pasztecie - kolej
na wątrobiankę, bo pychota to jest wielka. Długo szukałam dobrego przepisu,
który obiecywałby ten efekt. No i znalazłam - to jest to!
http://gotujmy.pl/swojska-watrobianka-eli,przepisy-p
asztet-przepis,83135.html

W tym tygodniu zrobię - oczywiście nie w jelitach, lecz w słoikach.
Dużo :-)

--
XL

2. Data: 2017-10-09 18:54:09

Temat: Re: Coś do chleba ze słoika.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
asztet-przepis,83135.html

> W tym tygodniu zrobię - oczywiście nie w jelitach, lecz w słoikach.

Boję się robić pszetwory mięsne (kwas kiełbasiany).
Jak zamykam coś mięsnego w słoiku
- co jest wygodne, bo się raz gotuje i jest na jakiś czas-
to na krótko, powiedzmy na tydzień, a na dłużej to do zamrażalnika.
Potem na pytanie co było na obiad? - Mrożonka.- odpowiadam z pogardą o
sobie.

W słoiku na długo to owoce.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-10-09 20:52:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> to na krótko, powiedzmy na tydzień, a na dłużej to do zamrażalnika.
> Potem na pytanie co było na obiad? - Mrożonka.- odpowiadam z pogardą o

Też sie bałam, ale przestałam - kiedys ludzie znali tylko takie konserwy i
były to dobre czasy dla jakosci jedzenia.
Z pogardą to ja o sklepowym zarciu mówię - moje mrozonki są super.

--
XL

4. Data: 2017-10-10 08:33:46

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-08 o 22:59, XL pisze:
> [...]
asztet-przepis,83135.html

> W tym tygodniu zrobię - oczywiście nie w jelitach, lecz w słoikach.

A czy musi być ze słoika? Niedawno zadebiutowałem z wątrobianka (i
pasztetem). Przepis mniej więcej jak pod linkiem (tylko nie tak dużo
boczku w proporcji do wątroby i używam wędzonego, a także dokładam
grzybów suszonych - mielonych), różnica taka że praktycznie wszystko
smażone, nie gotowane, wątroba (w przypadku pasztetu - mięso mielone),
cebula czosnek itd. później do miski i rozdrobnienie za pomocą
urządzenia elektrycznego (nazwy nie znam) , następnie do rynienki, w
jakiej można upiec ciasto, później do piekarnika na 15 minut. następnie
przestudzić i z całą rynienką do lodówki,. Tydzień spokojnie może leżeć.

5. Data: 2017-10-10 16:18:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
asztet-przepis,83135.html

> A czy musi być ze słoika?

Nie musi, ale w słoiku długo postoi, więc jeśli w niewielkim, to się nie
znudzi, na przemian z innymi smakołykami jedzona - a i zawieźć dzieciom,
złaknionym domowego żarełka, wygodniej. I dłużej świeże, i czyściej, i
bardziej ,,podzielnie".

> [...]
> jakiej można upiec ciasto, później do piekarnika na 15 minut. następnie
> przestudzić i z całą rynienką do lodówki,. Tydzień spokojnie może leżeć.

Tygodniowe obeschnięte mielone coś mam jeść? Przecież ze słoika wyciągam
świeże - sterylne i niezgliwiałe.
Owszem, można upiec małą porcję, a resztę dać w słoiki. Bo ja, jak już
pychoty robię, to robię dużo.

PS. Właśnie dwa wiadra rydzów czyszczę - będą zalane masłem klarowanym, w
słoikach, na zimowy czas. Cztery półkilogramowe kubełki masła już czekają
:-)

--
XL

6. Data: 2017-10-11 12:10:53

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-10 o 16:18, XL pisze:
> [...]
> znudzi, na przemian z innymi smakołykami jedzona - a i zawieźć dzieciom,
> złaknionym domowego żarełka, wygodniej. I dłużej świeże, i czyściej, i

No tak.

> [...]
> słoikach, na zimowy czas. Cztery półkilogramowe kubełki masła już czekają

Niestety, w moim miejscu zamieszkania rydze to już rzadkość, a nawet
można by powiedzieć że tylko wspomnienia z dawnych lat. Ale ogólnie
grzybów w tym roku było zatrzęsienie, i jeszcze są - teraz na dniach
pokazały się gąski.

7. Data: 2017-10-11 15:27:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> [...]
> można by powiedzieć że tylko wspomnienia z dawnych lat. Ale ogólnie
> grzybów w tym roku było zatrzęsienie, i jeszcze są - teraz na dniach

U nas w podkieleckich lasach jeszcze kilka dni temu było czerwono od
rydzów. Ludzie wiadrami wynosili z lasu. Nadal wynoszą. I prawdziwki. My
dotąd zbieraliśmy grzyby tylko przy domu (rydze, kanie, prawdziwki,
maslaków to już nie tykamy nawet), ale musimy trochę zostawić na ,,wysiew".
Wczoraj pierwszy raz poszliśmy w lasy okoliczne - piękny był spacer,
dwugodzinny tylko, z bonusem w postaci dwóch 12-litrowych wiader rydzów
:-))

> pokazały się gąski.

Te zielone??? WOW. Najlepsze. U nas mówią na nie ,,zieleniatki". Uwielbiam
ich zapach - jak świeżo zmielona mąka we młynie (wspaniałe wspomnienie z
dzieciństwa). Niestety tylko w kilku rejonach lasu bywają. Muszę się
wybrać!
--
XL

8. Data: 2017-10-18 10:45:52

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-11 o 15:27, XL pisze:
> [...]
> Wczoraj pierwszy raz poszliśmy w lasy okoliczne - piękny był spacer,
> dwugodzinny tylko, z bonusem w postaci dwóch 12-litrowych wiader rydzów

Taki jakiś popieprzony grzybowo ten region w którym mieszkam. Np. w
poznańskim Antoninku (dzielnica Poznania) było więcej grzybów niż tu, w
okolicznych lasach..

> [...]
> ich zapach - jak świeżo zmielona mąka we młynie (wspaniałe wspomnienie z
> dzieciństwa). Niestety tylko w kilku rejonach lasu bywają. Muszę się

Zielone też, ale gównie siwe,. Fachowo nazywają się chyba "Gąska
Niekształtna". W praktyce poza kolorem niczym się nie różnią od tych
zielonych. Ten sam zapach i smak po przyrządzeniu. Problematyczne dla
nowicjusza może być tylko ich rozpoznanie, bo jest kilka innych gatunków
bardzo podobnych do tej gąski.

https://nagrzyby.pl/atlas/179

9. Data: 2017-10-18 15:37:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może coś białkowego do podgryzania pszy telewizorku?
Jakieś cukierki a'la kabanoski, ale nie smoczo piekące w buzi.
Takie kąski jak dla psa, ale dla ludzi.
Jest coś takiego?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2017-10-26 12:59:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> Niekształtna". W praktyce poza kolorem niczym się nie różnią od tych
> zielonych. Ten sam zapach i smak po przyrządzeniu.

No nie wiem, czy ten sam. Zupa z zieleniatek jednak jest jedyna. Żaden inny
grzyb tego nie da.

> Problematyczne dla
> nowicjusza może być tylko ich rozpoznanie, bo jest kilka innych gatunków
> bardzo podobnych do tej gąski.
>

> https://nagrzyby.pl/atlas/179

Ja się znam na grzybach, jednak z zasady nie zbieram czerwonych gołąbków i
gąsek innych niż zielone i fioletowe. Zbieram te, nad którymi nie muszę się
zastanawiać.

PS. A już skrajności w rodzaju pomylenia sromotnika z kanią to ani rusz nie
pojmuję - przecie to jak konia z kotem pomylić.

--
XL

Powidła.
Kiszone jabłka.