Kiszone jabłka.

1. Data: 2017-10-07 01:44:37

Temat: Kiszone jabłka.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://smacznapyza.blogspot.com/2017/08/jabka-kiszo
ne-z-miodem-i-przyprawami-korzennymi.html?m=1

Dla tych, co gdzieś jedli, a potem szukali, jak ,,to" było zrobione.

--
XL

2. Data: 2017-10-07 09:27:40

Temat: Re: Kiszone jabłka.
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-07 o 01:44, XL pisze:
> https://smacznapyza.blogspot.com/2017/08/jabka-kiszo
ne-z-miodem-i-przyprawami-korzennymi.html?m=1

> Dla tych, co gdzieś jedli, a potem szukali, jak ,,to" było zrobione.

W połowie ery niejakiego Gomółki zacząłem pobierać wiedzę w Technikum G.
mieszczącym się tuż przy Starym Kleparzu. Nieraz, późną (późniejszą)
jesienią i czy w zimie wyskakiwało się w czasie dużej przerwy na Kleparz
na drobne zakupy. Czasem udało się upolować takie kiszone jabłuszka ale
kiszone w kapuście. To był niepowtarzalny smak. Później od
zaprzyjaźnionej Pani Baby z Wawrzeńczyc kupowałem kapustę kiszoną ale
całe główki - superaśne gołąbki z tego wychodziły... :)
Ech, i komu taki komunizm przeszkadzał :)
pozdr
Stefan

3. Data: 2017-10-07 12:39:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:
> [...]
> całe główki - superaśne gołąbki z tego wychodziły... :)
> Ech, i komu taki komunizm przeszkadzał :)

Nie wiem, zaiste, dlaczego dobre rzeczy wiążesz z jakimkolwiek ustrojem.
Gorsze rzeczy (rozszerzmy tu podstawowe prawo ekonomii dot. pieniądza)
wypierają dobre - więc, poniewaz ludzie zwygodnieli, bo niby wszystko jest
w sklepie, tzw. masy żywią się massprodukcją i po prostu już NIE ZNAJĄ
dobrego. Desygnat ,,dobrego" stracił swoje pierwotne cechy. Mało tego,
nastąpiło w nim tragicznie niespójne rozdwojenie. ,,Dobre" to dziś albo
,,powszechnie uznawane za dobre" albo też ,,na tyle drogie, że nie dla
każdego".
Jedno wyklucza drugie.

Ale przecież nawet w obecnej niby-demokracji nikt Ci nie przeszkadza samemu
zrobić sobie dobrze, jako i ja czynię :-)

--
XL

Orkan.
Zupa krem z dyni