Re: Kiszone jabłka.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kiszone jabłka.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 07 Oct 2017 10:39:36 GMT

stefan <s...@w...pl> wrote:
> W dniu 2017-10-07 o 01:44, XL pisze:
>> https://smacznapyza.blogspot.com/2017/08/jabka-kiszo
ne-z-miodem-i-przyprawami-korzennymi.html?m=1

> W połowie ery niejakiego Gomółki zacząłem pobierać wiedzę w Technikum G.
> mieszczącym się tuż przy Starym Kleparzu. Nieraz, późną (późniejszą)
> jesienią i czy w zimie wyskakiwało się w czasie dużej przerwy na Kleparz
> na drobne zakupy. Czasem udało się upolować takie kiszone jabłuszka ale
> kiszone w kapuście. To był niepowtarzalny smak. Później od
> zaprzyjaźnionej Pani Baby z Wawrzeńczyc kupowałem kapustę kiszoną ale
> całe główki - superaśne gołąbki z tego wychodziły... :)
> Ech, i komu taki komunizm przeszkadzał :)

Nie wiem, zaiste, dlaczego dobre rzeczy wiążesz z jakimkolwiek ustrojem.
Gorsze rzeczy (rozszerzmy tu podstawowe prawo ekonomii dot. pieniądza)
wypierają dobre - więc, poniewaz ludzie zwygodnieli, bo niby wszystko jest
w sklepie, tzw. masy żywią się massprodukcją i po prostu już NIE ZNAJĄ
dobrego. Desygnat ,,dobrego" stracił swoje pierwotne cechy. Mało tego,
nastąpiło w nim tragicznie niespójne rozdwojenie. ,,Dobre" to dziś albo
,,powszechnie uznawane za dobre" albo też ,,na tyle drogie, że nie dla
każdego".
Jedno wyklucza drugie.

Ale przecież nawet w obecnej niby-demokracji nikt Ci nie przeszkadza samemu
zrobić sobie dobrze, jako i ja czynię :-)

--
XL