Zupa krem z dyni

1. Data: 2017-10-05 12:36:25

Temat: Zupa krem z dyni
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Jak co roku, znów nastał sezon dyniowy.
Właśnie zajadam się zupą kremem z dyni.
Najprostsza najsmaczniejsza - rosół warzywny, dynia, korzeń imbiru,
śmietana, groszek ptysiowy.
Pycha!

--
Trefniś

2. Data: 2017-10-05 12:44:56

Temat: Re: Zupa krem z dyni
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 12:36 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
> Właśnie zajadam się zupą kremem z dyni.
> Najprostsza najsmaczniejsza - rosół warzywny, dynia, korzeń imbiru,

Och, trzeba uściślić :)
Kłącze imbiru, żaden korzeń.
Groszek zaś wyłącznie własnego wypieku, u mnie jak zwykle na oleju.

--
Trefniś

3. Data: 2017-10-05 14:00:26

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
> Właśnie zajadam się zupą kremem z dyni.
> Najprostsza najsmaczniejsza - rosół warzywny, dynia, korzeń imbiru,

Bez curry i czosnku? Ble.

--
XL

4. Data: 2017-10-05 14:16:20

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-05 o 14:00, XL pisze:

> Bez curry i czosnku? Ble.

bez pikantnego Blaufrankisch Wein (można go do środka, można obok) ?
A fe' :)0
pozdr
Stefan

5. Data: 2017-10-05 14:29:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 14:16 stefan <s...@w...pl> pisze:

> bez pikantnego Blaufrankisch Wein (można go do środka, można obok) ?
> A fe' :)0

:)

O przyprawach nie wspominałem, dodaję je wedle uważania.
Ikselka przypomniała o czosnku - zapomniałem.

--
Trefniś

6. Data: 2017-10-05 14:31:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 14:00 XL <i...@g...pl> pisze:

> Bez curry i czosnku? Ble.

No pacz, o czosnku zapomniałem :(
Dynia dobra na wszystko, pomoże i na sklerozę!

--
Trefniś

7. Data: 2017-10-05 18:16:24

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Groszek zaś wyłącznie własnego wypieku, u....

Za dużo roboty.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2017-10-05 18:23:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja lubię dynię w wersji napoju na ciepło, na słodko.
2/3 rozgotowanej dyni (lub startej w robocie i ugotowanej),
1/3 troszkę soku pomarańczowego,
(2/3 w sensie stosunku w potrawie,
a nie w sensie 2/3 dużej okrągłej dyni)
troszkę pszyprawy do sernika (szczypta do pół płaskiej łyżeczki na
szklankę),
troszkę smietanki,
można osłodzić miodem, cukrem, albo cukrem nierafinowanym itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2017-10-05 18:46:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 18:23 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> [...]
> szklankę),
> troszkę smietanki,
> można osłodzić miodem, cukrem, albo cukrem nierafinowanym itp.

Brzmi ciekawie i smacznie.
Dynia świetnie sprawuje się w potrawach na słodko.

--
Trefniś

10. Data: 2017-10-05 19:03:05

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2017 o 18:16 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Za dużo roboty.

Niestety, wszystko odbywa się jakimś kosztem.
W kuchni na szczęście wiele zależy od organizacji pracy :)

Ale popatrzmy:

Mamut Delikatesowy groszek ptysiowy 80 g:
https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
03120151145

Skład: masa jajowa pasteryzowana, woda, mąka pszenna, tłuszcz roślinny
palmowy, sól

Brześć Groszek ptysiowy 125 g:
https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
03120391396

Skład: mąka pszenna, tłuszcze roślinne [oleje roślinne (palmowy,
rzepakowy) w zmiennych proporcjach, tłuszcz roślinny częściowo utwardzony
(palmowy), emulgator (mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych), aromat],
jaja, substancja spulchniająca: proszek do pieczenia (wodorowęglan sodu,
difosforan disodowy, mąka pszenna), sól

A ja mam w groszku prawdziwe jajka, olej rzepakowy/słonecznikowy naturalny
i sól.
Żadnych proszków, czy utwardzanych olei. Jeśli ktoś chce, może użyć
prawdziwego masła (u mnie akurat niektórzy nadal boją się masła, nad czym
boleję).

Wierzcie mi, taki świeżo upieczony, własny groszek ptysiowy jest
przepyszny. Ja go tak lubię, że zjadam natychmiast cały wypiek,
niezależnie od ilości :)

--
Trefniś

Takie tam o glutenie