Zupa krem z dyni

31. Data: 2017-10-09 17:21:51

Temat: Re: Zupa krem z dyni
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 05.10.2017 um 12:36 schrieb Trefniś:
> Cześć!
>
> Jak co roku, znów nastał sezon dyniowy.
> Właśnie zajadam się zupą kremem z dyni.
> Najprostsza najsmaczniejsza - rosół warzywny, dynia, korzeń imbiru,
> śmietana, groszek ptysiowy.
> Pycha!
Ja tam wolę zupę dyniową tak:
dynia (hokkaido, bo nie lubię obierać) (1-2kg brutto)
włoszczyzna (marchewka, pietruszka, seler, pory), dość dużo (500-1000g)
imbir kłącze (dość dużo) 200-300g
cebula, czosnek
ziemniaki (2 na kilogram dyni)
z części włoszczyzny plus obierki plus czosnek gotuję rosół (plus ziele
angielskie i listki laurowe), resztę i cebulę kroję na drobne kostki.
Dynię z kostkami włoszczyzny podduszam na oliwie, dodaję curry i trochę
soli, smażę conieco. Dodaję pokrojone w kostki ziemniaki. Zalewam
rosołem. Gotuję 15 minut w szybkowarze, lub ok 45 minut normalnie.
Doprawiam sokiem z limonki. Jak mam niepryskaną, to wyciśnięta ląduje w
rosole, znaczy gotuje się wraz z nim.
Po ugotowaniu dodaję mleka kokosowego. Doprawiam (czili, sól) i zjadam.
Na ogół z podsmażonymi krewetkami z dodatkiem skórki z cytryny lub
limonki i, na końcu trochę soku limonkowego i ew. sól.
Robi się bardzo szybko, bo rosół gotuje się równolegle do krojenia dyni
na kawałki.
Akurat wczoraj to zrobiłem. 1h razem ze zjedzeniem zupy ;-)

Waldek

32. Data: 2017-10-09 18:49:08

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też mi się ta pietrucha kłóci z dynią. Dla mnie zupa dyniowa to z
> czosnkiem
> i curry. Ewidentnie. Pietrucha to do rosołu, krupniku...

Raczej tak, bo pieruszka moczopędna, a nerki lubią tłuszczyk.
A dynia sama z siebie taka, że ją nalezy dotłuszczać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2017-10-09 21:27:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.10.2017 o 18:49, Stokrotka pisze:

> Raczej tak, bo pieruszka moczopędna, a nerki lubią tłuszczyk.

Pietruszka to nie to samo co pietrucha, to raz. A po drugie - curry nie
wyklucza się z pietruszką, bo niby dlaczego?

> A dynia sama z siebie taka, że ją nalezy dotłuszczać.

I doprawiać.

Ewa

34. Data: 2017-10-09 21:33:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Pietruszka to nie to samo co pietrucha

Mistrzu!
--
XL

35. Data: 2017-10-10 15:52:47

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pietruszka to nie to samo co pietrucha,...

A czym się rużni?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

36. Data: 2017-10-10 16:08:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> A czym się rużni?

Pisownią.

--
XL

37. Data: 2017-10-10 21:51:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.10.2017 o 15:52, Stokrotka pisze:

> A czym się rużni?

Nie spotkałam jeszcze, żeby ktoś na natkę mówił pietrucha.

Ewa

38. Data: 2017-10-10 22:22:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nie spotkałam jeszcze, żeby ktoś na natkę mówił pietrucha.

No, nie na każdą natkę - na natkę marchewki nikt tak nie mówi. He he.

--
XL

Takie tam o glutenie
Pizza wegetariańska.