Masło - ile cię cenić trzeba?

1. Data: 2017-09-19 20:03:40

Temat: Masło - ile cię cenić trzeba?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cena masła w ciągu ostatniego roku wzrosła o 70%. Uważam, że to zmowa
cenowa, podobnie jak to było niedawno (i to zostało dowiedzione) w
przypadku cukru.

Co prawda w takich np. Chinach kostka 200 g masła kosztuje (w przeliczeniu)
średnio 19 zł, ale to srednia - mam informacje z pierwszej ręki, tj. od
mojej rodziny, że np. w rejonie Kunming (stolica prowincji Junnan) 200 g
masła kosztuje (też w przeliczeniu) tyle, co u nas dobry obiad w
restauracji!

Czy i w Polsce ceny masła osiagną ten poziom?
Jesteście w stanie obyć się bez masła w kuchni?

--
XL

2. Data: 2017-09-20 18:04:54

Temat: Re: Masło - ile cię cenić trzeba?
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.09.2017 um 20:03 schrieb XL:
> [...]
> restauracji!
>
> Czy i w Polsce ceny masła osiagną ten poziom?
> Jesteście w stanie obyć się bez masła w kuchni?

Ceny masła wzrosły strasznie na całym świecie. Podobno z powodu
nieurodzaju w Nowej Zelandii ;-).
W Niemczech masło kosztuje teraz ok 2EUR za kostkę (250g), ostatnio była
promocja po 1.50EUR, to się rzucili jakby darmo było.

Osobiście obywam się bez masła, i tak mało go używałem. Ale czasem chcę
sobie zjeść kanapkę z masłem, to niestety kupuję.
W Tallinie masło było po 4EUR za 200g.

Waldek

3. Data: 2017-09-20 19:04:43

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-19 o 20:03, XL pisze:
> [...]
> restauracji!
>
> Czy i w Polsce ceny masła osiagną ten poziom?
> Jesteście w stanie obyć się bez masła w kuchni?

Niestety, nie tylko masło podrożało. Zaszło tygodniowy rajd po sklepach
wykazał że przez kilka ostatnich miesięcy zdrożało m.in. paliwo, węgiel,
a niektóre rodzaje żywności bardzo mocno zdrożały. Np Kiełbasa Polska
pieczona - z 17 na 23zł, generalnie żółty ser, niektóre gatunki nawet o
50%. I chyba tylko ze względu na afery w Europie potaniały jaja i
kurczaki. Jakie przyczyny tych podwyżek?,  ja przyczyny upatruję w
beztroskim rozdawnictwie rządu.

4. Data: 2017-09-20 21:13:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> 50%. I chyba tylko ze względu na afery w Europie potaniały jaja i
> kurczaki. Jakie przyczyny tych podwyżek?,  ja przyczyny upatruję w

Rząd handluje serem i kiełbasą?
LOL

--
XL

5. Data: 2017-09-20 21:27:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:
> Jakie przyczyny tych podwyżek?,  ja przyczyny upatruję w
> beztroskim rozdawnictwie rządu.

Coś ewidentnie potaniało za POprzedniego rządu? - rozdawnictwa też nie
pamiętam, beztroskiego ani żadnego innego.

--
XL

6. Data: 2017-09-20 22:08:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.09.2017 o 18:04, Waldemar pisze:

> Ceny masła wzrosły strasznie na całym świecie. Podobno z powodu
> nieurodzaju w Nowej Zelandii ;-).

Podobno jesteśmy na tzw. górce maślanej. Do grudnia masło ma stanieć.
Ciekawe, czy się ziści. ;)

> Osobiście obywam się bez masła, i tak mało go używałem. Ale czasem
> chcę sobie zjeść kanapkę z masłem, to niestety kupuję.

A u mnie przewrotnie - coś ostatnio bardziej zaczęło smakować i więcej
zużywam. Czyli kostkę na tydzień. ;)

Ewa

7. Data: 2017-09-20 22:10:56

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-20 o 21:27, XL pisze:

> Coś ewidentnie potaniało za POprzedniego rządu? - rozdawnictwa też nie
> pamiętam, beztroskiego ani żadnego innego.

Euro było tańsze.

8. Data: 2017-09-20 22:38:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cef <c...@i...pl> wrote:

> Euro było tańsze.

Rozdawali???

--
XL

9. Data: 2017-09-20 22:48:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Podobno jesteśmy na tzw. górce maślanej. Do grudnia masło ma stanieć.
> Ciekawe, czy się ziści. ;)

Przed świętami? Raczej jeszcze zdrożeje. Tyle że ta zmowa może spowodować,
że granica cenowej tolerancji zostanie przekroczona - jak przy cukrze. I
podobnie jak wtedy ludzie dojdą do wniosku, że po prostu dotychczas za dużo
tego masła spożywali. Cukier teraz w sklepach leży i się z boku na bok
przewraca. No ale cukier się nie psuje, nie jełczeje jak masło.

> A u mnie przewrotnie - coś ostatnio bardziej zaczęło smakować i więcej
> zużywam. Czyli kostkę na tydzień. ;)

U nas przy dwóch osobach w domu - do kanapek - 1 kostka 200 g na 5 dni.
Plus półkilogramowy kubełek klarowanego na miesiąc - do celów kulinarnych,
wyłączywszy ciasta, bo do ciast to dodatkowa ilość.

--
XL

10. Data: 2017-09-21 01:14:51

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-20 o 22:08, FEniks pisze:

> Podobno jesteśmy na tzw. górce maślanej. Do grudnia masło ma stanieć.
> Ciekawe, czy się ziści. ;)

> A u mnie przewrotnie - coś ostatnio bardziej zaczęło smakować i więcej
> zużywam. Czyli kostkę na tydzień. ;)

To malo jesz tego masla. Ja mam kostkę na mniej więcej 3 dni
Napiszę coś w "sekrecie": w sklepie spożywczym i marketach masło łaciate
jest po 7,90, a po drugiej stronie, na stacji ORLEN po 4,90 zł. Aż byłam
zdziwiona i tu teraz kupuję. Świeżutkie.

--
animka

Mięso puchnie
sliwki - biały osad