Re: Masło - ile cię cenić trzeba?

Subject: Re: Masło - ile cię cenić trzeba?
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Wed, 20 Sep 2017 19:04:43 +0200

W dniu 2017-09-19 o 20:03, XL pisze:
> Cena masła w ciągu ostatniego roku wzrosła o 70%. Uważam, że to zmowa
> cenowa, podobnie jak to było niedawno (i to zostało dowiedzione) w
> przypadku cukru.
>
> Co prawda w takich np. Chinach kostka 200 g masła kosztuje (w przeliczeniu)
> średnio 19 zł, ale to srednia - mam informacje z pierwszej ręki, tj. od
> mojej rodziny, że np. w rejonie Kunming (stolica prowincji Junnan) 200 g
> masła kosztuje (też w przeliczeniu) tyle, co u nas dobry obiad w
> restauracji!
>
> Czy i w Polsce ceny masła osiagną ten poziom?
> [...]

Niestety, nie tylko masło podrożało. Zaszło tygodniowy rajd po sklepach
wykazał że przez kilka ostatnich miesięcy zdrożało m.in. paliwo, węgiel,
a niektóre rodzaje żywności bardzo mocno zdrożały. Np Kiełbasa Polska
pieczona - z 17 na 23zł, generalnie żółty ser, niektóre gatunki nawet o
50%. I chyba tylko ze względu na afery w Europie potaniały jaja i
kurczaki. Jakie przyczyny tych podwyżek?,  ja przyczyny upatruję w
beztroskim rozdawnictwie rządu.