Przepraszam Ewę FEniks!

1. Data: 2017-09-15 19:58:25

Temat: Przepraszam Ewę FEniks!
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Przepraszam Ewę FEniks, że jej zwyczajnie nie doceniłem.

Nie dotarłem wprawdzie do konkretnej wypowiedzi, którą sygnalizowała, ale
to najmniej istotne. Nikt rozsądny nie kłamie tylko po to, żeby się
pogrążyć.

Nie doceniłem tego, że można od co najmniej roku mieć wiedzę na temat
szkodliwości przepisu na piernik długodojrzewający, a jednak bezkrytycznie
propagować potencjalnie szkodliwy przepis i jeszcze modyfikować go w coraz
bardziej niebezpieczny sposób (dodatek śmietany).

Białko z cukrem to doskonała pożywka dla mikroorganizmów (możecie
sprawdzić w sieci).

Przechowywanie takiej pożywki w lodówce NIE zabezpiecza na przykład przed
pleśnią, a jedynie spowalnia jej rozwój. Wyroby zbożowe są _zawsze_
podejrzane o skażenie pleśniami...
Gdyby lodówka była panaceum, nie mielibyśmy zamrażarek, zresztą zamrażanie
też nie chroni na wieczność przed wszystkim...

Pieczenie w 180 st. C rzeczywiście zabije wszelkie mikroorganizmy, ale nie
pozbędziemy się w ten sposób mikotoksyn!

http://www.e-biotechnologia.pl/Artykuly/Mikotoksyny/

"Samo usunięcie grzybni nie eliminuje mikotoksyn, które pozostają
niewrażliwe na wiele procesów technologicznych, takich jak gotowanie,
smażenie, pieczenie, destylacja, fermentacja."

Mikotoksyny i ich wpływ na zdrowie:

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/urazy-wypadki/
mikotoksykoza-objawy-i-leczenie-zatrucia-toksynami-p
lesni_41158.html

Dlatego przepraszam, jesteś lepsza od swojej reputacji, Ewa!

--
Trefniś

2. Data: 2017-09-15 21:45:51

Temat: Re: Przepraszam Ewę FEniks!
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 15 września 2017 19:58:32 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]
> Gdyby lodówka była panaceum, nie mielibyśmy zamrażarek, zresztą zamrażanie
> też nie chroni na wieczność przed wszystkim...

Ooooooo, to co dopiero ten PRAWDZIWY piernik toruński - sprawdzony przez wieki sposób
na WIELOLETNIE przechowywanie hurtowych ilości brudnych przypraw w miodzie, przedmiot
handlu zagranicznego nawet - musiał być piorunującą trucizną!!!! Mało ,że zawierał
białko (resztki białkowe w miodzie), to jeszcze ten cukier! No marli od niego ludzie
jak muchy!
LOL

3. Data: 2017-09-15 22:24:34

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 21:45 <i...@g...pl> pisze:

> [...]
> piorunującą trucizną!!!! Mało ,że zawierał białko (resztki białkowe w
> miodzie), to jeszcze ten cukier! No marli od niego ludzie jak muchy!

Nie kpij Ikselka.
Miód sam w sobie jest produktem, który w stanie zdatnym do użytku był
znajdowany w piramidach egipsklch:

http://freeisoft.pl/2010/12/miod-i-jego-cudowne-walo
ry-zdrowotne/

Tu informacje, jak przechowywać miód, żeby się nie zepsuł (bo jednak
potrafi):

Dodajemy do tego różne przyprawy korzenne, które także mają właściwości
konserwujące:

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywien
ia/przyprawy-korzenne-anyz-gozdziki-wanilia-szafran-
kardamon-kurkuma-galk_35674.html

Przypominam w skrócie przepis, który tutaj wskazuję jako w miarę
bezpieczny, czyli Biełozierskiej, a także jego współczesną formę
(zweryfikowaną pod wypieki nadzorowane laboratoryjnie, także przez
Sanepid).

http://www.mamz.pl/almanach/skrypty/1.techciastkarsk
a/8.htm

Jajka (a tym bardziej śmietana!), jako pożywka dla drobnoustrojów, w
przepisie w ogóle nie występuje!
Ani współcześnie, ani u Biełozierskiej.

Przypominam - mimo, że w połowie XIX wieku Biełozierska mogła w ogóle nie
mieć świadomości niebezpieczeństw, to jednak piekła jak współcześni nam
piekarze.
Obecnie jest lepiej - ciasto w trakcie leżakowania można poddawać analizie
biochemicznej i mieć _pewność_ jego wartości.
Biełozierska tylko minimalizowała niebezpieczeństwa.

Ikselka, poczytaj też, co podlinkowałem, zanim znów zaczniesz filozofować.
Mikotoksyny zabić potrafią, ale niebezpieczne są spożywane często i w
dużych ilościach. Jeśli mamy świadomość, minmalizujmy. Nie wiesz, jak i
komu szkodziły pierniki w przeszłości. Ja natomiast wiem, że literatura
nie obfituje w jakieś olbrzynie ilości przepisów. Pierniki głównie
pieczono do użytku natychmiast.

Według mojej wiedzy przepis z jajkami pojawił się dopiero u Disslowej -
ciasto dojrzewa zaledwie tydzień, po upieczeniu dwa tygodnie.

Nie chcę prowadzić tej dyskusji, bo niektórzy wolą się utopić niż
przyznać, że nie potrafią pływać... U facetów to testosteron, ale u
dziewczyn?

--
Trefniś

4. Data: 2017-09-15 22:25:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.09.2017 o 19:58, Trefniś pisze:
> Cześć!
>
> Przepraszam Ewę FEniks, że jej zwyczajnie nie doceniłem.
>
> Nie dotarłem wprawdzie do konkretnej wypowiedzi, którą sygnalizowała

Nie dość, że sklerotyk, to jeszcze ślepy. :)

> i jeszcze modyfikować go w coraz bardziej niebezpieczny sposób
> (dodatek śmietany).

W dodatku nie rozumiejący, co się do niego pisze.

> [...]
>
> Mikotoksyny i ich wpływ na zdrowie:
>
> http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/urazy-wypadki/
mikotoksykoza-objawy-i-leczenie-zatrucia-toksynami-p

Wobec zagrożeń, o których mowa w tych linkach, mój piernik to ewidentnie
mały pikuś - chyba na to chciałeś zwrócić uwagę? - bo do jego
ewentualnego skażenia dojść może znacznie wcześniej, już na etapie
uprawy i przechowywania zboża, z którego będzie mąka na ten biedny piernik.

> Dlatego przepraszam, jesteś lepsza od swojej reputacji, Ewa!

Myślałam, że tu tylko jedna osoba tak czule potrafi przepraszać...

Ewa

5. Data: 2017-09-15 22:34:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 22:25 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Myślałam, że tu tylko jedna osoba tak czule potrafi przepraszać...

Twoja reputacja już nie ucierpi, niezależnie od wszystkiego.
I tak poczyniłaś olbrzymie postępy od dyskusji nt. dzieł Dodka Hitlera.

Ale dziecku swojego piernika nie dawaj - kup
http://www.kopernik.com.pl/

EOD

--
Trefniś

6. Data: 2017-09-15 22:41:34

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.09.2017 o 22:34, Trefniś pisze:

> Twoja reputacja już nie ucierpi

No przecież, że nie moja tu cierpi.

Ewa

7. Data: 2017-09-15 22:57:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-15 o 22:34, Trefniś pisze:
> http://www.kopernik.com.pl/

Zaglądałeś na tę stronę? Co widzisz?

--
animka

8. Data: 2017-09-16 08:46:17

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 22:57 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Zaglądałeś na tę stronę? Co widzisz?

:)
Jesteś niecierpliwa.
Widzę wszystko, co twórcy strony chcieli pokazać.
Cóż, ładowanie trochę trwa...

--
Trefniś

9. Data: 2017-09-19 00:59:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> Cześć!
>
> Przepraszam Ewę FEniks, że jej zwyczajnie nie doceniłem. (...)

No też sobie wynajdujesz problemy :-)
--
XL

10. Data: 2017-09-19 05:06:27