sliwki - biały osad

1. Data: 2017-09-17 17:31:54

Temat: sliwki - biały osad
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Sparzyłam węgierki wrzątkiem (chwilę stały we wrzatku),
po wyschnięciu prawie całe były w białym osadzie - jakby spryskane wapnem:

- czy to naturalne zjawisko?

2. Data: 2017-09-17 17:58:29

Temat: Re: sliwki - biały osad
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 17:31 yapann <y...@o...pl> pisze:

> [...]
>
> Sparzyłam węgierki wrzątkiem (chwilę stały we wrzatku),
> po wyschnięciu prawie całe były w białym osadzie - jakby spryskane

W przypadku węgierek (damascenek) to naturalny nalot wosku.
Myślę, że inne gatunki również mogą mieć ten nalot, choć słabiej
zaznaczony.

http://www.mojegotowanie.pl/smak-i-styl/wegierki-dam
ascenkami-zwane
http://www.polskieradio.pl/9/3852/Artykul/1236619,Ja
k-zrobic-powidla-ze-sliwek

Ale to może być też torbiel śliwy, ta wygląda zupełnie inaczej i
rozpoznasz bez wątpliwości:
http://www.fresh-market.pl/owoce_i_warzywa/owoce/sli
wki/jakie_choroby_atakuja_sliwy,p36683309

Zazdroszczę śliwkowych przetworów...

--
Trefniś

3. Data: 2017-09-17 18:11:19

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

torbiel na każdej śliwce po oblaniu normalnie wyglądających owoców wrzątkiem
? bez sensu ...
Osad jest wyłącznie czymś na owocu. Schodzi przy potarciu i na palcu jest
jak kreda, czuć mikrogrudki.
To wosk się rozumiem jakoś we wrzątku wytrąca.

4. Data: 2017-09-17 18:15:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 18:11 yapann <y...@o...pl> pisze:

> torbiel na każdej śliwce po oblaniu normalnie wyglądających owoców
> wrzątkiem ? bez sensu ...

Pytałaś, odpowiedziałem.
Dlatego pisałem wyraźnie - rozpoznasz bez wątpliwości.

Nie ma za co...

--
Trefniś

5. Data: 2017-09-17 22:29:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-17 o 18:11, yapann pisze:
> [...]
> jest jak kreda, czuć mikrogrudki.
> To wosk się rozumiem jakoś we wrzątku wytrąca.

Może to coś w wodzie jest.
Ja tam myję ręcznie pod kranem z zimną wodą. Skóry nie jadam (nawet z
papryki).

--
animka

6. Data: 2017-09-18 00:36:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Może to coś w wodzie jest.
:-))

> Ja tam myję ręcznie pod kranem z zimną wodą.

I co niby ta zimna woda zmyje?

--
XL

7. Data: 2017-09-18 07:56:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 00:36 XL <i...@g...pl> pisze:

> :-))

> I co niby ta zimna woda zmyje?

Ręce opłucze.

--
Trefniś

8. Data: 2017-09-18 12:42:37

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 07:56, Trefniś pisze:

> Ręce opłucze.

Czyli jak kupię sobie pół kilo śliwek to powinnam wymoczyć je przez pół
godziny we wrzącej wodzie, tak?

--
animka

9. Data: 2017-09-18 13:26:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pyta:

> Czyli jak kupię sobie pół kilo śliwek to powinnam wymoczyć je przez
> pół godziny we wrzącej wodzie, tak?

Jeśli ma być z nich kompot, to tak (dobrze jest też dodać goździków).

--
Jarek

10. Data: 2017-09-18 13:59:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Ręce opłucze.

https://etermed.pl/jak-myc-warzywa-i-owoce-aby-pozby
c-sie-niechcianych-bakterii-chemikalii-i-pasozytow/

Ja myję po prostu w słabym roztworze płynu do mycia naczyń i po umyciu
płuczę kilkakrotnie najpierw w ciepłej, potem w zimnej wodzie, przy czym
ostatnie płukanie jest kilkuminutowym moczeniem w zimnej - dla szczegolnie
dokladnego wyeliminowania ew. resztek detergentu.

--
XL

Przepraszam Ewę FEniks!
Gotowanie - wiedza czy sztuka ?