sliwki - biały osad

11. Data: 2017-09-18 16:02:41

Temat: Re: sliwki - biały osad
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Animka pyta:

> Jeśli ma być z nich kompot, to tak (dobrze jest też dodać goździków).

:-)
Kompot to się gotuje, a ja tak tylko do zjedzenia na surowo (bez pestki
i skóry :-) )

--
animka

12. Data: 2017-09-18 16:15:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:42 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Czyli jak kupię sobie pół kilo śliwek to powinnam wymoczyć je przez pół
> godziny we wrzącej wodzie, tak?

:)
Niektórzy nie myją w ogóle. Ja zwyczajnie nie potrafiłbym sobie odmówić
paru śliwek prosto z drzewa (w ogrodzie, bo w wielkopowierzchniowym sadzie
to już nie bardzo).

Ale jakakolwiek technika jest lepsza niż żadna. Nawet ta zimna woda.

--
Trefniś

13. Data: 2017-09-18 17:23:26

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 16:15, Trefniś pisze:

> :)
> Niektórzy nie myją w ogóle.
Tak jak moja siostra starsza ode mnie o 14 lat. Na dodatek trzeba ją
namawiać do umycia rąk jak do mnie przyjdzie.
Zgrywa wielką paniusię, a ja w duchu mam swoje zdanie o niej i jej
jedzenia bym nie zjadła.
> Ja zwyczajnie nie potrafiłbym sobie odmówić paru śliwek prosto z
> drzewa (w ogrodzie, bo w wielkopowierzchniowym sadzie to już nie bardzo).
Tak jak ja wisienek z drzewka w mamusi ogródku.
Winogrona i czarne porzeczki to już myłam, ale nie wyparzałam.

> Ale jakakolwiek technika jest lepsza niż żadna. Nawet ta zimna woda.
Ja w domu płuczę jeszcze przegotowaną wodą. Mnie wystarcza. I tak jem
tylko środek.

--
animka

14. Data: 2017-09-18 17:54:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> :)
> Niektórzy nie myją w ogóle. Ja zwyczajnie nie potrafiłbym sobie odmówić
> paru śliwek prosto z drzewa (w ogrodzie,

No, wiesz, jak masz ten ogród blisko czyjegoś szamba czy wygódki lub
gnojownika, to i tu radzę prać owoce. Muchy to sprawne wektory zakażeń
bakteryjnych...

> bo w wielkopowierzchniowym sadzie
> to już nie bardzo).
>
> Ale jakakolwiek technika jest lepsza niż żadna. Nawet ta zimna woda.

Zimną wodą to można tylko rozmazać brud.

--
XL

15. Data: 2017-09-18 18:06:01

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 17:54 XL <i...@g...pl> pisze:

(...)

> Zimną wodą to można tylko rozmazać brud.

Nudziara...
Rozmazany brud jest zdrowszy od nierozmazanego.
Rzekłem!

--
Trefniś

16. Data: 2017-09-18 18:57:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> W dniu .09.2017 o 17:54 XL <i...@g...pl> pisze:
>

> (...)

> Nudziara...
> Rozmazany brud jest zdrowszy od nierozmazanego.
> Rzekłem!

Nierozmazany można wykruszyć :->

--
XL

17. Data: 2017-09-18 19:42:14

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 18:06, Trefniś pisze:
> W dniu .09.2017 o 17:54 XL <i...@g...pl> pisze:
>

> (...)

> Nudziara...
> Rozmazany brud jest zdrowszy od nierozmazanego.
> Rzekłem!

To może te owoce należy prać w zmywarce?

--
animka

18. Data: 2017-09-18 19:51:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 18:57 XL <i...@g...pl> pisze:

> Nierozmazany można wykruszyć :->

Do pewnego stopnia tak...
Ale i tak woda spłucze taki brud zdatny do wykruszenia. Taki brud jest
widoczny, płuczący nawet ręką pomoże.

Nawet, jeśliby spłukanie wodą nie pomogło absolutnie nic (oczywiście
bzdura, choć tak twierdzisz), to już sama świadomość konieczności mycia
owoców jest lepsza, niż jej brak.

--
Trefniś

19. Data: 2017-09-18 21:25:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> Nawet, jeśliby spłukanie wodą nie pomogło absolutnie nic (oczywiście
> bzdura, choć tak twierdzisz), to już sama świadomość konieczności mycia

Mycie to jednak zupełnie inna czynność, niż polewanie zimną wodą...

--
XL

20. Data: 2017-09-18 21:30:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 21:25 XL <i...@g...pl> pisze:

> Mycie to jednak zupełnie inna czynność, niż polewanie zimną wodą...

Ikselka, zaczynasz trollowanie...
Animka pisała wyraźnie: "Ja tam myję ręcznie pod kranem z zimną wodą."
To nie jest polewanie, co usiłujesz jej przypisać!

W ten sposób zakończyłem dyskusję.

--
Trefniś

Przepraszam Ewę FEniks!