sliwki - biały osad

21. Data: 2017-09-18 21:35:47

Temat: Re: sliwki - biały osad
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Ikselka, zaczynasz trollowanie...
> Animka pisała wyraźnie: "Ja tam myję ręcznie pod kranem z zimną wodą."
> To nie jest polewanie, co usiłujesz jej przypisać!

Hmmmm... Gdyby napisała NAD KRANEM, to by nie było polewanie... Trudno coś
polewać wodą z kranu od dołu. :-))

> W ten sposób zakończyłem dyskusję.

Zdaje Ci się. Dyskusja dopiero nabiera rozpędu ?
--
XL

22. Data: 2017-09-18 22:33:32

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-18 o 19:51, Trefniś pisze:

> [...]
>
> Nawet, jeśliby spłukanie wodą nie pomogło absolutnie nic (oczywiście
> bzdura, choć tak twierdzisz), to już sama świadomość konieczności

Ja myłam śliwka po śliwcw pod bieżącą wodą zimną. Polałam potem
przegotowaną.
Jajka też zawsze najpierw myję, suszę/wycieram i wkładam do lodówki.

--
animka

23. Data: 2017-09-19 09:18:30

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> https://etermed.pl/jak-myc-warzywa-i-owoce-aby-pozby
c-sie-niechcianych-
bakterii-chemikalii-i-pasozytow/

> Ja myję po prostu w słabym roztworze płynu do mycia naczyń i po umyciu
> płuczę kilkakrotnie najpierw w ciepłej, potem w zimnej wodzie, przy czym
> ostatnie płukanie jest kilkuminutowym moczeniem w zimnej - dla szczegolnie
> dokladnego wyeliminowania ew. resztek detergentu.

Jak wyglądają maliny po takim zabiegu?

J.

www.kontestacja.com

24. Data: 2017-09-19 09:38:04

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam myję ręcznie pod kranem z zimną wodą. Skóry nie jadam (nawet z

od dawna wrzątek jest u mnie pierwszym 'strażnikiem' zdatności sanitarnej
produktów - zarówno tcyh z rynków jak i z przemysłowych molochów. Dziś
uzdatnianie, polepszanie i poładnianie żywności stoi na tak perfidnym
poziomie, że to i tak pewnie za mało.

25. Data: 2017-09-19 09:44:56

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nigdy nie myję niczego co idzie do lodówki (na dłużej niż do 1 dnia)
woda zawsze pracuje mikrobiologicznie.

26. Data: 2017-09-19 09:51:14

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostatnie płukanie jest kilkuminutowym moczeniem w zimnej - dla szczegolnie
> dokladnego wyeliminowania ew. resztek detergentu.

środki powierzchniowo czynne - warstwa na powierzchni powoduje, że każde
płukanie pozostawia trochę tych związków.
(Może ktoś sobie dla siebie ocenić że taką ilość akceptuje w swoim
pożywieniu i przeowdzie poklarmowym - ja zdecydowanie nie podaję się takiemu
esperymentowi). Wolę już użyć czystej (nowej i wypłukanej - nigdy nie
używanej do naczyń/tłuszczu itp) gąbki do naczyń - do wyszorowania
owocu/warzywa wodą - szczególnie dla tych z porowatą powierzchnią. I to
tylko bezpośrednio przed użyciem produktu.

27. Data: 2017-09-19 11:02:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys pisze:

> Jak wyglądają maliny po takim zabiegu?

Szopy znane są szczególnie ze swoich piorących umiejętności -- bardzo
intensywnie myją jedzenie w wodzie, zachowanie takie zaobserwowano
w ogrodach zoologicznych. Jest to sposób na rozładowanie stresu
związanego z życiem -- szopy bowiem mają niesamowicie rozwinięty zmysł
dotyku, dzięki łapkom widzą więcej niż za pomocą oczu. Tak więc wszytko,
co związane z dotykiem, działa na nie kojąco (szop potrafi w ciemnościach
za pomocą łapek odróżnić dojrzałą malinę od niedojrzałej).

-- czytała Krystyna Czubówna
--
Jarek

28. Data: 2017-09-19 11:21:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2017 o 09:18, krys pisze:

c-sie-niechcianych-
> bakterii-chemikalii-i-pasozytow/
> Jak wyglądają maliny po takim zabiegu?

Od razu masz konfiturę.

Ewa

29. Data: 2017-09-19 11:24:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Od razu masz konfiturę.

Albo delikatny piankowy mus.

--
Jarek

30. Data: 2017-09-19 12:01:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...priv.pl> wrote:

c-sie-niechcianych-
> bakterii-chemikalii-i-pasozytow/

> Jak wyglądają maliny po takim zabiegu?

Nie wiem - musisz wypróbować. 3-|Generalnie nie kupuję owoców tzw. miękkich
- truskawek i malin. Mam swoje, a poza sezonem nie jadam właśnie z powodu
trudności z myciem. Poza sezonem jest tyle innych owoców do wyboru w
sklepie, które mozna myć bez obawy - np. te obecnie twarde jak kamienie
winogrona świetnie się piorą, nawet przez wygniatanie :-|

--
XL

Przepraszam Ewę FEniks!
Gotowanie - wiedza czy sztuka ?