Oszustwa hipermarketów.

1. Data: 2017-09-22 18:45:36

Temat: Oszustwa hipermarketów.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://m.youtube.com/watch?v=rDX0YAXw8xk

https://m.youtube.com/watch?v=MklvY8SkEe8

Itp.

--
XL

2. Data: 2017-09-23 10:39:43

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.09.2017 o 18:45, XL pisze:
> https://m.youtube.com/watch?v=rDX0YAXw8xk
>
> https://m.youtube.com/watch?v=MklvY8SkEe8

Pewnie oszukują, ale akurat nie w tych wypadkach.
Nie podniecaj się tak, bo np. nakładka na wadze nie wnosi błędu do
pomiarów. Wyraźnie widać, że waga z nakładką pokazuje 000.
Za to ten cwaniaczek z filmu po zdjęciu nakładki nie wyzerował wagi i
stąd taki odczyt.
A woskowanie jabłek jest stosowane od o ho ho... albo i dłużej.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

3. Data: 2017-09-23 12:28:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 10:39 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> Pewnie oszukują, ale akurat nie w tych wypadkach.
> Nie podniecaj się tak, bo np. nakładka na wadze nie wnosi błędu do
> pomiarów. Wyraźnie widać, że waga z nakładką pokazuje 000.

Koleś po usunięciu nakładki nie pokazał, co miał na wyświetlaczu.
Sam się dziwię, że Ikselka, umysł tyleż genialny co ścisły, daje się tak
prymitywnie manipulować.

> Za to ten cwaniaczek z filmu po zdjęciu nakładki nie wyzerował wagi i
> stąd taki odczyt.
> A woskowanie jabłek jest stosowane od o ho ho... albo i dłużej.

Szkoda, że nalot na węgierkach nie uznała za oszustwo hipermarketów :)

--
Trefniś

4. Data: 2017-09-23 17:49:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Koleś po usunięciu nakładki nie pokazał, co miał na wyświetlaczu.
> Sam się dziwię, że Ikselka, umysł tyleż genialny co ścisły, daje się tak
> prymitywnie manipulować.

A sprawdzę przy najbliższej okazji jak to jest.

Tylko że "ho ho" temu to naprawdę był wosk, a i bez dodatku trucizn. A
teraz bywa to olej mineralny lub inne paskudy, a obowiazku informacyjnego
nie ma.

> Szkoda, że nalot na węgierkach nie uznała za oszustwo hipermarketów :)

Na węgierkach jest to roslinna naturalna wydzielina w ilości mini (nożem
zeskrobywać w każdym razie nie muszę) - i bez domieszki substancji
barwiących i przeciwpleśniowych.

To życzę smacznego jabłka ze skórką - chrup chrup, na zdrowie. Możesz też
zagryźć jakimś smacznym zapachowym kolorowym podgrzewaczem.
http://zdrowesoki.com.pl/aktualnosci/37-woskowanie-j
ablek
--
XL

5. Data: 2017-09-23 18:44:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 17:49 XL <i...@g...pl> pisze:

> A sprawdzę przy najbliższej okazji jak to jest.

Pomińmy lekko złośliwy mój komentarz :)

Ludzie przyzwyczaili się do automatycznego tarowania wag, ale to nie
dotyczy wag w hipermarketach.
Po zdjęciu tej nakładki waga sama się nie starowała, stąd owoc ważył
rzekomo mniej (o wagę nakładki właśnie).

Hipermarkety mają taką masę możliwości oszustw, do tego zgodnych z prawem,
że oszukiwanie na wadze, jako trudne do przeprowadzenia, jest mało
prawdopodobne.

Uprzedzam, ochrona sklepu może być lekko zainteresowana manipulacjami przy
wadze.

> [...]
>
> Na węgierkach jest to roslinna naturalna wydzielina w ilości mini (nożem
> zeskrobywać w każdym razie nie muszę) - i bez domieszki substancji

Oczywiście, traktowałem to jako żart.

> To życzę smacznego jabłka ze skórką - chrup chrup, na zdrowie. Możesz też
> zagryźć jakimś smacznym zapachowym kolorowym podgrzewaczem.
> [...]

Spokojnie, woskowanie owoców to wiedza powszechna, nie musisz udawać
lepiej poinformowanej.

--
Trefniś

6. Data: 2017-09-23 19:59:40

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-23 o 18:44, Trefniś pisze:
> [...]
> mało prawdopodobne.
>
> Uprzedzam, ochrona sklepu może być lekko zainteresowana manipulacjami
Ochrona sklepu to jedna klika/paczka załogi.
Ochroniarz bardziej zainteresuje sie spirytusem niż wagą ;-)
Szukałam w Simply małej buteleczki spiryrusu Polmosu. Tak sobie
przeglądałam te buteleczki. Był jak wszędzie tylko spirytus zbożowy.
Przyleciał za mną ochroniarz spod komputera (synek kasjerki) i zaczął
przekładać, ukladać te buteleczki. Zamieniłam z nim pare słów chociaż
powinnam mu powiedzieć: niech się pan nie obawia, nie wypiję panu tego
spirytusu. Chciało mi się śmiać, ale jakoś cudem się powstrzymałam. Tego
spirytusu nie kupiłam, bo takim samym zmatowilam klape górną kompaktu w
miniwieży. Prawdziwy spirytus by czegoś takiego nie zrobił. Gdybym
wcześniej wiedziała co się stanie to nie przecierałabym spirytusem, tym
oszukanym.

--
animka

7. Data: 2017-09-23 20:09:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> Oczywiście, traktowałem to jako żart.

ablek

> Spokojnie, woskowanie owoców to wiedza powszechna, nie musisz udawać

Najwyraźniej jednak jestem lepiej - wiem np., że to NIE JEST WOSK.

--
XL

8. Data: 2017-09-23 20:22:59

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 20:09 XL <i...@g...pl> pisze:

> Najwyraźniej jednak jestem lepiej - wiem np., że to NIE JEST WOSK.

Nie krzycz, nie grasz w serialu "Oszukane" (przez hipermarkety).

--
Trefniś

9. Data: 2017-09-23 21:09:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Nie krzycz, nie grasz w serialu "Oszukane" (przez hipermarkety).

Czasem trzeba krzyczeć - żeby być zrozumianym.
Nie każdy wosk jest pszczeli - istnieją woski mineralne oraz gęste oleje
mineralne, którymi powleka się jabłka. Nazwa "wosk" na tych jabłkach
kojarzona jest jednak z nieszkodliwym woskiem pszczelim - więc budzi
zaufanie, dlatego jest oszustwem.

--
XL

10. Data: 2017-09-23 21:57:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 21:09 XL <i...@g...pl> pisze:

> Czasem trzeba krzyczeć - żeby być zrozumianym.

Pozornie. Krzyk jest oznaką braku pewności siebie.
Odbierasz w ten sposób siłę swojemu przekazowi.

> [...]
> mineralne, którymi powleka się jabłka. Nazwa "wosk" na tych jabłkach
> kojarzona jest jednak z nieszkodliwym woskiem pszczelim - więc budzi

Oczywiście Ikselka doskonale wie, co się komu z czym kojarzy :)
Ikselka wie wszystko!

Ale chyba _tylko_ Ikselka wierzy, że wszyscy są niedoinformowani.
Ale ja Ikselkę doinformuję:

http://agrosimex.pl/oferta/pozostale/wosk-do-nablysz
czania-jablek-decco/

Wosk naturalny, pozyskiwany z liści palmy Copernicia cerifera, E903.
Dystrybutorem jest polska firma, ma wielu odbiorców w Polsce (także
spożywka, farmaceutyka, kosmetyki!).

E903 jest uważany za całkowicie nieszkodliwy:

https://kuchnia.wp.pl/wosk-carnauba-e903-60549074555
83361a
http://ekoexpo.pl/pl/66

Stosuje się nawet do utwardzania samego wosku pszczelego!

Nie martw się Ikselka, niewiedza jest początkiem drogi mądrości!

--
Trefniś

Młody piernik
Masło - ile cię cenić trzeba?