Orkan.

1. Data: 2017-10-05 22:50:08

Temat: Orkan.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieźle wieje. Drzewa się kładą. Światło jeszcze mam. Nałapałam wody do
naczyń, bo pewnie wodociąg ,,padnie", gdyby brakło prądu.
Jak u Was?

--
XL

2. Data: 2017-10-06 16:44:54

Temat: Re: Orkan.
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nieźle wieje. Drzewa się kładą. Światło jeszcze mam. Nałapałam wody do
> naczyń, bo pewnie wodociąg ,,padnie", gdyby brakło prądu.
> Jak u Was?

Dziś rano wiatr był taki, że pomyslałam sobie, że jestem w oku cyklonu.
Ale dotąd nie wiało , i słońce wyszło.
Tylko w nocy pszed deszczem i wiatrem pająk około 4-5cm (środek 1-1,5cm) nie
dał mi spać.
Musiałam ukatrupić , co skutkuje około godzinną bezsennością.
Troszkę szkoda, bo gatunek duży, ale głupi i nie złośliwy,
nie z tyh inteligentnyh skaczącyh kudłatyh besti.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-10-07 01:05:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> Troszkę szkoda, bo gatunek duży, ale głupi i nie złośliwy,
> nie z tyh inteligentnyh skaczącyh kudłatyh besti.

Iiiitam, u mnie skorki nocą właziły przez otwarte okno - raz wlazł mi taki
do pościeli i po ręce mi spacerował. Obudził mnie - w ciemności nie
widziałam, co to. A skorek jest taki zimny i śliski i trochę szczypie. O
mało nie umarłam, zanim namacałam włącznik lampy i zobaczyłam, że to tylko
biedny skorek. No niestety musiał zginąć - koty zaraz go zoczyły. Dla nich
każde uciekające małe coś to jak płachta dla byka :-\

--
XL

4. Data: 2017-10-07 15:22:45

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-05 o 22:50, XL pisze:
> Nieźle wieje. Drzewa się kładą. Światło jeszcze mam. Nałapałam wody do
> naczyń, bo pewnie wodociąg ,,padnie", gdyby brakło prądu.
> Jak u Was?

Przez kilka godzin w nocy nie było prądu, stara grusza złamana w połowie
i to wszystko. Nie było aż tak źle. Choć grusza ma już podobno 120 lat,
i do tej pory nie było wiatru czy burzy które by ja potrafiły złamać.

5. Data: 2017-10-07 16:46:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Przez kilka godzin w nocy nie było prądu, stara grusza złamana w połowie

U mnie tylko folia zerwana (ale to akurat super) i schorowana ulena
złamana, co i tak była do wycięcia.
Prądu nie było, i wody, ale tylko kilka godzin.

> i to wszystko. Nie było aż tak źle. Choć grusza ma już podobno 120 lat,
> i do tej pory nie było wiatru czy burzy które by ja potrafiły złamać.

Dla mnie utrata TAKIEJ gruszy byłaby wprost nie do powetowania :-(

--
XL

6. Data: 2017-10-08 03:18:24

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-07 o 15:22, Trybun pisze:

> Przez kilka godzin w nocy nie było prądu, stara grusza złamana w połowie
> i to wszystko. Nie było aż tak źle. Choć grusza ma już podobno 120 lat,
> i do tej pory nie było wiatru czy burzy które by ja potrafiły złamać.

Tutaj było spokojnie. Albo mocno spałam. Moze nie było tutaj tak źle, bo
drzewa nie połamane i na dodatek spałam przy otwartym oknie, bo dziwnie
gorąco mi było. Zakręciłam kaloryfery.

--
animka

7. Data: 2017-10-08 13:33:16

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-07 o 16:46, XL pisze:

> U mnie tylko folia zerwana (ale to akurat super) i schorowana ulena
> złamana, co i tak była do wycięcia.
> Prądu nie było, i wody, ale tylko kilka godzin.

Czyli w sumie nie taki groźny ten "Ksawery" jak go pisali..

> Dla mnie utrata TAKIEJ gruszy byłaby wprost nie do powetowania :-(

Coraz mniej u mnie tych starych dobrych drzew w ogrodzie, jakieś 3 lata
temu wiatr złamał Antonówkę, teraz tą gruszę. Chyć grusza może jeszcze
nie na straty. Zostało jeszcze na pniu sporo bocznych gałęzi, a więc
może jeszcze "się wyliże".;-)

8. Data: 2017-10-08 13:33:44

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-08 o 03:18, Animka pisze:

> Tutaj było spokojnie. Albo mocno spałam. Moze nie było tutaj tak źle,
> bo drzewa nie połamane i na dodatek spałam przy otwartym oknie, bo
> dziwnie gorąco mi było. Zakręciłam kaloryfery.

W mieście tak się tego nie odczuwa. Ale tak ogólnie to trochę chyba
przesadzili z tymi apokaliptycznymi prognozami odnośnie tej wichury..

9. Data: 2017-10-08 16:27:37

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przez kilka godzin w nocy nie było prądu, stara grusza złamana w połowie
> i to wszystko. Nie było aż tak źle. Choć grusza ma już podobno 120 lat,
> i do tej pory nie było wiatru czy burzy które by ja potrafiły złamać.

A przeszczepić pędów na podkładkę nie można?
pozdr
Stefan

10. Data: 2017-10-08 17:07:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Czyli w sumie nie taki groźny ten "Ksawery" jak go pisali..

Groźny. Ludzi kilkoro w Polsce zginęło, a są miejsca do tej chwili bez
prądu.

> [...]
> temu wiatr złamał Antonówkę, teraz tą gruszę. Chyć grusza może jeszcze
> nie na straty. Zostało jeszcze na pniu sporo bocznych gałęzi, a więc

Raczej nie. Zgnije. Chyba, że w suchą pogodę obetniesz równo kikut i
zabezpieczysz - choćby białą gęstą emulsją. Dosyp do niej trochę Kaptanu.

--
XL

Zupa krem z dyni
Takie tam o glutenie