Coś do chleba ze słoika.

11. Data: 2017-10-27 19:32:38

Temat: Re: Coś do chleba ze słoika.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-10-26 o 12:59, XL pisze:

> No nie wiem, czy ten sam. Zupa z zieleniatek jednak jest jedyna. Żaden inny
> grzyb tego nie da.

Zupa z gąsek?, nie miałem okazji spróbować. Jak zupa to tylko z
suszonych..  no może jeszcze  "flaki z kani".. Ale chyba to jedyny
wyjątek jeżeli bierzemy pod uwagę grzyby surowe.

> Ja się znam na grzybach, jednak z zasady nie zbieram czerwonych gołąbków i
> gąsek innych niż zielone i fioletowe. Zbieram te, nad którymi nie muszę się
> zastanawiać.
>
> PS. A już skrajności w rodzaju pomylenia sromotnika z kanią to ani rusz nie
> pojmuję - przecie to jak konia z kotem pomylić.

Ja też się znam, polega to na tym że zbieram tylko te które znam;-). Np.
nie zbieram żadnego rodzaju gołąbków, z gąsek to tylko te o których już
pisałem. W sumie znam i zbieram co najwyżej jakieś 10 gatunków.

Nie wiem, w sumie też dla mnie jest niepojęte jak można pomylić kanię z
sromotnikiem.. Jednak z tego co się słyszy to zatrucia dotyczą głównie
grzybiarzy którzy deklarują dobrą znajomość grzybów..:-\

12. Data: 2017-10-27 20:40:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> sromotnikiem.. Jednak z tego co się słyszy to zatrucia dotyczą głównie
> grzybiarzy którzy deklarują dobrą znajomość grzybów..:-\

Może niedowidzący.

--
XL

Powidła.