Głos na ropuchę

21. Data: 2006-02-28 06:43:39

Temat: Re: Głos na... stokrotk
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:1216.00000127.44033883@newsgate.onet.pl...

> Dlaczego, ano dlatego że ogrodnicy lubią też i zwierzątka, a
szczególnie te
> które robią za nich kawał dobrej roboty. :)

Święte słowa. Sikorka zjada około 50 kg gąsiennic i innych
paskudów szkodzących naszym roslinkom.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

22. Data: 2006-02-28 09:44:27

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
[...]
> Święte słowa. Sikorka zjada około 50 kg gąsiennic i innych
> paskudów szkodzących naszym roslinkom.
> :-)

A ropucha pochłania _niewiarygodne_ ilości przede wszystki ślimaków nagich.
Poza tym łatwo się oswaja :-)
spróbuj oswoić sikorkę.
;-)
pozdr. Jerzy

23. Data: 2006-03-01 01:19:05

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Święte słowa. Sikorka zjada około 50 kg gąsiennic i innych
> paskudów szkodzących naszym roslinkom.
> :-)
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba

Szkoda że nie wspominasz, że 1/3 z tego to nasiona, w okresie zimowym.
Ropucha natomiast, żeruje cały zezon od wiosny do jesieni, pożerając tylko
szkodniki. Jest jedynym zwierzęciem które zjada stonkę i przy okazji inne
chąszczowate, które pętają sie w naszych ogrodach. Jest również naszym wielkim
sprzymierzeńcem w walce z ... osami, jest odporna na ich jad, w związku z czym
likwiduje z zamiłowaniem naziemne gnazda os.

A już tak nawiasem mówiąc, to nawet serwer onetu nie wytrzymał tej agitacji na
sikorkę bo wątek gdześ wcięło.:)

Pozdrawiam, równie pogodnie,
Paweł woynowski

24. Data: 2006-03-01 01:23:08

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A już tak nawiasem mówiąc, to nawet serwer onetu nie wytrzymał tej agitacji na
> sikorkę bo wątek gdześ wcięło.:)
>
> Pozdrawiam, równie pogodnie,
> Paweł woynowski

Przepraszam, znalazłem, zapomniałem że luty już się skończył....

Pozdrawiam, nadal pogodnie,
Paweł Woynowski

25. Data: 2006-03-01 03:26:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...onet.pl wrote:

> Przepraszam, znalazłem, zapomniałem że luty już się skończył....

Komu sie skonczyl, a komu jeszcze nie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2006-03-01 07:52:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7d4f.000002e7.4404f689@newsgate.onet.pl Paweł Woynowski

> Ropucha natomiast, żeruje cały zezon od wiosny do jesieni,
> pożerając tylko szkodniki. Jest jedynym zwierzęciem które zjada
> stonkę

Hejka. A bażancik?
Pozdrawiam dyskryminująco Ja...cki

27. Data: 2006-03-01 08:45:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
(...)
> Hejka. A bażancik?

Nie wiem, co je, ale ma brzydki zwyczaj płoszenia koni - siedzi sobie
cicho do ostatniej chwili i z przeraźliwym łopotem startuje prawie spod
kopyt. Mogę go lubić wyłącznie na połmisku ;)
Inne kuraki też tak robią, ale sa mniejsze, i mniejszy łopot czynią ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

28. Data: 2006-03-01 10:07:36

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:7d4f.000002e7.4404f689@newsgate.onet.pl Paweł Woynowski

> Hejka. A bażancik?
> Pozdrawiam dyskryminująco Ja...cki

Pisałem o imago stonki, a nie o larwach...

Pozdrawiam, ze zrozumieniem,
Paweł Woynowski

29. Data: 2006-03-01 10:15:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:44055f2c$1@news.home.net.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):
> [...]
> spod kopyt. Mogę go lubić wyłącznie na połmisku ;)
> Inne kuraki też tak robią, ale sa mniejsze, i mniejszy łopot czynią

Hejka. Lepiej uważaj na koty. ;-) Już jeden poległ od wirusa H5N1. :-(
Pozdrawiam pandemicznie Ja...cki

30. Data: 2006-03-01 12:04:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Lepiej uważaj na koty. ;-) Już jeden poległ od wirusa H5N1. :-(

Obawiam się, że to żadna nowość. Część dzikich kotów zawsze padała na
rózne zarazy, tylko nikt nie analizował, na jakie.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Modne, piękne i bardzo drogie :) przylaszczki.
Zimujące kaktusy
Nomocharis
Prosba o identyfikacje
Cortaderia selloana