Gniazdka sieciowe w boazerii

1. Data: 2006-08-07 16:14:12

Temat: Gniazdka sieciowe w boazerii
Od: "Stoton" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie stosujecie środki bezpieczeństwa przy instalacji? Boazeria bardzo
chetnie się pali więc wymyślam najgorsze mozliwe scenariusze - łuk
elektryczny na podkorodowanuych wkrętach, ukruszonych przewodach itp. Myślę
wtedy o blaszanych osłonach, puszce otoczonej gipsem itp. Może wystarczy
jednak zwykła puszka lub gniazdo natynkowe z dużym otworem wokół przewodów?
Wkrótce skończę układanie klepek (mam nadzieję).
Pozdrowienia z życzeniami uniknięcia pożaru.

Stoton

2. Data: 2006-08-07 18:49:07

Temat: Re: Gniazdka sieciowe w boazerii
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoton wrote:

> [...]
> scenariusze -
> łuk elektryczny na podkorodowanuych wkrętach, ukruszonych

Zacznij od PORZĄDNEJ instalacji, mądrze poprowadzonej, bez
żadnych kostek połączeniowych "na śrubkę" itp, to da najwięcej,
bo wyeliminuje przyczynę łuków czy iskier. Blaszane osłony to
przesada, normalna instalacja, co najwyżej z IP44 wystarczy.

J.

3. Data: 2006-08-08 10:47:03

Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> przyczynę łuków czy iskier. Blaszane osłony to przesada, normalna
> instalacja, co najwyżej z IP44 wystarczy.

Zwrócił bym tylko baczniejszą uwagę na to co się będzie działo za boazerią.

Odkręciłem kiedyś takie gniazdko które było w ścianie. Boazeria nie przylegała
idealnie do muru i z tyłu było trochę miejsca.
Najprawdopodobniej był tamtędy jakiś przedmuch do instalacji wentylacyjnej
(wyżej była kratka) i zebrał się tam straszny kurz w takiej ilości że mógł
powoli zacząć przewodzić prąd w niesprzyjających okolicznościach.
A jednak gniazdka od spodu zazwyczaj mają jakieś dojście do styków pod prądem.

4. Data: 2006-08-08 10:52:52

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
wiadomości news:eb9q58$mkq$2@news.task.gda.pl...

> Zwrócił bym tylko baczniejszą uwagę na to co się będzie działo za
> boazerią.

Dlatego właśnie proponuję osprzęt z IP44, zawsze choć trochę
hermetyczności to zapewni. Oczywiście, klapki na wierzchu gniazdek
itp. nie będą potrzebne, ale np. szczelne puszki by się przydały.

J.

5. Data: 2006-08-08 14:33:37

Od: "krzysiek" <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

I sprawdź czy puszka jest niepalna. Tak, to nie żart.
Zakupiłem kiedyś takie, które
okazały się być wykonane z tworzywa podobnego do tych w piłeczkach
pingpongowych.
Nie wiem kto tez dopuścił to do sprzedaży. Po podstawieniu zapałki
paliły się aż miło.
Krzysiek

6. Data: 2006-08-08 17:19:26

Od: "Stoton" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego właśnie proponuję osprzęt z IP44, zawsze choć trochę
> hermetyczności to zapewni. Oczywiście, klapki na wierzchu gniazdek itp.
> nie będą potrzebne, ale np. szczelne puszki by się przydały.
Czy mogą być w ogóle dostępne gniazda IP44 bez klapek (lub z klapkami ładnie
wyjmowalnymi), bo z wyłamanymi klapkami mogą wyglądać jak po akcie
wandalizmu, a za każdym razem podnosić klapkę też niewesoło...

Stoton

7. Data: 2006-08-08 17:26:20

Od: Paweł Hadam <h...@s...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stoton napisał(a):

> [...]
> wyjmowalnymi), bo z wyłamanymi klapkami mogą wyglądać jak po akcie
> wandalizmu, a za każdym razem podnosić klapkę też niewesoło...

Jak nie będzie klapki to nie będzie IP44, chyba nikt nie produkuje
gniazdek zaizolowanych tylko od wewnątrz. 44 to zabezpieczenie przed
ciałami o średnicy ponad 1mm (dziurki w gniazdku są większe) i kroplami
wody padającymi pod dowolnym kątem. Klapka więc musi być. No chyba, że
zaakceptujesz "akt wandalizmu".

Pozdrawiam,
Paweł.

8. Data: 2006-08-08 18:13:32

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U siebie dałem dodatkowe puszki z puszek od piwa. Łatwo się obcina i
dopasowuje a do środak zwykła puszka instalacyjna
Jacek

9. Data: 2006-08-08 19:00:57

Od: Paweł Hadam <h...@s...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> U siebie dałem dodatkowe puszki z puszek od piwa. Łatwo się obcina i
> dopasowuje a do środak zwykła puszka instalacyjna
> Jacek

JEżeli chodzi o izolację ogniową to żadna to zapora. Metal ma to do
siebie, że łatwo się rozgrzewa i doskonale przewodzi ciepło. Co z tego
że się nie zapali, jak zapali się dotykające go z drugiej strony drewno.

Paweł.

10. Data: 2006-08-08 19:46:39

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd taka teza?
Zrób proste doświadczenie: podpal kawałek suchego drewna zapałką a potem
spróbuj zrobić to samo przez folię aluminiową. Zapali się? Tak? Stawiam piwo
albo nawet czteropak. A to tylko folia a nie blacha (choćby i z puszki)
Jacek

Kabiny nawannowe
Klimatyzacja - jakiej firmy?
Studniarze poszukiwani