Gniazdka z diodą podświetlającą

1. Data: 2008-10-17 11:38:24

Temat: Gniazdka z diodą podświetlającą
Od: "Ramonoth" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was i mam pewne pytanie. Wymieniono mi w mieszkaniu instalacje
elektryczną i założono zgodnie z moim życzeniem gniazdka z podświetleniem.

Z tego co mi wiadomo dioda powinna gasnąć wraz z włączeniem światła. Nie
gaśnie. Dlaczego? Czyto wina podłączenia, gniazdka, czy nie daj Boże
instalacji? Elektryk gadał jakieś farmazony, że to wina żarówek
enegrooszczędnych. Skoro tak, to dlaczego sytuacja jest taka sama, gdy
żarówka jest normalna?

Dopiero po decyzji o założeniu tych gniazdek zacząłem się zastanawiać nad
kosztami prądu przy takim rozwiązaniu. Czy mierniki zużycia w ogóle
rejestrują takie odbiorniki jak dioda we włączniku?

Z góry dziękuję,
Ram

2. Data: 2008-10-17 11:49:57

Temat: Re: Gniazdka z diodą podświetlającą
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ramonoth" <r...@t...pl> wrote in message
> Witam Was i mam pewne pytanie. Wymieniono mi w mieszkaniu instalacje
> elektryczną i założono zgodnie z moim życzeniem gniazdka z podświetleniem.
>
> Z tego co mi wiadomo dioda powinna gasnąć wraz z włączeniem światła.

Gniazdka, czy wyłączniki?

> Nie gaśnie. Dlaczego? Czyto wina podłączenia, gniazdka, czy nie daj Boże
> instalacji?

Jeśli to podświetlane gniazdko, to nie ma siły, nie zgaśnie ;-) Jeśli zaś
chodzi o wyłącznik, to zależy od tego, jaki to wyłąznik i jak podłączony.
Klasyczny rozłączający przewód fazowy z podświetleniem fabrycznie podpiętym
równolegle do wyłącznika musi zgasnąć i nie ma siły, żeby nie zgasł. Mogą to
być jakieś specjalne wyłączniki z podświetleniem "na stałe", do ktorych w
tym momencie musiałby być podłączony również przewód zerowy, a może po
chodzi o wyłączniki dwusekcyjne, w których podświetlenie jest podpięte do
jednej sekcji, ta druga go w tym momencie nie zgasi. Trzecia możliwość to
wyłącznik schodowy z jakimś dziwnym układem połączeń.

> Elektryk gadał jakieś farmazony, że to wina żarówek enegrooszczędnych.

Żarówka energooszczędna współpracując z wyłącznikiem podświetlanym błyska
sobie od czasu do czasu. Na samo podświetlenie nie wpływa jednak.

> Dopiero po decyzji o założeniu tych gniazdek zacząłem się zastanawiać nad
> kosztami prądu przy takim rozwiązaniu. Czy mierniki zużycia w ogóle
> rejestrują takie odbiorniki jak dioda we włączniku?

Niedawno był o tym wątek na pl.misc.budowanie. Koszty są pomijalnie małe.

J.

3. Data: 2008-10-17 11:54:12

Od: "Ramonoth" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gniazdka, czy wyłączniki?

Oczywiście wyłączniki. Mea wielka culpa.

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Ram

Izolacja dachu nad nieuzytkowym poddaszem
Re: Zły cug w kominie wentylacyjnym
domofon słuchawka?
Garnki Philipiak
Decor