Golonka z rusztu

31. Data: 2007-03-21 14:42:22

Temat: Re: Golonka po staropolsku
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <etquq6$7ab$1@news.onet.pl>,
"Spika T." <s...@o...pl> wrote:

> A co dajesz?

> Bo czosnek w połączeniu z octem/sokiem z cytryny nadaje IMO jej
> charakterystyczny i znakomity smaczek.

Charakterystyczny z pewnością. Ale ja wolę naturalny smak wywary z
mięsa, warzyw i niewielkiej ilości przypraw korzennych.

Władysław

32. Data: 2007-03-21 15:02:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Charakterystyczny z pewnością. Ale ja wolę naturalny smak wywary z
> mięsa, warzyw i niewielkiej ilości przypraw korzennych.
>

> Władysław

Nie lubisz polskiej swojskiej kiełbasy?

33. Data: 2007-03-21 17:50:08

Temat: Re: Golonka z rusztu
Od: piracik <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Sprawdź ten przepis:
>
> <http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/msg/a0
5fbaf785e20da9?hl=pl&

Piec z termoobiegiem czy same grzalki?
Dwie godziny w 250 C to sporo, nie chcialbym spalic :)

--
Rutyne opanowal tak, ze dostal dyplom,
Imponuje pewnoscia, patrz, zmierza ku cyplom,

34. Data: 2007-03-21 19:18:57

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> Sprawdź ten przepis:
>
> <http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/msg/a0
5fbaf785e20da9?hl=pl&

> Władysław

Witam,

Jak miło Pana widzieć :) Aż się łezka w oku kręci na wspomnienie starych
czasów :)

Mam pytanie co do golonki, czy piec ją w brytwannie, czy też na czymś
"otwartym" np. żaroodpornym półmisku?

Wojciech Gawrys (Vidar)

35. Data: 2007-03-21 19:34:57

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ets0eb$79e$1@absolut.sgh.waw.pl>,
Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> wrote:

> [...]
> czasów :)
>
> Mam pytanie co do golonki, czy piec ją w brytwannie, czy też na czymś

Pytając o brytfannę ma Pan na myśli naczynie z przykryciem? Nie, chodzi
o otwarte naczynie.

Dla Piracika: ja to robiłem bez termoobiegu. Ale można spróbować. Dla
dużej tylnej golonki dwie godziny to nie za długo. Dlatego też moje
wątpliwości budzi, to co mówił kelner o tytułowej "golonce z rusztu".
Próbowałem kiedyś piec małe golonki na ruszcie i żle to wychodziło. Albo
ta golonka była z pieca, a nie z rusztu, albo, co najbardziej
prawdopodobne, była wstępnie obgotowana i następnie opiekana. W takim
przypadku mogła być ewentualnie nawet peklowana.

Władysław

36. Data: 2007-03-22 04:30:01

Od: "Juf" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Charakterystyczny z pewnością. Ale ja wolę naturalny smak wywary z
> mięsa, warzyw i niewielkiej ilości przypraw korzennych.

Drogi Panie Władysławie!

Popieram! Wreszcie ktos powiedział na głos coś o czosnku! Wszak czosnek się
należy tam, gdzie się należy, a takie _np._ wsadzanie go, gdzie popadnie,
jak to np. w Galicji, jest wprost ohydne. Pamietam ja zapachy kiełbas,
szynek i innych przetworów z Pomorza, gdzie czosnek nie jest typowy, a
wyroby tzw. "swojskie", domowej roboty pachną, a nie cuchną tym
"czośniorem". Nie wiążę czosnku ideologicznie/narodowo i tego tematu nie
chcę
poruszać, tylko proponuję porównac kaszebska "blutkę" z galicyjską jej
odpowiedniczką.
Nic nie zostanie. Łagodność smaków jest powalajaca, ku
chwale tej wersji z Północy!!!!. Oczywiście de gustibus, ale co to za de
gustibus, kiedy idzie się do sklepu i każda wędlina jest jednego smaku -
agresywnego smaku braku smaku, gdzie smakiem jest jeden wielki czośnior. Ja
już nie powiem, co sądzę o dodawaniu czosnku do "nóżek"/galaretki, bo chyba
zacząłby się grupowy "flejm" i poobrażaliby się niektórzy grupowicze.
A prawda, jak matka, jest jedna ;-) - niektóre rzeczy do siebie nie pasują,
pomijajac gusta.

A zatem czosnek, który tez spozywam - ostatnio jako lek na przeziębienie -
nie pasuje do zadnej galarety miesnej/nóżek. TO po prostu nie jest ta bajka.
Polecam smaki Kaszub. Łagodność przede wszystkim!

Juf

P.S. Podobnie jak czA/Ernine robi się tylko i wyłacznie kaczki i gęsi.
Wszystkie inne krwawe zupy, to juz tylko podróbki. Generalnie pewnie można
zrobić czerninę z psa :-/.

37. Data: 2007-03-22 05:18:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Juf" <j...@g...pl> wrote in message

Czosnek jadano nie tylko w Galicji i nie tylko żydzi go jedli. Dodatek
pół ząbka czosnku do galarety (zimnych nóżek) daje wspaniałe efekty
smakowe - ale jak we wszystkim - dodatek czyli przyprawa musi być z umiarem,
aby tylko podkreślać smak, a nie zdominować.
Stąd ceniąc Kaszuby wybrano centrum Polski, a nie jako konkurencję -
jako miejsce gdzie najłatwiej przyjechać większości czy to własnym pojazdem,
czy też komunikazją zbiorową łącznie s samolotami i podmiejskim autobusem.
Istnieje możliwość rezerwacji miejsc i zapewnienia sobie dłuższego pobytu.
Dlatego sugestie pochodzeniowe zostają daleko w tyle - tusząc, iż
koszerni sami sobie dobiorą jadłospis i nie będzie konkursu w samodzielnym
przyrządzaniu czegokolwiek...

Z poważaniem

Eugeniusz Jerzy Stanisław Mikulski hr. Sas - Panslavista

38. Data: 2007-03-22 11:38:09

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> prawdopodobne, była wstępnie obgotowana i następnie opiekana. W takim
> przypadku mogła być ewentualnie nawet peklowana.

O, takie mam właśnie na myśli, takie owalne z przykrywką.

A co do czasu to może nie za długo ale 250 stopni to chyba za gorąco jak
na ten czas, wydaje mi się, że się spali albo przynajmniej "zbyt mocno
przypiecze" ;) ???

Wojciech Gawrys (Vidar)

39. Data: 2007-03-22 14:27:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ettpqb$a1$1@absolut.sgh.waw.pl>,
> [...]

> A co do czasu to może nie za długo ale 250 stopni to chyba za gorąco jak
> na ten czas, wydaje mi się, że się spali albo przynajmniej "zbyt mocno
Szczerze mówiąc, zwykle robię wg. tego przepisu:

<http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/msg/83
bbbc0bf4be28a3?hl=pl&

gdzie jest mowa o 200 stopniach. Ale oba przepisy pochodzą z rzetelnych
niemieckich książek kucharskich, a ja nie zwróciłem uwagi na
temperaturę. Jak masz wątpliwości nastaw 220 stopni.

Władysław

40. Data: 2007-03-22 16:20:13

Od: Vidar <w...@b...netatonce.spamu.net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> [...]
> niemieckich książek kucharskich, a ja nie zwróciłem uwagi na
> temperaturę. Jak masz wątpliwości nastaw 220 stopni.

Ueee, jałowiec i gwoździki .... :( mi się bardziej podoba tamten, ale
chyba nastawię na 200 (może 220) :)

Dzięki, pozdrawiam,

--
Wojciech Gawrys (Vidar)

Przed sezonem warzywnym - Cukinia faszerowana w sosie. /Przypomnienie, bo warto.
MOLESTANTKOM
Haiku
Haiku
WITAJCIE!