Gotow. na parze

1. Data: 2001-02-02 15:18:40

Temat: Gotow. na parze
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam sobie dzisiaj taka metalowa wkladko-podstawke do gotowania na parze.
Wstawia sie ja do garnka z gotujaca woda i tyle. Nie wiem tylko, jak dlugo
musze gotowac np. kalafiora czy marchewke. A miesko, np. piersi kurczaka?
Czy ktos ma jakies jasniejsze pojecie na ten temat? Bylabym dzwieczna za
pomoc.

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-02 15:30:12

Temat: Re: Gotow. na parze
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

jarzyny - jak najbardziej (co do mies, to w ogole nie mam
pojecia). Kawalki jarzyn ukladac na tej siatce, garnek oczywiscie
przykryc i, poniewaz my jadamy jarzyny takie bardziej
neidogotowane, to po prostu sprawdzam widelcem czy JUZ.

a do wodu w garnku dodaje rozne aromatyczne rzeczy - listek
bobkowy, gozdzik albo dwa, kardamom, swiezy estragon,
miete,majeranek, czosnek pokrojony. Tak, jak z wiekszoscia mojego
gotowania - metoda matematyczna - kolejnych przyblizen - wg
uznania, smaku i udanych eksperymentow (zazwyczaj na bezbronnych
gosciach!!).

Dawniej, jak dzialal szybkowar, to nad jakis gulasz wstawialam
takie jakby sito z jarzynami - przechodzily aromatem...

Krysia

nie mowiac juz o pampuchach, ktore tez powiny wychodzic na parze
w ten sposob.

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-02 17:50:06

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za szybka odpowiedz. Wyprobowalam Twoim sposobem, z przyprawami w
wodzie. Po 15 min. kalafior byl mieciutki.

POzdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-02 18:56:07

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a7af375$0$5...@n...zeelandnet.nl...
> Dzieki za szybka odpowiedz. Wyprobowalam Twoim sposobem, z przyprawami w
> wodzie. Po 15 min. kalafior byl mieciutki.
>
> POzdr.,
> Danka

a jesli idzie o miesko to kiedys gotowauam kurczaka, a raczej jego czesc,
piers
po jakichs 15, 20 minutach byu gotowy
tak jak Krysia radzila, tz wrzucam przyprawy do wody, wtedy jest wszystko
duzo bardziej romatyczne
kiedys tak bardzo czesto gotowauam, bo dieta mi nie pozwalaua na smazone
zeczy:)
a gotowanie na parze ma to do siebie ze jest szybkie i nie pozwala na utrate
wartosci odzywczej:)
a miesok fajnie sie gotuje z warzywakami:) tylko trzeba wczensiej warzywka
wyciagnonc niz miesko

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-02 20:56:39

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-04 23:05:50

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danka" <j...@z...nl> napisał...
> [...]
> Czy ktos ma jakies jasniejsze pojecie na ten temat? Bylabym dzwieczna za

Ja do garnka do gotowania na parze wkładam czasem ziemniaki - czysta
oszczędność naczyń do mycia, jeśli i tak gotuję już warzywa... Smak mają
takich ziemniaków gotowanych w mundurkach - to trzeba lubić... ale doskonale
nadają się np. do sałatki jarzynowej...
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Potrawy z grzybów w zimie.