Gotowanie przed grilowaniem

1. Data: 2000-04-07 16:06:33

Temat: Gotowanie przed grilowaniem
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz Amerykanin wychowal sie wsrod pol kukurydzianych, spedzajac
letnie miesiace na grilowaniu. Jak kazdy porzadny mezczyzna w tym kraju,
uwaza sie on za specjaliste w tej dziedzinie, nawet robi swoj wlasny BBQ
sos. Wczoraj obserwowalam, jak robi wieprzowe zeberka, takie grube
kawaly miesa z maciupka koscia, bardziej to wygladalo na tluste schabowe
z koscia niz na zeberka. I okazalo sie, ze zachcialo mu sie zeberek
Southern Style, czyli tak, jak robi sie w poludniowych stanach (jest to
chyba opisane w Zielonych Pomidorach), czyli najpierw gotujac mieso w
wodzie przez pol godziny, a dopiero potem na gril na troche, smarujac
sosem, az sie zrobi skorka, i juz. Byly pyszne, nie zylaste, miekkie,
sos nadaje im smaku niebianskiego.
Ktos sie zapyta teraz o ten sos, ale to tak, jak z przepisami babci:
szczypta tego, kropla tego. Po kolei, jak pamietam, dodawal: ketchup,
melase, worcestershire, hoisin, ocet, sucha musztarde, cayenne. Podane z
chlebem i salata. Radze poeksperymentowac, byl to pyszny obiad.
Magdalena

1. Data: 2000-04-07 17:12:26

Temat: Re: Gotowanie przed grilowaniem
Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote in message <3...@w...net>...
> [...]
>melase, worcestershire, hoisin, ocet, sucha musztarde, cayenne. Podane z
>chlebem i salata. Radze poeksperymentowac, byl to pyszny obiad.

Mozna tez takie zeberka upiec w piekarniku...wlasnie obgotowane w wodzie z
dodatkiem soli, ziarnek pieprzu, marchewki i cebuli..Kiedy polmiekkie ulozyc
na blaszce, smarowac sosem i piec az sie zrobi skorka...Praktyczne gdy grill
maly a gosci duzo...Ja robilem tak zeberka dla 30 osob.... Wszyscy mysleli ,
ze to zeberka z grilla...
F.

1. Data: 2000-04-09 16:46:43

Temat: Odp: Gotowanie przed grilowaniem
Od: "Grzegorz Lewszyk" <l...@z...lomza.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fajnie Wam macie grila. Ja mieszkam malutkim mieszkamku wraz z dziecmi i nie
pracujaca zona. Milo jest poczytac o smacznych potrawach - ja to moge tylko
o nich pomazyc. Pozdrowienia z Polski Grzegorz l...@z...lomza.tpsa.pl

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...

1. Data: 2000-04-09 18:10:51

Temat: Re: Odp: Gotowanie przed grilowaniem
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Lewszyk wrote:

> [...]
> pracujaca zona. Milo jest poczytac o smacznych potrawach - ja to moge tylko

Gdy bylam niepracujaca zona w malutkim mieszkanku z dwojka dzieci, to robilam
grila na malutkim hibachi na drabinie przeciwpozarowej za oknem. Kury wedzilam
w woku, wymoszczonym folia, zawinieta szczelnie, zeby nie zasmrodzily
mieszkania. Kaczke w glinie tez robilam, w maciupkim piekarniku. Jak sie
chce...
Magdalena

1. Data: 2000-04-09 18:27:11

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Lewszyk wrote in message ...
> [...]
nie
>pracujaca zona. Milo jest poczytac o smacznych potrawach - ja to moge tylko

To zrob grilowane zeberka w piekarniku..pisalem jak..
F.
Obgotowywanie zeberek przed grilowaniem to zdaje sie chinski wynalazek, bo
spotkalem sie z tym w chinskiej ksiazce kucharskiej ( po angielsku
oczywiscie..)... Zaleta tego to takze pozbywanie sie pewnej ilosci
tluszczu..wystarczy popatrzec na warstwe tluszczu na "rosole" z gotowania...
F.

1. Data: 2000-04-09 20:19:44

Od: "Stanisław" <j...@o...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pracujaca zona. Milo jest poczytac o smacznych potrawach - ja to moge tylko
>o nich pomazyc. Pozdrowienia z Polski Grzegorz >

Podejrzewam,ze Magdalena zapomniala jak to na Gdanskiej
Starowce grilowala na balkonie.(no gdzie tam balkony).
Ja tez mieszkam w bloku i tylko raz grilowalem na balkonie.
Awantur co prawda nie bylo,ale dyskusji sporo.
Od tego czasu jak mialem ochote na grilowanie to zapakowalem
rodzinkie do samochodu-razem z grilem i nad jeziorko-troche z boku od innych
ludzi zeby nie robic im apetytu.

Pozdrawiam Stanislaw

1. Data: 2000-04-09 20:25:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Stanis3aw" wrote:

> Podejrzewam,ze Magdalena zapomniala jak to na Gdanskiej
> Starowce grilowala na balkonie.(no gdzie tam balkony).

W Nowym Jorku, nie na Starowce.
Na Starowce to opalalismy cialo na dachu, balkonow nie bylo.

1. Data: 2000-04-10 02:59:39

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:.............

. . . zeberka, takie grubekawaly miesa z maciupka koscia,
bardziej to wygladalo na tluste schabowez koscia niz na zeberka.

A gdzie takie mozna nabyc, bo te co sprzedaja w Nowym Yorku,
fakt-nie poludnie, przypominaja plot zwiniety w rulon.

1. Data: 2000-04-10 03:38:33

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol wrote in message <3...@p...net>...
> [...]
>

>A gdzie takie mozna nabyc, bo te co sprzedaja w Nowym Yorku,
>fakt-nie poludnie, przypominaja plot zwiniety w rulon.

Sprzedaja w kazdym sklepie, nazywa sie to country ribs, ale niepodobne to do
zeberek w naszym pojeciu... Bron Boze nie kupuj baby back ribs,,,same
kosci...
F.

1. Data: 2000-04-10 04:31:56

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Feliks wrote:

> [...]
> zeberek w naszym pojeciu... Bron Boze nie kupuj baby back ribs,,,same

No to zyjemy, kazdy w innym NY, bo w moim same kosci. Tylko prosze
mnie nie wysylac do sklepow gdzie funt plotow kosztuje wiecej niz $2.49
To jest gorna granica ceny jaka jestem gotowy zaplacic za funt tego
gatunku scierwa.

zielona herbata
poledwica inaczej
Re: Re: Jakie orodki odchudzjace?? troche offtopic
melon
Gotowanie soi...