Re: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw

Data: 2003-10-15 18:26:58
Temat: Re: Grab czy buk - żywopłot za i przeciw
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net>

"" <m...@p...onet.pl> writes:

> Z gołyum korzeniem - w pojemnikachjednak spory wydatek, a ja
> potrzebuję 500 sadzonek !!.

W szkółkach leśnych za grosze sprzedają... Zawsze też można wysiać :-)

> Wiem, że część się nie przyjmie - czy mozna potem dosadzać z innego
> kawałka ? Zrobiłbym sobiw e tym celu dodtakowe kilka metrów
> żywopłotu ??

Oczywiście, z tym, że na przesadzanie wybrałbym późną jesień, już po
zrzuceniu liści.

Co do wyboru grab czy buk: buk jest wrażliwszy. U nas, żywopłot miał
być mieszany 2 graby : 1 buk, ale po tegorocznych suszach i obawiam
się, że stosunek będzie wynosił 3-4:1. Ponadto, w pierwszym roku
ziemię pod krzewami zostawiłbym ,,gołą'', żadnych zadarniających
roślin pod spodem, chyba, że będziesz extra podlewać...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Żył raz pewien kołchoźnik w Kuźniecku,