Re: Grafitowa fug

From: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Grafitowa fug
Date: Thu, 9 Sep 2004 12:06:00 +0200

"Czarek" <c...@p...onet.pl> wrote in message
news:chn2n2$2v$1@news.onet.pl...
> Witam!
> Jakis czas temu pracowala u mnie ekipa budowlana :(
> I mam maly problem - chodzi o lazienke. Mam bardzo ladnie zafugowane
plytki
> (grafitowe) ciemnografitowa fuga, ktora podobno nie wciaga wody. I
to chyba
> prawda :) Fuga wyglada jakby byla lekko tlusta.
> I teraz problem - nie wiem co to za fuga, a niestety musze jeszcze
raz
> zafugowac podloge (plamy po gipsie nie chca zejsc). Wiem, ze byla to
dosc
> [...]

Jeśli jej cenę i użyty typ znasz tylko z relacji majstrów, to może to
być zwyczajna fuga pomalowana Delfinem, efekt uzyskuje się dość
podobny. Jeśli wierzysz w uczciwość majstrów, to pytaj o fugi
epoksydowe.

Tyle, że... powtórne zafugowanie podłogi będzie wymagało wyskrobania
starej, inaczej ta nowo położona (jeśli nawet masz miejsce, żeby ją
upchnąc na wierzch) będzie ci z czasem się wykruszać. Może więc lepiej
najpierw te plamy po gipsie potraktować jakimiś solidniejszymi
środkami niż woda z detergentem? Choćby "szopem" atlasa? Albo... nie
pamiętam dokładnie nazwy handlowej, ale jest teraz jeszcze nowy
produkt, bodajże "Szop Uni" (czy jakoś tak), specjalnie dostosowany do
zmywania powłok typu delfin, unigrunt itp.

J.

J.