Re: Granica...

From: "jerz" <j...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Granica...
Date: Wed, 22 Mar 2000 15:11:06 +0100

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8bak6j$3ja$...@s...icm.edu.pl...

> poszukać
>
> A w którym kościele?

Art. 8. 1. Granicę między gruntami pokrytymi wodami a gruntami przyległymi
do tych wód stanowi linia brzegu.
2. Linię brzegu stanowi krawędź brzegu lub linia stałego porostu traw albo
linia, którą ustala się według zwyczajnego stanu wody.
3. Linię brzegu ustala starosta:

1)dla wód żeglownych oraz morskich wód wewnętrznych - jako zadanie z zakresu
administracji rządowej,
2)dla pozostałych wód - jako zadanie własne.
Art. 9. 1. Jeżeli woda płynąca, stanowiąca własność Państwa, zajmie trwale w
sposób naturalny grunt nie stanowiący własności Państwa, grunt taki staje
się z mocy prawa własnością Państwa.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do morza terytorialnego.
3. Na wniosek dotychczasowego właściciela gruntu zajętego starosta,
wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej przyzna mu
odszkodowanie. Odszkodowanie wypłaca zakład, do którego należy regulacja i
utrzymanie danej wody.

Art. 10. 1. Przymuliska, odsypiska i wyspy, powstałe w sposób naturalny na
wodach stanowiących własność Państwa, oraz grunty uzyskane wskutek regulacji
tych wód stanowią własność Państwa.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do gruntów, które przed regulacją nie
były pokryte wodą.