Groszek ptysiowy

1. Data: 2007-01-31 14:42:12

Temat: Groszek ptysiowy
Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Hej.
Mam tu taki przepis

groszek ptysiowy
2 dkg tłuszczu (masło, margaryna)
4 dkg mąki
jajo
sól do smaku
tłuszcz do wysmarowania formy
zagotować wodę jedna trzecia szklanki) z solą, dodać masło, rozmieszać,
zdjąć z
ognia. do wody z masłem wsypać mąkę, rozmieszać, .zagotować mieszaiąc. jajo
umyć, wbić do lekko przestudzonej masy, którą dokładnie wymieszać, aby wbić
jak
najwięcej powietrza wyciskać z ciasta małe kulki (wielkości grochu) na
wysmarowaną blachę i upiec w dobrze nagrzanym piekarniku. podawać osobno do
zup
czystych i owocowych.

Czy ktoś to kiedyś robił?
Ja jakoś nie sądzę, żeby mi się udało wymieszać tę mąkę... No i czym
wyciskać te kulki/
Czy to jest trudne?

2. Data: 2007-01-31 14:49:15

Temat: Re: Groszek ptysiowy
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk wrote:

> Czy ktoś to kiedyś robił?
> Ja jakoś nie sądzę, żeby mi się udało wymieszać tę mąkę... No i czym
> wyciskać te kulki/
> Czy to jest trudne?

Przepis jak na ptysie, tylko proporcje trochę inne. Robiłam groszek z
ptysiowego ciasta.
Mąkę miesza sie bez problemu, nawet łyżką, nie koniecznie robotem. Kulki
można wyciskać szprycą do masy do tortu, lub woreczkiem foliowym z
uciętym rogiem.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2007-01-31 16:44:43

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk wrote:

Ja robie groszek ptysiowy z takich proporcji:

100 g masla
250 ml wody
250 ml maki
4 jaja

To jest ilosc na ptysie, gdybym robila sam groszek, to z polowy.
Wode i maslo doprowadzic do wrzenia, wsypac cala make na raz, mieszac
lyzka drewniana, zdjac z ognia, dodawac po jednym jajku, mieszajac
mocno. W koncu sie polaczy w mase, wyciskac przez szpryce lub z
worteczka plastikowego, lub klasc mokra lyzeczka male kulki na
posmarowanej blasze.
Magdalena Bassett

Diablotki
Paszteciki z mięsem - półfrancuskie