Gruszki o aromacie acetonu .

1. Data: 2000-08-17 18:22:19

Temat: Gruszki o aromacie acetonu .
Od: "Gruszko" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie dlaczego gruszki mają aromat acetonu. Owoce te były kupione w
zwykłym sklepie owoc.-warz. Aż mi się normalnie odechciało jeść te
"gruszki". Czy ktoś wie jakim paskudztwem mogły być spryskane lub nawożone
?

1. Data: 2000-08-17 19:46:48

Temat: Re: Gruszki o aromacie acetonu .
Od: "Andrzej W." <w...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako że jestem chemikiem to spróbuję odpowiedzieć.
Myślę że te gruszki NIE zalatywały acetonem - gdyż ów ma zapach raczej słabo
wyczuwalny (o wyjątek :) ), no chyba że wsadzić nos do butelki.
Przypuszczam że gruchy mogły waniać octanem etylu - który spotkać można np.
w zmywaczach do paznokci - lub też alkoholem amylowym. Obie te substancje
mają dość wyraźny zapach i obie mogą powstawać samorzutnie ale raczej przy
rozkładzie owoców (składają się one m.in. na aromat win, oczywiście w małych
ilościach) - ciekawe czy gruszki były mocno dojrzałe.
Może to taka odmiana ? Mogły też nasiąknąć takim zapachem od pojemnika w
którym je transportowano. Ale faktycznie raczej nie należy ich jeść.

1. Data: 2000-08-18 07:17:41

Od: m...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <v3Wm5.2197$194.61006@news.tpnet.pl>,
"Gruszko" <g...@c...pl> wrote:

> [...]
> kupione w zwykłym sklepie owoc.-warz. Aż mi się normalnie odechciało
> jeść te "gruszki". Czy ktoś wie jakim paskudztwem mogły być

A czy te gruszki nie były czasem zagraniczne (francuskie, hiszpańskie)?
Bo są takie gatunki gruszek, które pachną bardzo intensywnie i ich
zapach przypomina mi również jako żywo zapach zmywacza do paznokci
(estrów). Ale wydaje mi się, że są to naturalne olejki eteryczne tych
gruszek. Chociaż nie zdziwiłabym się, gdyby wyhodowano już "gruszki o
zapachu gruszek", podobnie jak zrobiono to parę lat temu z pomidorami o
zapachu pomidorów.
Mimo wszystko: smacznego!
Mariola

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

1. Data: 2000-08-18 19:04:32

Od: "Ula" <u...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A czy te gruszki nie były czasem zagraniczne (francuskie, hiszpańskie)?
jesli byly zagraniczne mogly byc z dojrzewalni- tak jak banany zbiera sie je
zielone a potem po przywiezieniu do Polski daje sie je do dojrzewalni i
przyspiesza dojrzewanie- słyszalam o dwutlenku wegla w wysokim stezeniu
ewntualnie o etylenie, ale byc moze juz wprowadzili cos nowszego.

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

1. Data: 2000-08-23 08:33:49

Od: "wojmat" <w...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruszko <g...@c...pl> w wiadomości
v3Wm5.2197$1...@n...tpnet.pl napisał/a:
> [...]
> zwykłym sklepie owoc.-warz. Aż mi się normalnie odechciało jeść te
> "gruszki". Czy ktoś wie jakim paskudztwem mogły być spryskane lub

dzisiaj jadąc do pracy rowerkiem (pracuję na przedmieściach) minąłem
drzewo-gruszę chyba z "ulęgałkami". było wokół dużo opadłych i
pachniało mocno właśnie acetonem/octanem etylu. uczyłem sie w szkole,
że owoce właśnie dlatego pachną, że zawierają proste estry np octan
butylu itp które intensywnie i owocowo pachną (oprócz o.etylu).

wojmat

kostki lodu
Taco Bell
spaghetti verde