Grzanki zapiekanki

1. Data: 2004-10-18 00:23:38

Temat: Grzanki zapiekanki
Od: "Dominik" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W najblizszy weekend czeka mnie dosc duza impreza. Poniewaz nie chcialbym
spedzic jej w kuchni (zreszta kuchni jako takiej jeszcze nie mam) a gosci
trzeba czyms nakarmic, to pomyslalem, ze zrobie zapiekanki (akurat piekarnik
dziala).
Wszystko mozna wczesniej przygotowac a na imprezie tylko wstawic blache z
zapiekankami do goracego piekarnika i za chwile jedzonko gotowe...

Zastanwiam sie tylko, jakie pieczywo bedzie do tego odpowiednie - chleb czy
bulka?
Myslalem o bulce paryskiej lub bagietkach przekrojonych wzdluz...

Ale tak na prawde to klopotem jest to, co ma znalezc sie na w/w
zapiekankach - chcialbym, zeby byl jak najwiekszy wybor.

Myslalem o takich kombinacjach:
- ser + pieczarki (wyjdzie klasyczna zapiekanka :)
- ser + pomidor i/lub swieza papryka (nie kazdy z gosci lubi pieczarki)
- ser + szynka + pomidor (to dla miesozercow :)

Osobiscie lubie tez:
- tylko z serem rokpol (dobrze rostopionym)
- maselko czosnkowe + ser zolty
ale wydaje mi sie ze oba w/w warianty sa malo imprezowe :)

Chcialbym prosic drogich grupowiczow o sugestie, bo jak widac pomyslow mam
malo (a impreza tuz tuz.... :)

1. Data: 2004-10-18 02:48:57

Temat: Re: Grzanki zapiekanki
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik" <r...@p...fm> wrote in message

> Zastanwiam sie tylko, jakie pieczywo bedzie do tego odpowiednie - chleb czy
> bulka?
> Myslalem o bulce paryskiej lub bagietkach przekrojonych wzdluz...

ja zawsze robie z bagietki. albo jako male podluzne kawalki, albo
male kromeczki. kombinajce rozne, rozne wedliny (czesto kilka
odmian, jak szynka, salami, czy kawalek kielbasy) dodatki
to zwykle pomidory, paryka, oliwki, pieczarki, marynowane
pieczarki, czy tez ogorki, to wszystko zawsze posypane
serami zoltymi o roznych kolorach, czesto posypuje paryka,
albo wreczam kaczup dla wielbicieli "wszystkiego z keczupem"
niekiedy nacieram wczesniej bagietke oliwa z czosnkiem, albo
od razu kupuje chleb czosnkowy.

iwon(k)a

1. Data: 2004-10-18 04:48:31

Od: Zuzienka <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik wrote:

> [...]
> Wszystko mozna wczesniej przygotowac a na imprezie tylko wstawic blache z
> zapiekankami do goracego piekarnika i za chwile jedzonko gotowe...

Poszukaj: brushetta, broosheta, brusheta (roznie pisownia wyglada, zalezy kto i
skad pisze).
Latwa,tania i szybka. U mnie zawsze "zdaje" egzamin i jest najmniej ryzykowna.
Nie wszyscy moga lubiec topiony ser, czosnek a juz sporo ludzi nie przepada za
serami plesniowymi, kombinacja szynki i topionego sera na grzance tez niektorym
tania pizze przypomnina.

1. Data: 2004-10-18 08:00:27

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1.Można posmarować malutkie kromki z bagietki pesto i posypać parmezanem

2.Jest też przyprawa ziołowo - czosnkowa do masła.Przyprawę miesza się z
masłem i sokiem z cytyny.Na taka posmarowaną grzankę wystarczy plasterek
salami, kawałek suszonego pomidora lub czarnej oliwki

3. Może być tylko ser i suszony pomidor
Pozdrawiam
Netka

1. Data: 2004-10-18 20:30:02

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Dominik
Mon, 18 Oct 2004 02:23:38 +0200 napisałeś:

> Wszystko mozna wczesniej przygotowac a na imprezie tylko wstawic blache z
> zapiekankami do goracego piekarnika i za chwile jedzonko gotowe...

moze:

Bułeczki z niespodzianką (przepis z sieci, nie znam zrodla)
Składniki
4 kajzerki,
25 dag grzybów (leśnych lub pieczarek),
4 jaja, duża cebula,
15 dag startego żółtego sera,
masło, sól, pieprz
Skroić wierzchy z bułek, wydrążyć środki. Każdą bułkę nasmarować wewnątrz
masłem. Oczyszczone grzyby i cebulę drobno pokroić, usmażyć i przyprawić. W
zagłębienia powstałe w każdej z bułek najpierw włożyć trochę nadzienia,
następnie wbić po jednym jaju i posypać żółtym serem. Wstawić do gorącego
piekarnika. Piec 20 min.

pyszne. ciut dluzej zapiekac, chyba, ze lubicie rozlane lekko jajko :)
ewentualnie posypac serem dopiero na koniec pieczenia, zeby jajko szybciej
sie scielo.
acha, nie odkrawam wierzchow bulek tylko spody, powstaja takie foremne
miseczki.
--
Laik

1. Data: 2004-10-18 21:35:48

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości

> [...]
>zagłębienia powstałe w każdej z bułek najpierw włożyć trochę nadzienia,
>następnie wbić po jednym jaju i posypać żółtym serem. Wstawić do gorącego

Ja robię podobnie, ale środków nie wycinam tylko je upycham, jajka zależnie
od wielkości bułki- jeśli większe a jajka małe to wbijam całe, jeśli się nie
da, roztrzepuję kilka, doprawiam i wlewam do bułek, na wierzch daję plaster
pomidora.

Asieńka P.

łosoś w burakach
Przepisy wegetarianskie Dynia
wątróbka drobiowa
zwykly chleb ---pomocy!!! -- wiem ze bylo to dziesiatki razy...
Pieczenie miesa z pomoca termosondy