Re: Grzejnik w lazience - moc

From: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Grzejnik w lazience - moc
Date: Thu, 26 Feb 2004 10:12:29 +0000 (UTC)

On Wed, 25 Feb 2004 23:37:47 +0100 I had a dream that Krzysztof Gmyr
<l...@p...onet.pl> wrote:
> Jestesmy wlasnie na etapie zmian w projekcie instalacji c.o. w
> mieszkaniu. Na planie mieszkania w lazience, projektant wpisal grzejnik
> PS18-600 (z symbolu wyglada na PURMO).
> W tabelce mocy przy parametrach 75/65/20 wychodzi 1038 W. I tu zaczyna
> sie problem, bo wyglada mi to na jakies nieporozumienie. Dlaczego?
> Bowiem lazienka ma raptem 4 m^2. Co prawda jest na parterze bloku i
> jedna ze scian jest zewnatrzna, ale wydaje mi sie, ze taka moc jest o
> wiele za duza. Wg. roznistych kalkulatorow moc nie powinna przekroczyc
> 500W, liczac nawet srednie ocieplenie budynku.

Ehm, olej kalkulatory. Mi wszystkie wyliczenia i wszyscy sprzedawcy
wmawiali, że do ogrzania mojej łazienki powinienem mieć grzejnik
wielkosci szafy, który by mi zajął całą ścianę (drobna przesada).
Oczywiście nie dałem się im, kupiłem mały zgrabny grzejnik, mimo iż
sprzedawca mówił, że nie ogrzeje mi łazienki.
I co? - w ciagu 20 minut mam w łazience saunę, jak odkręcę zawsze
zakręcony kaloryfer :)

> Parametry, ktore powinny sie przydac:
> powierzchnia lazienki 4,2 m^2
> wysokosc - 2.5m
> jedna sciana zewnetrzna w oknem 60*60cm (szyba 1,1)
> parter
> budynek z pustaka MAX40 + 15 cm styropianu.
> temp. w pomieszczeniu wg projektu - 25C
> z gory dzieki za pomoc. Gorzej bedzie jak faktycznie wyjdzie te 1000W i
> bedziemy musieli miec grzejnik 60*180 cm !

Ja mam do łazienki ok. 4 m^2 grzejnik ręcznikowiec 80x60 (albo 80x40)
i jest za duży nawet jak na ogrzanie całej łazienki. Za to akurat
pasuje do ręczników, więc taki kupiliśmy :-)