Grzyby/bakterie w ustach

1. Data: 2008-07-25 06:41:50

Temat: Grzyby/bakterie w ustach
Od: "Andi" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od pewnego czasu biorę antybioryk przeciwko h.pylori, od kilku dni pojawił
mi się biały
nalot na języku z kilkoma punktami białymi i czerwonymi krostkami - język
trochę pobolewa
ciepłe napoje powodują pieczenie. Antybiotyk to duomox (amoxycylina). Mam
kilka pytanek :)

1. Czy to mogą byc objawy grzybicy lub niskiej odpornosci organizmu ?
2. Drugie pytanie, jak wygląda w tej chwili sytuacja w służbie zdrowia - czy
ja mogę iść
do lekarza pierwszego kontaktu i np. poprosić o wykonanie wymazu ze śliny na
bakterie i dodatkowo
na obecność grzybów i na tej podstawie ustalić co to za przypadek ? Czy to
są płatne badania?,
czy da się je zrobić w normalnym gabinecie zabiegowym poradni czy trzeba
gdzieś się udać ?
3. Czy citrosept (i pochodne) mogą tu pomóc ? Czy nie wchodzą w reakcje z
antybiotykiem ?
4. I ostatnie, czy podobnie można na życzenie wykonać antybiogram (chyba
dobrze piszę ;) nazwę) który pozwoli
wybrać antybiotyk o najwęższym spektrum działania i działający! - a nie
ogólną "bombę" na większość bakterii - i czemu lekarze
domyślnie nie wykonują najpierw takiego antybiogramu?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

2. Data: 2008-08-07 07:34:53

Temat: Re: Grzyby/bakterie w ustach
Od: krzysiek82 <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po jakim czasie od brania tego antybiotyku dostałeś tego nalotu na
języku i czy po odstawieniu antybiotyku jest on nadal?
Jeśli chodzi o wymaz z języka idziesz do lekarza pierwszego kontaktu i
on Ci daje skierowanie na bezpłatne badanie zwykle w tym samym ośrodku,
z wynikami idziesz spowrotem do lekarza który przepisuje w takich
przypadkach zwykle nystatyne.

--
krzysiek82

3. Data: 2008-08-07 12:09:17

Od: "Andi" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ci daje skierowanie na bezpłatne badanie zwykle w tym samym ośrodku, z
> wynikami idziesz spowrotem do lekarza który przepisuje w takich

Dzięki za odpowiedź,

Nalot (dość wyraźny i gruby) pojawił się po pierwszym tygodniu zażywania
antybiotyku.
Wyraźne były takie białe włókienka - cały język od góry był nimi pokryty,
warstwę dało się
usunąć np. szczoteczką czy łyżeczką - dodatkowo język był wrażliwy na ciepłe
napoje i twardszy
pokarm.

Jeszcze w trakcie antybiotykoterapii osad powoli ustępował - ale myślę że to
dlatego, iż płukałem usta
roztworem Citro kvapky (10 kropel na szklankę wody przegotowanej). Także ta
sprawa ucichła.

Niemniej zauważyłem pewną dziwną zależność - nie wiem czym może być
spowodowana.
Otórz od dłuższego czasu mam luźne stolce, nie jest to aż rozwolnienie - ale
jednak dość luźne.
Podczas brania antybiotyku stolec stał się uformowany, twardy i nie był tak
"cuchnący".
Co więcej, po jedzeniu nie burczało mi w żołądku i jelitach (gazy). Po
zakończeniu antybiotykoterapii
problem po 1-2 dniach powrócił - luźniejsze stolce, burczenie itp.

Nie wiem co to może być, czy nadmiar flory bakteryjnej w jelitach, czy też
jakieś bakterie w żołądku
może jest to coś związanego z Candidia czy innym ustrojstwem :/

Jeśli chodzi o moją dietę - to w zasadzie jest standardowa - głównie obiady
domowej roboty, żadne fastfoody,
woda (czasem gazowana - ale zaraz mi się po niej odbija więc gazów nie
zatrzymuję), owoce i warzywa również jadam.
Niestety charakter pracy trochę zaburza godziny posiłkowania się i tak
wygląda że w drugiej części dnia zjadam więcej niż do południa, ale czy
to może być powód ?

4. Data: 2008-08-07 18:04:33

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andi <a...@d...pl> napisał(a):

> Nalot (dość wyraźny i gruby) pojawił się po pierwszym tygodniu zażywania
> antybiotyku.

Witam,

Jeżeli dostałeś 2 antybiotyki i bierzesz je ponad tydzień to czas najwyższy je
odstawić. Kurację H. pylori zakończyłeś po 7 dniach. Udaj się do lekarza,
który zlecił Ci antybiotykoterapię w celu oceny zmian na języku, on widząc
zmiany powinien najlepiej odpowiedzieć Ci na pytanie czym są spowodowane, i
umówienia na termin sprawdzenia skuteczności terapii.

Skuteczność eradykacji można ocenić albo poprzez kolejną gastroskopię albo
wykonując test oddechowy (niestety nie jest najtańszy).

Pozdrawiam

Mirab

5. Data: 2008-08-07 19:05:02

Od: "Andi" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Skuteczność eradykacji można ocenić albo poprzez kolejną gastroskopię albo
> wykonując test oddechowy (niestety nie jest najtańszy).

Antybiotyki miałem brać przez 12 dni i tak mi zostały przepisane.
Ponowny test oczywiście będę miał zrobiony (po urlopie lekarza) i będzie to
test oddechowy,
bo we krwii i tak będą jeszcze krążyć przeciwciała.

Test w Katowicach jest w granicach 80 zł więc nie najtańszy, ale jakieś 2
lata temu bodajże był za 340 w tylko
jednym ośrodku w Polsce.

Pozdrawiam,
Andi

6. Data: 2008-08-08 19:00:10

Od: "Mirab" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andi <a...@d...pl> napisał(a):

> [...]
> test oddechowy,
> bo we krwii i tak będą jeszcze krążyć przeciwciała.

Obecnie trwa dyskusja na temat optymalnego czasu brania antybiotyków w celu
eradykacji H.p. Większość ekspertów skłania się do granicy 7 dni.

Pozdrawiam i gratuluje świetnie zaplanowanego leczenia.

Mirab

drobna infekcja - kiedy badanie kontrolne?
[endokrynologia - nadczynnośc tarczycy] Interpretacja wyników badań
ruch fizyczny a libido ;)
przeziebienie a leki alergiczne
Czy piwo tuczy?