Gwiazdki cynamonowe

1. Data: 2004-12-01 12:56:42

Temat: Gwiazdki cynamonowe
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Onecie znalazłam przepis na ciasteczka, ktore wygladają bardzo
światecznie...
tylko nie ma w nim mąki...
jak myślicie, czy to błąd czy poprostu migdałów jest tyle, że wystarczy?

Gwiazdki cynamonowe

50 dag migdałów
5 białek
45 dag cukru pudru
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka wódki z wiśni

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier puder i wymieszać. 1 szklanki
odłożyć na lukier. Do piany dodać zmielone migdały, cynamon i wódkę z wiśni,
wymieszać i zagnieść. Ciasto włożyć do lodówki na 1 godzinę. Następnie
ciasto rozwałkować na grubość 1 cm i wycisnąć foremką gwiazdki. Na surowe
ciasteczka nałożyć lukier z białka i pozostawić do wyschnięcia na około 8
godzin. Gwiazdki piec w nagrzanym do 160 0C piekarniku przez 7-8 minut.

http://swieta.onet.pl/1072912,1,868,art.html

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-12-01 13:04:31

Temat: Re: Gwiazdki cynamonowe
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak myślicie, czy to błąd czy poprostu migdałów jest tyle, że wystarczy?

Spokojnie powinno wystarczyć. Ja w podobny sposób piekę tort orzechowy:
tylko białka cukier puder i mielone orzechy. Wychodzi pycha.
Powodzenia.
Barbara

1. Data: 2004-12-01 13:24:16

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciasteczka nałożyć lukier z białka i pozostawić do wyschnięcia na około 8
> godzin. Gwiazdki piec w nagrzanym do 160 0C piekarniku przez 7-8 minut.

No, przyznaję kiepak jestem, a przepis wydaje się być ciekawy. Napisz
proszę 1 szklankę (szklanki? Czego?) "odłożyc na lukier". Przypuszczam, że
cukru proszę tylko o potwierdzenie.

Dorota

*Strange kind of woman

1. Data: 2004-12-01 14:07:58

Od: "Monika Myszkiewicz" <m...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
^^^^^^^^^^

> No, przyznaję kiepak jestem, a przepis wydaje się być ciekawy. Napisz
> proszę 1 szklankę (szklanki? Czego?) "odłożyc na lukier". Przypuszczam, że
> [...]

moim skromnym zdaniem ciachowego laika trzeba odłożyć 1 szkl. tej mikstury z
białek i cukru :)
pozdrawiam,
Monika.

1. Data: 2004-12-02 06:36:24

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moim skromnym zdaniem ciachowego laika trzeba odłożyć 1 szkl. tej mikstury
> białek i cukru :)
> pozdrawiam,
> Monika.

też tak mi się wydaje...
wypróbuję te ciasteczka w weekend - zobaczymy jaki będzie efekt...

Pozdrawiam.
Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-12-02 08:57:00

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> też tak mi się wydaje...

Wiedziałam, że kiepak ze mnie. Pociesza mnie jedynie myśl, że około 50%
Polaków ma problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu :-)))
Dzięki Wam dziewczyny.

Dorota

*Strange kind of woman

1. Data: 2004-12-02 14:44:43

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

piekłam je w zeszłym roku wychodza pyszne

1. Data: 2004-12-03 06:37:46

Od: "Tulipanna" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> piekłam je w zeszłym roku wychodza pyszne

ufff to kamień z serca... ;-)
wyprobuję już bez obaw i podzielę się informacją jak wyszły... a może nawet
i ciasteczkiem jak ktoś wpadnie do mnie w odwiedzinki...

Pozdrawiam.

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-12-04 14:03:41

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joa" <j...@w...bezspamupl> napisał w wiadomości

> piekłam je w zeszłym roku wychodza pyszne

Jesli je pieklas, to moze pamietasz ile tej mikstury zostawiasz na lukier?
Bo mnie sie zdaje, ze powinno byc: "1/2 szklanki". Co?

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-09 15:16:04

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

pół szklanki...na lukier... jedynie wiem,ze maiałm problem z rozwałkowaniem
i wałkowałąm je te gwizdeczki na stolnicy posypanej cukrem... pomagało.i
foremke tez miałąm obsypana cukrem... ale smak jest jedyny....

Rosol
czy sa takie urzadzenia
Faworki - ilość
smalec domowy